MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Kilo hit och kilo dit...

Av Vivi - 5 juli 2011 13:00

Hittade lite matnyttiga tips här ...


Jag är en person som äääälskar socker, men jag tål det inte särskilt bra.

Visst kan jag vräka i mig godis utan problem en kväll eller två , men när jag har en period då jag blir smått sockerberoende och äter något onyttigt nästan varje dag och dessto mer på helgen...då mår inte min kropp bra.

Hyn strejkar, slemhinnor strejkar ja .... inte bra helt enkelt!

Då får man tar tag i godisberoende och köra en period utan sötsaker.


Bye bye ....

 

Jag har tors-lör (4 dagar) ätit endast frukt och soppor, detta för att försöka rensa ur kroppen, lite likt min vanliga detox.

Jag vet att frukt innehåller socker det med, men det är inte alls samma sak för min kropp som de socker som finns i kakor och godis.

Resultatet efter dessa dagar är att min kropp mår bättre och även -2kg.

Dessa kilon *suck*, klart jag blir glad att tappa dem då jag gått upp 4 kg sedan bröllopet och dessutom gnällt över det, samtidigt är det ju inte det som det ska handla om!


I höst sätter jag ett nytt mål som inte har med mått eller kilon att göra!

Mitt mål kommer bli att träna/röra på mig minst två gånger i veckan i minst 40 min. 

Jag ska även försöka hitta den där berömda balansen, så att jag bara äter sötsaker två gånger i veckan !

Vi får väl se hur det går .... jag börjar smått i sommar, men satsar på träningen i höst.



 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

5 juli 2011 13:23

Åh hoppas er lilla katt är bättre nu? Stackars din vän med hästen där=( Vet själv hur det känns, sålde min häst som jag haft i 11 år!!ngn gång i livet kanske jag skaffar häst igen..
Ja annars tycker jag alltid sandler spelar så jobbiga roller, men denna var riktigt bra!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Jenny

Jenny

5 juli 2011 18:51

Visst är det svårt??!!
Vissa dagar blir jag nästan tokig av att inte få stoppa i mig en kaka eller lite glass.
Och visst är det svårt att hitta en bra balans? Det ska ju handla om att ändra livsstil, inte räkna kilon. Det är svårt att inte bli galen och beroende av att se resultat varje vecka. Jag måste lära mig nu att lugna ner mig lite, jag tränar trots verkande benhinnor eller ömma axlar & rygg, när jag egentligen borde vila ett par dagar.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

6 juli 2011 08:43

Åh, det är så mycket roligare att läsa om att du har tränat än att du gått upp/ner i vikt! Hoppas få följa träningen nu! :)

http://blogg.dreammaddo.se

 
Trollpackan kvastar in!

Trollpackan kvastar in!

4 augusti 2011 12:37

ja, det är ju så att nyckeln till det där med vikten är att röra på sig, och det regelbundet, även under semestrar. Jobbar ju som instruktör, yoga och pilates, och märker att så fort solen börjar att titta fram på våren så droppar deltagare av, och när sommarsemestern kommer är det väldigt få på passen. Det är ju när man är ledig som man har mer tid att röra på sig...
Och socker är ju bra att hålla sig ifrån såklart, egentligen alla former. Det är ju snabba kolhydrater det handlar om, så är man sockerkänslig så ska man ju hålla sig ifrån pasta också tex, men det vet du säkert.
Säsmsta kombon är ju snabba kolhydrater och fett, som i glass, då ökar muffinsmidjan rejält kan jag tala om;)

Ha nu en tippentoppen sommardag!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Vivi

4 augusti 2011 12:43

Tack för tipsen! Man kan ju det där egentligen, det svåra är att leva efter det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards