MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Vilken bil ??? Hjälp ??

Av Vivi - 28 juli 2011 08:30

Herrejösses, har alla lika svårt att bestämma sig när man ska köpa bil som vi ?

Det är ju rent ut sagt skitsvårt!

Jag tror vi har kommit så lång att vi har bestämt oss för en kombi/större bil för det finns många idag som drar lika mycket/lite som de mindre bilarna.

Just nu står vi lite och väger mellan två olika bilar, hur mycket mer är man villig att betala för bekvämlighetet?


Ford Focus från 2010, rullat ca 3600 mil pris: 165 000kr

Den är bekväm, en bränslesnål diesel den drar ca 0.45/ mil.

Rymlig och med en hel del rolig teknik.


Volvo V50 från 2008, rullar ca 7000 mil pris 149 000kr

Bekvämare än forden & tystare, det är en flexifuel men inte lika bränslesnål som forden. Hos denna handlare kan man dessutom köpa till ett paket som innebär extra garanti i 2år och en låneränta på 3.95%


HJÄLP!

Vilken hade ni valt ? Har ni något annat tips i samma prisklass, årsmodell och standard ?

 

Det är ju nämligen bara tyvärr att inse att man inte har råd med:

 
 
Jenny

Jenny

28 juli 2011 09:15

Vilket jobbigt beslut!!
Jag har inte ens körkort själv, så jag är inte så insatt på det där med bilar.. Men det där med 2 års garanti och bekvämligheten gör ju att Volvon låter väldigt bra... Men samtidigt är det ju bra att Forden inte drar så mycket. Är det dieselmotor även i Volvon? Det är väl mer miljövänligt med diesel om jag inte minns fel?

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Viktkamp

Viktkamp

28 juli 2011 10:31

Jag har inte körkort och är inte intresserad av bilar man rent spontant tyckte jag volvon var snyggast ;) Haha

http://viktkamp.webblogg.se

 
Mia

Mia

28 juli 2011 11:15

Oj oj så svårt! Är inte så bilintresserad ska jag ärligt säga, kollar väl hur mycket den drar först i alla fall, kanske miljövänligheten sen hmmmm

Själva har vi just nu Saab flexifuel så vi slipper betala för in- o utfärd city (ja fram till juni 2012 då när alla får betala oavsett miljöbil eller ej!!). Det är en firmabil så vi säljer själva vår andra bil (la ut om den på FB häromdagen) en Citroen C4 grand picasso - den var både rymlig o bra på nästan alla sätt så det är synd att vi inte kan ha två bilar :-(

Ska bli så kul att träffa Linda o co igen, längesen nu o att få träffa liten Alfred också är guld ♥

Kramar i massor!

http://www.fredthevov.blogg.se

 
Sofia

Sofia

28 juli 2011 11:53

Jag hade klart tagit volvon! Vi har nästan bara haft volvo och dom e grymma :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

28 juli 2011 14:09

Bil är inte lätt... jag glad jag fick min så slapp välja haha... jag sköt det på framtiden!

ja jag älskar den toppen :)

haha ja precis och behålla några av kandidaterna själv höhö

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

28 juli 2011 16:16

Den första haha, min mamma har den och den är super fin och super skön att åka i :D

Haha det lät lite kul :P

http://anelliea.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

28 juli 2011 17:26

Finns ju bara ett val av dessa. Volvon!
Den inte bara ser bättre ut, är skönare att köra med bättre komfort osv den är helt klart en säkrare bil på sikt och billigare den dagen något måste lagas. 7000mil betyder att den bara är inkörd.
Ja skulle dock inte låsa mig vid att köpa av en haldlare. De kan kännas tryggare med är betydligt dyrare än av en privatperson. Volvo är en vanlig bil och finns i mängder begagnat. att köpa en av en pensionär kan vara ett väldigt bra allternativ. Jag skulle också valt att köpa diesel så du kommer längre på en tank än med bensin, men de har ni säkert redan tänkt på. En liten motor om ekonomin är de viktigaste men en lite större om de även ska kunna vara roligt att köra (de är foten som avgör hur mycket bränsle den igentligen drar).
Lycka till!

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

28 juli 2011 17:29

Jo en sak till :)
Att köpa till en extra garanti kan kännas tryggt men är oftast bara att kasta pengarna i sjön. Kolla vad som skiljer garantin mot en vanlig försäkring som ni kommer att ha. Troligtvis behöver ni inte garanting.
Nybilsgarantin är ju redan slut efter 3 år och den går ju inte att köpa tillbaka (antar jag).
En bilsäljare vill tjäna pengar, tänk på de!

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

28 juli 2011 17:33

Ännu en sak Haha :)
Här har du samma bil privat som exempel.
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V50_1_8_Business_edition_34134429.htm?ca=6&w=3

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

28 juli 2011 19:24

Oscar hälsar: av dessa två.. Forden! bra kvalitet, Ford har bland de driftsäkraste motorerna tydligen, kanske något enklare rent design/känsla-mässigt än Volvon, men klart mer för pengarna med Forden tycker Oscar.. bränslesnålare också

http://www.ka-os.se

 
FiloZophie

FiloZophie

28 juli 2011 19:48

Är detta en fråga eller? Du som gärna äter lokalproducerad mat, gynnar lokala aktörer... inte f-n kan du då köpa en tysk bil. Nej du, kör svenskt ;P
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards