MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Bra service även om du är uttråkad

Av Vivi - 12 oktober 2011 10:00

Det är tydligen skadligt att vara uttråkad, NEHE  (<--- ironi!)!

Undersökningar visar att var fjärde kvinna tycker att hon har för lite att göra på sitt jobb och jag är definitivt en av dem !

Det är inte särskilt bra för självförtroendet att inte ha något att göra  sex timmar av åtta. Det är tur att jag har så trevliga jobbarkompisar och er bloggisar som piggar upp mina dagar.


Jag tycker däremot det är viktigt att även om man har lite att göra så gör man det bra. Att ge sitt bästa på sin arbetsplats oavsett hur obetydliga dina arbetsuppgifter känns ör viktigt, för dig själv och företaget.

Inte kan det verka särskilt svårt att sitta och svara i telefon hela dagarna, men ändå finns det en hel del personer som inte "klarar av det". 

Själv älskar jag att ge bra service och höra hur jag kan få en person på bättre humör genom att helt enkelt välkomna dem på ett trevligt sätt.  


Bra service, ger en gladare kund, som kanske ger en gladare medarbetare, som kanske ger en glad familj.

Glädje (precis som ilska) sprids som ringar på vattnet!

 

 



 
 
Eleonore

Eleonore

12 oktober 2011 10:54

Förstår att det är skadligt att vara uttråkad och understimulerad. Det måste ju ha någon inverkan på kroppen liksom. Trodde inte att det var såpass många som kände så. :(
Javisst är det toppen att kunna gå till mataffären och välja rosa produkter som man annars behöver för att stödja en bra sak. Håller med om att Lady Grey är ett väldigt gott te!
Tack snälla du, du har en utmaning hos mig som väntar nu ;)
Kram!

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
malin-helena

malin-helena

12 oktober 2011 11:28

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. :)

Sv: Tack så mycket! Skönt att få bekräftelse på att mina planer om utemöblerna borde fungera. (vill inte ta ner dme igen, för det är ju såååå jobbigt)
Men då ska jag fixa plast och plasta in dem. :)

Hum.. kanske jag ska anmäla mig till den där sidan då. ;) Är ju inte fel med fler läsare. :)

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards