MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Det där med att kommentera...

Av Vivi - 17 november 2011 14:00

Jag måste erkänna en sak ... ta bladet ur munnen så att säga....


Jag brukar ganska ofta kommentera de bloggar jag läser,

ibland även när jag trillar över något intressant i en ny blogg jag hamnat på.

 

Jag läser dock ganska många bloggar & ägnar en hel del av min "bloggtid" till att skriva egna inlägg

(som ni nog har märkt) vilket gör att jag inte alltid går tillbaka och kollar om man har fått svar.

Vissa bloggportaler skickar mail om du får svar på en kommentar, men bloggplatsen har inte denna funktion.

Dessutom tycker jag ärligt talat det är trevligare att få svar i min egen blogg.

Själv svarar jag sällan på frågor eller följer upp via min blogg utan går alltid in och lämnar svar hos den som lämnat kommentaren.

Personligen tycker jag det är trevligare.

 

Om en person bara svarar i sin egen blogg och aldrig lämnar svar i min, så slutar jag tillslut kommentera. Det blir lite för ensidigt för mig helt enkelt. Jag gillar att ha en relation med de jag kommenterar hos, de visar att de bryr sig genom att ge mig kommentarer ibland & vice versa.

Det finns däremot undantag.... 

Det finns bloggerskor jag beundrar (känn dig träffad Fnulan) som får MASSOR av kommentarer och ändå tar sig tiden att gå in och kommentera andras bloggar, förstår inte hur de hinner eller orkar! Någonstanns finns det ju ändå en gräns på hur många kommentarer man hinner svara på & bloggar man hinner läsa under en dag!

 

Jag menar inte att det handlar inte om rätt eller fel eller om vett och etikett, men det är så här jag fungerar, bara så ni vet ....   

...coh sedan är det ju en fördel om det GÅR att kommentera....

 

Hur fungerar ni ?


 

 

 

 

 

 

 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

17 november 2011 14:18

Jag är likadan förstår inte vitsen med att svara i sin egna blogg då går man ju aldrig o kollar för man förväntar sig ju svar i sin egna blogg. Så sådana bloggar går bort för mig..
Jovisst är det vackert med frosten men så kallt det börjar bli nu! Idag är jag seg som kladdkakesmet i huvudet,jösses vad trött jag är!
Mmm kommer bild på frillan måste bara vänja mig först;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Johanna

Johanna

17 november 2011 19:30

Tycker det är töntigt med de som svarar i sin blogg, man vet ju för katten inte om att man ens fått svar... :P så bekväm får man inte vara! :)

Ja, det är skönt att det funkar med knäet, mkt glad. och dessutom spöa ifk Drott igår... ;)

Skönt det känns bättre på jobbet, man tillbringa ganska mkt av sin tid där :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

17 november 2011 19:41

Hihi, du är härlig Vivi! :)
Jag har länge funderat på varför i allsin dar man ska svara i sin EGEN blogg. Det blir ju liksom fel om man säger så. Men jag har varit alldeles för lat för att svara i den blogg som kommenterat hos mig, även om jag vet att den personen troligen aldrig läser mitt svar! Haha, hur galet är inte det!?
Ska nog ändra mig nu. För övrigt tycker jag bloggplatsen kan ta bort det där svarsalternativet.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
MalinEmiliaa -

MalinEmiliaa -

17 november 2011 20:50

Du hade väl namnsdag igår väl? Råkade glömma det, hehe.. Men grattis i efterskott iallafall Vivi! :) kramis

http://www.emiliaas.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

17 november 2011 21:59

Håller helt med dig! Bra skrivet. Jag är likadan. Det är mycket trevligare att få svar i sin egen blogg för man har inte tid att gå tillbaka och titta varje kommentar man lagt.

Åhhh Gekås! Dit skulle jag vilja nu innan jul men det får stanna vid en dröm :(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
DONKEN

DONKEN

17 november 2011 22:19

precis exakt! "alltväl-are" är inte heller så roliga, bara spammar, utan att läsa.- vissa såna kan jag svara på, och sen får jag ett nytt "allltväl" inom ett par timmar. jag förstår inte vitsen. det är ju bara... korkat!

jag var på banken idag igen, och sa att jag hade skrivit om henne, haha! Hon blev skitglad. :P
jag har sovit i soffan nu, sen kl 17 typ...
jisses. jag och vincent har snarkat ikapp där.

nepp, fick inte lägenheten. har inte skrivit ut det i bloggen än, kom jag på.. hehe. jävla skitbös. fler bröllopsplaner finns däremot i bloggen redan nu. Pöss!

http://donkens.blogg.se

 
Fnulan

Fnulan

17 november 2011 23:26

Men snälla söta rara!!!! Jag tycker ju om att svara dig, och jag vill ju gå in på din blogg varje dag!! Men ett stort tack för dina fina ord!!!! Du är så fantastisk!

http://www.fnulan.se

 
filoZophie

filoZophie

17 november 2011 23:34

Jag håller helt med. Samtidigt är det ju trevligt att man kommenterar det någon skrivit som SVAR på diin egen blogg och det är ju en fördel om man KAN kommentera någon annans blogg... As my husband as my wihtness... it´s still not working...
Puss

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
fina frun

fina frun

17 november 2011 23:55

Jag håller med. I den mån man har tid, så är det trevligt att ha direktkontakt med sina läsare. Speciellt de som återkommer och kommenterar troget, försöker jag alltid att göra ett besök hos och läsa deras inlägg och kommentera. Det är ju det som är en stor del av det roliga med bloggandet - kontakten!

http://finafrun.se

 
DONKEN

DONKEN

18 november 2011 01:55

julklappstipsen start idag i bloggen! :D

DonkenDesigns.se lanseras 1 december!

http://donkens.blogg.se

 
Inger (minjul)

Inger (minjul)

18 november 2011 08:34

Hej! tack för inlägget i min blogg och tack för hjälpen med youtubeinlägg. Du ahr verkligen en fin blogg hit kommer jag tillbaka.
Jag lägger till dig med bland mina länkar.
Ha en bra fortsättning på dagen.

http://www.minjul.se

 
susanne

susanne

18 november 2011 10:51

Hej!
Håller med dig fullständigt. Det är ju mycket roligare att få ett svar i sin egna blogg, än att behöva hålla koll på vilka bloggar man har varit inne på och svarat. För att sedan gå tillbaka för att se om det kommit ett svar. Dom bloggarna försvinner i min värld. Dom blir ointressant
Ha en bra dag!
/ Kram Suss

http://sussifartenigen.blogg.se

 
R

R

18 november 2011 13:06

I agree!! :)

http://rubeey.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards