MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Att semestra i Sverige

Av Vivi - 20 november 2011 18:30

 

Semester....

 


Själv klart drömmer jag mig bort till vita tränder, palmer

och värme när jag hör ordet semester,

men det kostar ju ofta därefter och ibland glömmer man att det finns

väldigt mycket vackert på närmre håll.


I somras var vi i Söderköping och jag berättade ju för er hur förtjust jag blev i staden (läs mer här). 

Ofta besöker man de större städerna när man reser i Sverige, men det finns väldigt många fina små ställen runt om i Sverige, under denna sommaren fastnade jag lite för området nedanför Stockholm.

Jag vill absolut återvända till Söderköping, men jag hade även gärna besökt Norrköping, Nyköping och Linköping, i Linköping finns t.ex Sveriges största köpcentrum, bara det borde vara värt resan !   

Om man vill ha extra pengar till shoppingen får man ju istället se till att hitta ett prisvärt hotell i Linköping.


Självklart kommer jag alltid vilja åka utomlands till solen & värmen,

men under sommaren är det faktiskt väldigt roligt att åka och "upptäcka" sverige.

Tre favoritplatser som inte är de mest välbesökta är norra Öland, Söderköping & Vadstena !


Har ni något semesterställe i Sverige, ett smultronställe?


 

 
 
susanne

susanne

20 november 2011 19:54

ÄLSKAR HELA ÖLAND. Från norr till söder..Har tillbringat åtskilliga semestrar där. Att ligga på Köpingsvik strand en het sommar dag. Det känns som att ligga utlands, hihi. Sverige är fantastiskt..

Nu räckte det inte med att slingan låg i ett " hurv". Jag gjorde sönder en lampa oxå...Till vilken nytta. Detta lilla missöde kommer att inbringa MER jobb för min del, kan hålla mig för skratt.. / Kram Suss

http://sussifartenigen.blogg.se

 
susanne

susanne

20 november 2011 20:19

Tack så mkt :)
Ska bli helt underbart. :)


http://www.susannelindvall.blogg.se

 
DONKEN

DONKEN

20 november 2011 20:52

ja, den blir nog ljusare i det gröna än jag målat,m men tusch blir ju sådär oavsett. hehe :P
kanske ska skissa lite i färgpennor med, så det blir sådär som jag vill ha det. och fixa lite så det blir rätt på fram och baksida. :P

4 dagar kvar till tävlingen går uuut nu! :D
jävligt mnånga som vart med o tävlat denna gången, DET gillar jag! ;)

jag har en ny mail nu! har ju kvar de gamla med, men denna är ny till företaget. annelie@donkendesigns.se
:P

Pöss!

http://donkens.blogg.se

 
DONKEN

DONKEN

20 november 2011 20:53

jaoo, Öland varje år hittills. :P med Lasse då. så bara de 3 senaste åren. :P eller 4 blir det kanske, men första gången(året) var vi bara där över dagen, med tupperware. :P

http://donkens.blogg.se

 
Mia

Mia

22 november 2011 09:35

Såg det här igår precis innan jag skulle på möte, och tänkte: precis så som vi pratat om till nästa år, att uppleva Sverige med husbilen, vara på "torpet" o mysa samt fixa fint och om vi blir inregnade ta en sista-minuten-vecka bara :-D

Fler tips från dig tror jag att jag ska leta efter, mysiga bilder från era turer att samla på hög till vår Sverige-resa ♥♥♥

Puss o kram skumbanan ♥

http://fredthevov.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards