MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Bloggevent...

Av Vivi - 1 december 2011 13:32

Det där med bloggevent ...


Jag tycker det verkar vara en himla trevlig grej , men oftast är det ganska nischat.

Antingen vänder de sig till mode-intresserade eller tlll mammor/familjer,

vi vanliga dödliga bloggare utan storbloggar, stort modeintresse eller barn hamnar lite utanför det hela. 

Det är inte konstigt att event blir väldigt nischade egentligen, eftersom det är lättare att få sponsorer om man vänder sig till en viss målgrupp, men man kan ju faktiskt dra ihop en liten bloggträff även om man inte jagar sponsorer.

Detta har t.ex Linda & Mia gjort och jag hoppas verkligen kunna ta mig till Göteborg på deras träff!

Speciellt sedan jag missade fina Fnulans familjeevent som var förra helgen.


Jag har ju även jag funderat lite på att dra ihop något i framtiden, jag är ju en ganska van festfixare.   


       

 

Undrar lite hur intresserade folk hade varit och där behöver jag er hjälp ....

- Hade folk hade kunnat tänka sig att betala för boende & mat om man hade ordnat ett förmånligt erbjudande?

Hade en summa mellan 500-800kr totalt för mat & boende?

- Hade man varit tvungen att placera det i mitten av Sverige eller hade det fungerat att ha det på ett litet trevligt hotell i södra Sverige?

- Jag har också funderat lite på att ordna ett lokalt klädloppis där alla pengar går till välgörenhet.

Det är sådant jag funderar på ibland ...   

 

 




 
 
Rebecka

Rebecka

1 december 2011 14:02

Det bäst hade ju varit om du hade kunnat anordna en bloggträff för folk som bor i närheten där du bor. På så sätt behöver ju kostnaderna inte bli så stora. Klädloppis låter som en jättebra idé. Då kan du ju kanske ta hjälp av bloggare som bor i närheten. :)

http://troochtvivel.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

1 december 2011 16:56

Åh vad roligt du måste ju bara komma, ta med dig gubben vettja;)
Hade du anordnat så hade jag definitivt kommit!
Vem vet ni kanske till o med får en liten överraskning på plats;)
Puss & kram skumbanan!

http://hummingbird.blogg.se

 
Fnulan

Fnulan

1 december 2011 18:02

Jaaaaaaa fixa!!!! Jag hjälper dig så gärna om du vill!!!
PUSS

http://www.fnulan.se

 
Sandra

Sandra

1 december 2011 18:35

Alltid roligt med sådana event, vi var på en 2009 jag och tre av mina tjejkompisar. Åkte till Sthlm en helg och gick sen på nån bloggfest. Jättekul :)

Absolut, det är när man når en viss mognad tror jag när man inser vad man behöver och vilka som bara sliter på en hela tiden. Det är då man sållar ut de riktiga vännerna. Jag gick igenom en hel del skit ett tag och efter det har jag bara kvar de jag verkligen vill ha i mitt liv. De som GER energi :)

Jaha jag minns att Johanna sa det när de var nere på besök :) Men det blir alltid lite extra kul när man känner någon i laget tycker jag mer att heja fram då liksom än om det "bara" är ett lag! Kram

http://lilleput.blogg.se

 
Johanna

Johanna

1 december 2011 19:08

ojdå, målvakterna brukar sällan åka ut...... så vad syssla dem med?

spelarna får snedtändningar då och då.... men sälllan någon får rött kort, eller 3 utvisningar :)

klart du skall dar ihop något!!! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
DONKEN- Vince & Doas Morsa

DONKEN- Vince & Doas Morsa

2 december 2011 01:09

Klädbytardag funkar också, jag har massor, som säkert andra vill ha, men som jagh själv tröttnat på/ för stor /för litet, och så kan man ju ge det som blir över, till rödakorset eller erikshjälpen.
Gratis med andra ord, åt alla vinklar. och man blir av med kläder som man själv inte har nån nytta av! :D Jag hade kommit, men över dagen, så man slipper övernattningsdelen- speciellt eftersom det är södra sverige jag bor i! Mellersta södra sverige? :P
aja, du vet var jag bor, hahaha :P

Säg datum och tid- jag kommer! annars ses vi den 7e, hihihhiihhihi!

http://donkens.blogg.se

 
DONKEN- Vince & Doas Morsa

DONKEN- Vince & Doas Morsa

2 december 2011 04:55

http://www.donkendesigns.se/shop/product/god-kissekattjul
kolla där, om du godkänner att det står så. Annars får jag ta bort det. :P

http://donkens.blogg.se

 
camilla

camilla

2 december 2011 09:00

Låter som braiga idéer.
Jag tror att man nog är villig att betala en slant bara för att slippa ordna och dona. Det är SÅ kul att folk tar sig an något sådant.
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

2 december 2011 12:06

Låter som en trevlig idé! Och att låta pengarna gå till välgörenhet är ju perfekt! Jag passar väl inte heller in på nischade event. Är ju så att säga lite utanför mallen.
Ha det bra :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

2 december 2011 19:02

Jag tycker det är en bra idé och kan både tänka mig att åka en bit och betala en slant. Bara det planeras i tillräckligt god tid innan :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

6 december 2011 14:01

Har tänkt samma tanke själv!:))
Låter ju superkul!
Jag är absolut på!
Visserligen är jag ju lite hemlig i min blogg men kan absolut tänka mej att göra ett undantag!:)

http://anna-den enda bloggdrottningen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards