MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Julklappstips....

Av Vivi - 10 december 2011 09:15

Då var man nästan färdig !

Jag har pappas klapp kvar (men vet precis vad jag ska köpa)

Sedan en liten grej till mamma & varsin liten till syskonsönerna,

men jag har ganska bra koll där med!

Maken (som säkert nyfiket läser detta) blev jag klar med efter en runda på stan i veckan.

Hur går det för er ? Är ni klara med era klappar?

 

Om inte har jag här några tips ...

 

Nostalgeek har en webbutik där du kan hitta sååå mycket roligt,

snygga drinkunderlägg, fina burkar, smink, smycken, inredning med 50tals stuk osv.

 

Varför inte en cool kristyrpenna för 99kr

Bild på Retro, Kristyr Penna

 

Eller dessa underbara burkar för 139kr

Bild på Plåtburkar, Rutiga, Set om 3

 

Coolstuff har verkligen cool stuff !

Här hittar du grejjer t.o.m till den som har allt

 

Varöf rinte en automatisk såsvisp till mamma eller pappa? 349kr,

men kolla deras julkalender innan du handlar, varje dag sänker det en vara med 50% !

 

Praktiska vantar för alla med en smartphone, 195kr

 

Bluebox har också en masas roliga prylar & en massa roliga spel,

spel är alltid roligt att ge bort !

 

Ett roligt kunskapsspel för 195kr

 

Åhlens har en julkalender där du kan tjuvkika på vilka erbjudanden som kommer, praktiskt!

Själv gillar jag dagens erbjudande, ett chokladfounduset för 69kr !


CDON.COM har också en egen julkalender med ett nytt erbjudande varje dag

och där brukar jag köpa både spel, film & böcker.


Två böcker jag rekommenderar är Niceville & hundraåringen...

 


Varför inte köpa något riktigt lyxigt som de flesta uppskattar ?!

En fin god ost, lite chokladtryfflar, ett exklusivt kaffe,

ett doftljus från Yakee candle (rekommenderar clean cotton, perfekt i badrum) eller ett riktigt gott te ?

De flesta städer har sina egna gormébutiken, men vill du inte ut i kylan kan du beställa från Tefrossa


Pepparkakstryffel 59kr

Pepparkakstryffel - Åre Chokladfabrik


Doftljus - höstnätter 79kr

Doftljus Höstnätter - Klockargården


Om nu inget av detta duger så rekommenderar jag smycken
(varför inte från  Police, Fossil, Candied Poison eller MissDee)

Police Crest Halsband     Hawaii Dream Fjäderörhänge

En gosig tröja, mjuka tofflor, slips eller strumpor (finns ... överallt!)

 Presentkort är lite trist att ge, men fungerar alltid.
Vill du göra det lite mer speciellt varför inte ge ett personligt presentkort som t.ex
"En dag på stan med mig, jag bjuder på lunch och du får 300kr att handla för" 

 

Behandlingar fungerar nästan till alla, vem blir inte glad för en massage, pedikyr eller ansiktsbehandling! Sådan lyx man inte alltid unnar sig själv !

Kolla dessutom in sidor som groupon, dealie osv där kan du ofta få dem mycket billigare!

 

Hoppas ni fick nytta av mina tips !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
 
Hanna

Hanna

10 december 2011 19:42

Jag är nog precis tvärt om dig. Den enda jag har lyckats köpa en present till är min far... HAHA. Men han är så lätt att köpa till, han gillar allt och så är han så engagerad i det mesta också. Bra kombo. Dock skall han (vi?) flytta till våren så ville inte köpa massa saker till honom, men tror jag lyckades ganska bra med en skjorta och en bok om skolan. Haha.

Tack för tipsen förresten, nu vet jag vad jag skall köpa till mina kusiner! Ett sällskapsspel är ju perfekt!

KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

10 december 2011 23:08

Visade sig att min pappa redan läst 100-åringen :( Men jag har hittat en annan kul bok! Och jag ville ju läsa 100-åringen själv :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Eleonore

Eleonore

11 december 2011 11:30

Oj många bra julklappstips där! Jag är så nöjd för jag har alla julklappar färdiga så tidigt i år :D Annars brukar jag hitta klapparna dagen innan julafton :P
Så roligt att du uppskattade mina julgodistips, den egna toffifeen blir jättegod och cakepopsen är också smarriga :D
Hoppas du får en mysig 3e advent
kramar

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Sandra

Sandra

11 december 2011 12:59

vad duktigt av dig, här är typ ingenting klart :P jag ska dock se till att ta tag i det i göteborg nu i veckan. det blir att tacklas med folk och försöka packa ner allt sen på vägen hem.. som tur är blir det bilresa tillbaka till skåne och inte tåg som på vägen upp så då är det lättare att trycka in ju :P

Tack tack :) Ibland måste man få hylla sig själv. Och även skriva lite brister haha. Nej men det är kul att få lite mer personliga inlägg ibland så det fick bli så :)

Det kan vara så :) Det är bara att pyssla på och få in stämningen och nu i veckan blir det luciafirande när en av mina vänner är med i stadens tåg så tänkte det borde sätta lite mer stämning! Julmusiken är ju given.. och julmusten.. och pepparkakor. Nu blir det verkligen att ta allt juligt till sig :)

Haha ja hennes dans var helt fantastisk, tummen upp för folk som kan bjuda på sig på det sättet. Det är det som gör livet roligare!

kram

http://lilleput.blogg.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

11 december 2011 18:01

Hej raring;)Julklappstips får man ALDRIG för lite utav! Tackar!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Margita

Margita

11 december 2011 19:13

Det var verkligen en massa bra tips! Tack!
Själv har jag bara handlat till min kära dotter och två klappar till julklappsleken. Något mer till dottern blir det, men sen inget mer. Vi har inga små barn med i bilden längre och då känns inte behovet så stort. Fast jag hade gärna velat ha ett Banana Leaf klösträd till katterna! ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

11 december 2011 19:34

Härligt att du kommer iväg och tränar förresten, crosstrainer är absolut det bästa tycker jag. Haha jo jag tränade där ett tag men som alltid så rann det ut i sanden och har inte kommit till ett gym sen... augusti kanske :P Är ingen idé att ge sig in på det nu heller känner jag. Kanske efter sommaren :)
Kommer du iväg ofta?

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
malin-helena

malin-helena

12 december 2011 10:19

Jag är klar med mitt! Men det eftersom jag sagt att jag inte ska köpa något till någon i år. Men det blev några ändå? ;) haha..
Sedan fixar syster julklappar till mamma och pappa, som vi ger tillsammans. Eftersom jag inte ska åka upp i år. :)
Smidigt för mig.;) hihi..

Nu får du hålla koll i min blogg, jag ska göra något Galet idag! Haha.:D

KRAAM!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards