MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Det är mycket nu...

Av Vivi - 24 januari 2012 10:00

God förmiddag!

Vill först tala om att vinnaren av min tävling kommer upp senare idag   

För det andra, tredje osv...

det känns jättekul att anmälningarna till bloggträffen redan trillar in, jag tror verkligen detta kan bli hur bra som helst ! Det känns verkligen jätteroligt och jag känner mig jättepeppad, längtar redan till Maj.


Det är dock en hel del att stå i innan dess...

-Jag vill och måste försöka ta mig upp till Stockholm nu i februari, jag vill träffa min lillasyster som ligger inlagd på sjukhus. Jag oroar mig för henne och vill att hon ska veta hur mycket jag tänker på henne, saknar henne.

-Jag ska fira min födelsedag med min första stora afmiljemiddag hemma hos oss.

-Jag & maken ska upp till Göteborg på 30års fest

-Jag ska på på SPA i mars (igen,lyxlyx). Jag fick min födelsedagspresent av maken lite tidigare, han gav nämligen mig samma sak som vi gav hans mamam i examenspresent, ett besök med middag & övernattning på Rusthållargården


Allt detta kräver lite planering, inte minst ekonomiskt då vi sparar pengar till en eventuell köksrenovering.

Det känns däremot roligt att ha så många trevliga saker inbokade.

Brukar ni ha saker inplanerade långt i förväg eller tar ni det som det kommer ?

 

Rum på Rusthållargården

    

 

 
 
susanne

susanne

24 januari 2012 10:17

Gillar att veta vad man skall göra...så jag planerar alltid.Lite för mycket ibland enligt resten av familjen;=
/ Kram Suss

http://sussifartenigen.blogg.se

 
malin-helena

malin-helena

24 januari 2012 10:36

Vill veta vinnaren. ^^

jag hoppas verkligen jag kan komma i maj, jag tror jag kan det. Men måste avvakta som sagt ett litet tag..
Åh, vad skönt att åka iväg lite, det behövs ibland. ^^
Solresan kommer väldigt bra för mig och syster, jag längtar grymt mycket. ;)

Helgen har varit super fin. God mat och det är mysigt uppe hos mamma och pappa. (Speciellt nu när jag inte bor där på heltid, haha)

Men nu kör vi på vardagen igen. Inget mig emot dock, jag älskar vardagen! :)
Kramar!!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

24 januari 2012 10:36

Åh sänder massa positiva tankar till din syster!Hoppas det reder sig!
haha fick minsann tips av Mia att jag kan ta med mig min gubbe! Får se känns ju lite att lämna Alfred men vi skall diskutera saken här hemma;)Han är iofs 1år & 2 mån då..hehe..
Jaaa men allt vi kan göra för miljön är ju toppen!
Ja det känns i hjärtat när man måste ta detta i beaktning också när man skall söka förskola!Så förutom de 2 förskolorna här som är mina 1,2 val så har vi valt en privat..

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

24 januari 2012 10:50

Jag ska absolut tänka snabbt om anmälningarna kommer in redan! Haha ja han måste med ifall det händer något, känns nog bäst så! Härligt att Mia tar med sig sin karl och att Linda kanske gör detsamma :D
Haha vilken gubbe, hur tänkte han att man skulle få hem bra avocados? Det var ju ett bra tips också, det är ju oftast däruppe det bruna börjar :D
Kramar

http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se

 
jennie

jennie

24 januari 2012 11:25

Oh va tråkigt att höra om syrran! Hoppas hon mår bättre snart!

http://boobee.blogg.se

 
Sussi

Sussi

24 januari 2012 20:30

Men vad tråkigt med din syster. Hoppas inte det är något allt för allvarligt..

Kul att det droppar in anmälningar till bloggträffen. Jag kommer vänta på bilderna sen :)

Ha det underbart på Spa. Njuuuuuut :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards