MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Goda råd behöver inte vara dyra

Av Vivi - 9 mars 2012 10:15

Man får ju faktiskt bra intryck av en mäklare som kommer hem till en, ger lite goda råd

och sedan går igen utan att lämna en räkning.Nu känns det som om vi har lite mer kött på benen !

 

Det är ju faktiskt ofta så att folk ibland renoverar sina hus utan att tänka på om de verkligen får tillbaka de pengarna när de säljer. Ska du bo i ditt hus många år är det en sak, men om du planerar att flytta inom ett par år är det bra att kolla upp vilka prisramar du bör hålla dig inom för att inte förlora en massa pengar. Det är ju inte roligt att renovera för 200 000 och när du sedan säljer får du kanske bar tillbaka 50 000 av dem.

 

Vi har (hade) planer på att renovera kök och badrum, men nu har den trevliga mäklaren fått oss att tänka om lite grann. Vi trodde nämligen att vi var tvungna att fokusera på badrummet då golvvärmen gått sönder där och det var enda värmekällan (= kallt badrum på vintern), men det tyckte inte mäklaren minsann. Han tyckte det var bättre att satsa på en alternativ värmekälla då badrummet är i så bra skick.

Som det ser ut nu kommer vi fortsätta kolla på kök och eventuellt renovera till hösten, vi måste bara spara ihop lite mer pengar och sedan jämföra lite priser.

 

Vi har inte gjort mycket på huset sedan vi köpte det då det faktiskt är i väldigt bra skick,

men några små ändringar har vi gjort så klart !

     

   

       

   

 

 


 
 
Patricia♔

Patricia♔

9 mars 2012 10:36

Men så härligt att läsa att han inte tyckte att ni behöver renovera badrummen. Det är väl en sak som kostar mest att göra nästan. Härligt att du kände att det faktiskt var givande att ha dit mäklaren:)


sv: Du kanske har rätt, men jag rörde knappt på mig något igår. Kanske kanske en liten spring tur då?
Ha en fin fin fredag!
Kram

http://patriciac.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

9 mars 2012 10:43

Så ni ska flytta så småningom?
Ja jag tycker det är fint ngt vettigt får dom ju göra ibland kändisarna;)
Haha näää du är nog kändare än mig nu;)Såg utmaningen, intressant med dokusåpan där!Hm vilken kan det ha varit tro?

http://hummingbird.blogg.se

 
Thessan

Thessan

9 mars 2012 11:58

Tack för tipset! Är lite sugen på att göra en påskhare och lite andra påskfigurer. hoppas du har en fin dag

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

9 mars 2012 12:04

Fint att få lite koll på sådant! :) Så otroligt fint ni gjort med den ute rabatten eller vad man ska kalla det. Riktigt snyggt.

Sv; Jo, jag vet det. ;) Men jag försöker samtidigt vara väldigt noga med att när jag gör inlägg om min kropp, min träning, mina mål och allt det så vill jag framhäva att detta är JAG. Och att göra det hälsosamt är det viktigaste för mig.
Och att jag går inte ner i vikt eller försöker ta mig till mina mål genom att banta. Jag förespråkar ju absolut inte att man ska svälta sig eller gå på någon dum diet. Man ska ta sig till de mål man själv vill! :) Allt handlar ju i slutändan om att älska sig själv. Jag älskar att utmana mig själv, och det är det jag gör. ;)

Jag håller också tummarna för att han ska tävla tidigt och vilja åka vidare efter det. ;) hihi..

Kram!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Rinki

Rinki

9 mars 2012 12:10

Wow, jättefint ni har gjort! Ni verkligen duktiga och det ser riktigt bra ut. Härligt med mäklaren också, jag har ju haft lite förutfattade meningar om dem, att de gärna vill tjäna pengar och sådär men det där lät ju väldigt lovande! Nästan otroligt :). Skönt att ni känner att ni fick ut en hel del av det också.

Sv: Tack så jättemycket gumman, det betyder verkligen jättemycket att höra det där. Absolut, jag kanske skrev lite för radikalt om det där med Internationella kvinnodagen -- det jag menade var inte att man ska glömma det här i Sverige bara för att någon annan har det värre. Det jag irriterar mig på är snarare att man lyfter fram saker som ojämställda löner, kvinnor som tjänat bra i din kommun och sådant som jag tycker hör hemma i vardagen, i alla fall det förstnämnda. Vi ska hela tiden sträva för att få arbetsgivare att ge oss de löner som vi förtjänar, komma framåt. Enligt mig är det naturligt. Men just en dag som Internationella Kvinnodagen, så anser jag att man borde bredda sitt perspektiv och hjälpa att lyfta fram de som verkligen behöver det och de inkluderar ju kvinnor i andra länder som varje dag måste kämpa för att få överleva, just för att de har fötts till kvinnor. Jag menar inte att man inte får lyfta fram kvinnor här i Sverige som lever i rädsla, det får och ska man absolut göra, för precis som du säger, så kanske de är några som man kan hjälpa! Men det blir fel fokus på hela dagen, i media då framför allt och för många som inte är insatta så är det ju media de tyr sig till. Om du förstår vad jag menar?

Ja, äntligen fredag! Dock är det hemtenta period tills på torsdag nästa vecka så fokus kommer nog att ligga på det. Dock ska jag träffa en vän som kommer till Stockholm ikväll, har nog inte träffat henne på ett år, så det känns som att är värt det! <3.

Hur ser din fredag ut?

Kram på dig!

http://rhulth.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards