MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Ses på blåkulla?

Av Vivi - 5 april 2012 13:15

 

Nepp nu sticker jag till blåkulla , vi syns ?!

  

 

 

Okej kanske inte till blåkulla, även om jag gärna hade besökt mitt fina Öland igen.

När jag bodde på Öland så såg jag blåkulla nästan varje dag, det ligger ju i kalmarsund.

Tänk dock vad häftigt det hade varit om man hade kunnat kasta sig upp på en kvast och sticka dit, få träffa häxor, svarta katter och ja ... djävulen hade jag ju iof försökt undvika.

Han verkar ha lite för hett temprament   

 

Nu sticker jag däremot hem från jobbet.

Jag ska bara som sagt handla några småsaker.

Jag har faktistk inga speciella planer mer än att jag ska på släktmiddag på påskdagen,

det ska bli jättemysigt !! Jag ska baka biscotti & bröd, det blir en italiensk påskbuffé i år.

Förutom det så blir det kanske en fika med goda vänner

och helt klart en hel del soffmys & trädgårdsfixande om vädret tillåter.

 

Har ni några speciella planer inför påsken ?

GLAD PÅSK PÅ ER FINA BLOGGISAR !

 

 

 
 
Jenny

Jenny

5 april 2012 13:49

Yep, ses där! ;)

Jag gick ju upp från 85,3 till 88,5 i december (jul & nyår vettu), har bara gått ner till 87,3 igen och legat kvar runt där länga nu. Inte orkat kämpa så hårt heller. Tränar bara lite då och då och slarvar en del med maten. Jag lever mycket hälsosammare än jag gjorde innan förra året, jag har ju inte gått upp en massa igen i alla fall. Men inte ner heller. Så jag lär inte nå 65 kilo innan året är slut som jag hade tänkt. Men det får ta den tid det tar - vill inte stressa det heller.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
hanna

hanna

5 april 2012 14:04

Låter som att det kan bli en fin påsk, även utan Blåkulla!
Många kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Angelica

Angelica

5 april 2012 15:37

Ush vad drygt, varit utan Internet i några dagar. Helt sjukt vad beroende man är, när man ej har tillgång till Internet. Allt bra med dig? Själv så har jag sjukt kasst humör idag, sovit kasst i flera dagar. Vet inte varför. Glad Påsk!

http://ilivingthedream.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

5 april 2012 16:09

Har kunnat kommentera hos dig utan problem, det var tessans och sussis blogg jag hade strul med en gång :) skulle bloggplatsen börja strula slutar jag blogga, orkar inte byta blogg något mer :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Rinki

Rinki

5 april 2012 17:30

Det låter som en väldigt härlig helg :) och roligt med italienskt tema, vi kommer nog att köra på lammstek och så som vanligt, men det gör mig ingenting eftersom det inte är något jag äter annars. Biscotti låter däremot gudomligt gott, vilken smak ska du göra? Nästa gång jag gör biscotti ska jag försöka göra dem som jag fick dem på ett café för ett tag sedan: chokladsmak med pistagenötter i, så gott! Pistage och choklad är två smaker som jag tycker passar ljuvligt ihop, speciellt när det gäller glass. Fast numera så vet jag ju om min laktosintolerans så blir inte glass för min del, men kombinationen är fortfarande bra :).

Sv: Tack så jättemycket fina du! Det betyder väldigt mycket att du gillar och uppskattar mina inlägg. Jag håller med dig, jag tycker också att hon på översta bilden var vackrare, det är så himla tråkigt att dagens ideal har blivit på skeva, men att jag ändå påverkas trots att jag är så pass medveten om dem visar ju ändå på att de har stark inverkan. Just därför är det ju så viktigt med sådana här utställningar som både visar upp vårt ideal, svart på vitt, men också visar hur lätt det är att manipulera.

Min mamma brukar gömma påskägg när vi kommer dit och sedan får vi generellt veta om det är på övervåningen eller undervåningen och sedan: fågel, fisk eller mitt emellan ;). Sedan kan man be om någon ledtråd efter tag ifall man ändå inte hittar, hehe. Jag tycker absolut att du ska göra påskägg till dig och mannen, som du sade så hör ju godis till påsken!

Tack, jag ska försöka ta lite pluggpauser också!
Kram på dig, glad påsk kära du!

http://rhulth.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

5 april 2012 23:19

För oss blir det att fira med sambons mamma med familj plus släkt på fredagskvällen och min familj på påskafton. I övrigt blir det en lugn och skön ledighet. Ska passa på att ta igen mig nu lite inann man måste gå tillbaka till jobbet igen..

haha kan tänka mig att det inte är den smartaste idén att ställa fram något med fjädrar och annnat skojigt pynt om man har katter.
Men oj, vilken rackarns tur du har. Grattis! Gud så underbart..

Hoppas du får en härlig påsk
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
fina frun

fina frun

7 april 2012 01:53

Då ses vi där!

http://finafrun.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards