MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Utmaning

Av Vivi - 15 maj 2012 13:00

Jag har fått en utmaning av finaste Mia som dessutom fyllde år i söndags!

Hipp hipp hurra för denna underbara tjej!

Utmaningen innebär att jag ska svara på elva frågor som Mia har ställt,

sedan ställa elva egna frågor till elva bloggare.


1. Har du utövat någon idrott aktivt och i så fall hur länge (från/till)?

Det skulle vara ridning i så fall, inget jag tävlade så mycket i, men jag har ridit i en massa år och haft egen häst !


2. Har du någon drömt om att vara ihop med en kändis och i så fall vem?

När jag var sju år ville jag bli ihop med Tommy Nilsson, men det är nog den enda gången jag velat vara ihop emd en kändis.


3. Vad ska du göra i sommar - resa bort, vara hemma i Sverige?
Vi blir nog hemma,  förhoppningsvis få lite trevliga besök och även kanske ta en liten tripp med bilen, men inte mer än så eftrsom vi förhoppningsvis ska utomlands i höst.


4. Hur skulle du helst bo - i villa, radhus eller lägenhet? Om lägenhet hyres- eller bostadsrätt?
Jag bor i villa och kan inte tänka mig annat just nu faktiskt, vill dessutom gärna bo en bit utanför staden med en härlig utsikt!


5. Skulle du kunna tänka dig att ha en ödla till husdjur?
Absolut, just nu går det nog inte ihop med katterna, men jag tycker ödlor är jättefina !


6. Har du några fobier?
Spindlar !!


7. Gillade du skolan och skolåren eller var de sådär?
Lite sådär får jag nog svara. Själva pluggandet tyckte jag var helt okej, det var rasterna som var jobbiga, iaf vissa av dem ! Jag vantrivdes aldrig, men jag trivdes nog aldrig helt heller.


8. Följer du några tv-serier sådär så man kan säga nästan slaviskt (missar inte ett eller spelar in för att inte missa)?
Egentligen inte, jag försöker alltid se Desperate Housewives & Greys, men om jag missar en gång så får jag inte panik och jag spelar inte in det heller.


9. Är du modig?
Nej det tycker jag nog inte, det finns många situationer då jag önskar att jag varit modigare.


10. Har du brutit något på kroppen och i så fall vad?
Inte brutit men jag har haft en spicka i både handleden och svanskotan!´


11. Vad är din absoluta favorit-maträtt?
Oj vad svårt ! Det varierar ärligt talat, men ankbröst med potatis och mammas sås har alltid stått högst eller högt upp på listan !


Då var det min tur att utmana och vi får väl se om jag kan skrapa ihop elva bloggare, jag utmanar:
Malin-Helena, Jenny, Filozophie, Cecilia, JoHaNNa, Sussi, Patricia, Rinki, Madelein, Fnulan, Hanna
Det är helt frivilligt om man vill göra denna utmaning då jag vet att en del av er kanske readn har blivit utmanade eller helt enkelt har fullt upp!

Här är frågorna till er:
1. Vad gör du helst en varm sommar dag ?
2. Favoritsyssla inomhus?
3. Hur många olika sorters djur har du haft ?
4. Senaste landet du besökte när du var utomlands ?
5. Favoritdrink?
6. Hur länge har du bloggat?
7. Favoritdjur?
8. Nämn en sak du drömmer om att få göra/besöka?
9. Vilket artist/skådespelare (levande eller död) skulle du vilja ha hem på middag?
10. Vad pluggade du på gymnasiet?
11. Om du fick vara ett sagoväsen/seriefigur/romarfigur vem skulle du då vara ?

Bjuder på ett smått galet foto bara för att ... lägg märke till magen,
den innehåller en massa god frukost och så kan en mage som innehåller massa god frukost se ut !

 

 

 
 
Thessan

Thessan

15 maj 2012 14:10

usch stackars dig, tandläkarn e inga kul grejjer....

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

15 maj 2012 15:43

Listan är färdig! ;D

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Thessan

Thessan

15 maj 2012 16:18

ååå tack vad underbar du e! Då behöver jag inte leta mer! Kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
filoZophie

filoZophie

15 maj 2012 16:41

DU LJUGER! När du var runt 8-10 år hade du faktiskt en crush på Orup, har du förträngt det ;) Puss

http://ww.filozophie.bloggplatsen.se

Vivi

16 maj 2012 08:11

Ahhhhh noooooo, nu kommer altl tillbaks och jag som förträngt det så bra :P
Haha ha ha ...
Puss på dig !

 
Isacs mamma

Isacs mamma

15 maj 2012 16:45

välkommen tillbaka! du har varit saknad!<3

http://isacsmamma.blogg.se

 
chris

chris

15 maj 2012 18:44

gillar den där utmaningen:)

sv: tack :) försöker träna så mkt som möjligt!

http://chriisss.blogg.se

 
Johanna

Johanna

15 maj 2012 19:29

usch, men skönt det gick bra, inga mer besök nu på ett tag?=)
Ja skicka ett mail så för jag över :) påminner jag måste boka bord till den 1 när vi skall ut och äta! :)

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

15 maj 2012 20:29

Jag tog mig tid till att svara på utmaningen , kom dock inte på elva stycken att utmana men ett par :)

Tack snälla för dina fina ord. :-D
Det går faktiskt bättre och bättre. Det är riktigt skönt. Försöker att äta mat istället för nötter, då får jag i mig mer näring också. Eller frukt, det äter jag mycket. Är en riktig äpplefantast! :D

Vad nyfiken jag blev på vem kändisen är som du fått något av ;) Hehe, hatar att vara såhär nyfiken!!
Ångrar dessutom att jag aldrig tog tag i det här med bloggträffen, det hade varit så himla kul att få träffa dig!

Kramar

http://www.ceciliadarling.se

 
Fnulan

Fnulan

15 maj 2012 21:14

Men raring, vad roligt att få läsa dina svar, jag gillar när jag får lära känna dig mer. Men jag är så dålig på att svara på sånt.. Sorry... berättar gärna allt för dig med ett glas vin =)

http://bloggfamiljen.se/fnulan

 
MADDISENJ

MADDISENJ

15 maj 2012 21:56

Vilken klockren bild med björnen :D

http://maddisenj.se

 
Angelica

Angelica

15 maj 2012 21:57

Tack. Ska kolla in lite klänning o tunikor nästa vecka :) Saknar inte du med sol o värmen?

http://ilivingthedream.blogspot.com

 
fina frun

fina frun

15 maj 2012 22:25

Åh rida älskar jag också! Red regelbundet under många år, men sen blev killar mer intressanta ;)

sv: skriv om vad du vill! Bara kul att du orkar/vill. Samma tema låter toppen, det ligger ju även mig varmt om hjärtat :)

Kram/Fina Frun

http://finafrun.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

16 maj 2012 00:02

ohh va kul du utmana mej :D jag älskar utmaningar och listor ;) ska göra den imorgon :D

jag är faktiskt lite stolt över mej själv att jag gått och gymmat ;) kör på tredje passet imorgon. skönt du har en anledning att slippa ;)

kramar

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Jenny

Jenny

16 maj 2012 08:32

Aaah då missuppfattade jag! D'oh! -.-

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Isacs mamma

Isacs mamma

16 maj 2012 09:11

hihi tack vännen! <3
Jo jag har fått en tid så detta ska kollas upp :)
jo, de e jag, blev lite skraj i går men nu vet jag att det är inflammation...

Hur är de med dig då?Kram

http://isacsmamma.blogg.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

16 maj 2012 11:55

nu är utmaningen på min blogg :D

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Niklas Persson

Niklas Persson

16 maj 2012 14:39

Spricka i svanskotan? Aj! Låter verkligen inte skönt? Hur bar du dig åt för att få det?

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Patricia♔

Patricia♔

16 maj 2012 15:26

Hade redan gjort denna, men valde att svara på dina frågor i alla fall:)

sv: Du har rätt, många försöker säkert peppa min träning eftersom jag själv säger att jag är besviken, men ändå blir det negativt för mig. Konstigt hur huvudet kan ställa till det.

Kram fina Vivi

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards