MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Presenter

Av Vivi - 27 juni 2012 13:45

Det blir tema föräldrar idag ... Jag har turen att ha väldigt snälla föräldrar   


I måndags kom ju min kära mamma hem och vi träffade och åt middag på kvällen. Hon fick berätta om allt roligt hon varit varit med om i USA och hur fru K & hennes familj hade det. Det var väldigt mysigt att få hem mamma igen och naturligtvis kom hon inte tomhänt hem utan hon hade lite presenter med sig. Det var lite smått och gott hon hade med sig kära mamma, men lite extra glad blev jag för dessa favoriterna !


 


 Älskar Pink lemonad Kool Aid och dessa mint tabletter !!!

Är det någon av er som känner igen dessa, har ni druckit Kool Aid någon gång ?

Kool Aid är i princip amerikanarnas saft.


 


 
 
Anna

Anna

27 juni 2012 15:05

Vilken snäll mamma du har :) Kvalitetstid med mammor är alltid mysigt!
Jag ska ha mamma och hennes gubbe med mig på festival ikväll så det blir trevligt :)
Kommer nog att bli mindre roligt imorgon när jag ska kliva upp med Melody vid 6-tiden (beräknar komma hem runt 2 i natt/)....och sen ska jag jobba natt imorgon också till råga på allt. Men...det är ju självförvållat så det är bara att bita ihop ;)

http://livetmedskorpan.blogg.se

 
Thessan

Thessan

27 juni 2012 15:10

Stackars dig, sommaren borde komma över hela sverige snart. Har suttit nere vid havet å virkat idag, hur mysigt som helst =)

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

27 juni 2012 17:46

Vet du vad? Det har gått jättebra både på jobbet och i matväg på jobbet. :-) Jag tog ju med mig både mat och frukter så hungrig har jag inte gått och man kan lätt sätta sig ner och äta frukt och dom fikar ju så :-)
Dock har jag inte kunnat låta bli att tänka på vikten ändå. Är väldigt missnöjd med hur jag ser ut för tillfället och har tappat kontrollen lite på ätandet, känns som att det blir alldeles för mycket :-/ och det blir det också. Det är ju stora portioner.... men jag försöker tänka positivt, att det är bra så att jag är pigg. Jag hade inte orkat jobba annars.

Ja då är det ju faktiskt inte alls konstigt att hon mår som hon gör. Många tar ju ut sin ångest på kroppen på det sättet tyvärr. :(
Jag håller mina tummar för henne jag med!

Kramar

http://www.ceciliadarling.se

 
Thessan

Thessan

27 juni 2012 18:20

det får vi verkligen hoppas att den gör. i morron ska jag fika med en fd arbetskompis, ska bli jättekul =) Kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Teskedsmamman

Teskedsmamman

27 juni 2012 18:51

Kool aid köper jag på nätet och färgar garn med, fatta hur mycket kemikalier det är ;)

http://www.teskedsmamma.se

 
Kashaya

Kashaya

27 juni 2012 19:37

Härliga presenter.=)

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
chris

chris

27 juni 2012 20:51

så snällt:)

sv: det är min storebrors dotter:)

http://chriisss.blogg.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

27 juni 2012 21:35

roligt med presenter :) min mamma är oxo i usa den här veckan :)

lät som en mysig midsommar :)

rom är så underbart gott... mango daquiri måste jag oxo testa nån gång :) när jag bodde i schweiz drack vi alltid frukt margaritas. nästan samma sak tror jag allt :) nu är det bara några dagar kvar tills jag blir av med min daquiri oskuld ;)

kramar

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Linda

Linda

27 juni 2012 21:45

Visst är det härligt med snälla föräldrar, de är bäst!! Själv har jag en supersnäll mamma som ställer upp så gott hon kan på hennes lilla vis...
Tack för ditt svar inne hos mig :)...som alltid väldigt bra och jag håller med dig: det absolut viktigaste är ju såklart att barnen är älskade och då spelar det inte så mkt roll...blått lr rosa och visst ska man inte överösa flickor med rosa och pojkar med blått. Vill en flicka ha en bil och vill en pojke ha en docka...vad jag menar är att vissa klär sin pojke rosa och köper dockor "bara för att" allt ska vara så himla jämnställt...barn styr upp det där ganska bra på egen hand. (nu sak jag inte tjata mer om det här ämnet...)
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

27 juni 2012 22:55

Det där är inget jag testat. Tur att din mor kunde komma hem med lite sådant till dig:)

sv: Tusen tack fina du.
Jo idag har vi haft en finfin dag. Älskar verkligen Öland:)
Kramar i massor

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards