MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2012

Av Vivi - 10 juli 2012 21:00

Hej mina fina vänner !

Jag vet att jag inte tittar in här lika ofta nu undersommaren, men jag försöker hålla både er och mig själv så uppdaterad det bara går. Tänkte fortsätta med bröllopstemat idag eftersom jag & maken var på slottsbröllop i helgen!

Det var en av makens barndomsvänner som gifte sig, paret i fråga har varit tillsammans i ungefär tio år och är helt fantastiskt goa människor båda två.


Bröllopet var helt fantastiskt, slottsmiljön var förtrollande, paret urvackert, maten supergod och stämmningen på topp med en massa trevliga människor! Det hade inte kunnat bli bättre, vi hade dessutom tur med vädret då prognosen lovat regn, men under vigsel (som var utomhus) var det uppehåll hela tiden, först när alla satt till bords inomhus öppnade sig himlen.  Det var dessutom vackert dukning, vackra program och fina detaljer, inte en sak hade brudparet glömt att tänka på, dessutom hade bruden själv stått och gjort flera hundra små chokladpraliner som vi gäster fick som en liten gåva, de var otroligt snygga och goda och jag förstår inte hur hon orkade göra så många (inte hon heller när vi pratade om det    ).

Men nog om detta underbara bröllop, för ni vill säker se lite bilder...

Jag kommer skriva en liten recension om slottet senare då man kan bo över där och det var precis vad vi gjorde !


Så här såg jag ut och i bakgrunden vackra Teleborgsslott !

 


Här i denna park hölls vigseln  


Det vackra brudparet som jag väljer att visa lite diskret så här....



Jag & min stiliga make !

   


Den goda maten ! 


  


  


 


Lite bus med snusklubbor.... 



    

Av Vivi - 10 juli 2012 13:00

Idag var det två år sedan den lyckligaste dagen i mitt liv.

Idag är det två år sedan jag gifte mig med mitt livs kärlek, min själsfrände. 

Jag var inte nervös egentligen , jag var bara lycklig!

Det var en lång underbar (men otroligt varm) dag

som blev till en ännu längre, otroligt rolig kväll och natt!


Här är några foton som jag ännu inte visat er....

           


   

Av Vivi - 9 juli 2012 15:30


 

Av Vivi - 8 juli 2012 15:30

Listor är väl alltid bra ?

Så här har jag knåpat ihop en egan, endast för att undehålla er medans vi hämtar oss från gårdagens bröllopsfest!

Ni får självklart kopiera den OM ni skriver vart ni hittade den .

  


Jag vill aldrig mer äta....

smaksatta nudlar, har aldrig gillat det ! Tvingades i nudelsoppa när jag var yngre på ett ställa och sedan dess *ish*


Jag vill aldrig mer dricka...

Malibu eller annan likör med kokossmak, dåliga studentminnen....   


Jag vill aldrig mer åka....

Jag vill aldrig mer åka till Dominikanske republiken, lite för dåliga minnen av vår resa dit!


Jag vill aldrig mer träffa....

Mitt ex J***  honom slipepr jag gärna träffa, riktigt usel människa ärligt talat !


Jag kommer aldrig mer försöka....

Leka acorabat, lyckades bryta handleden när jag var ca 11-12 år på det sättet    


Jag kommer aldrig lyckas...

Gå ned i spagat och vet ni ...det gör absolut ingenting   


Jag kommer aldrig mer se....

Filmen Immortal igen, riktigt usel film!


 









Av Vivi - 7 juli 2012 15:30

 Jag har svårt att förstå att tiden har gått så fort.

Var det verkligen tre år sedan vi var i New York ?

Var det verkligen tre år sedan vi åt en ljuvlig middag, såg världens bästa musikal

och sedan gick hem till hotellet ? Var det verkligen tre år sedan du på vägen hem till hotellet stannade mig på Time Squere , tittade mig djupt in i mina ögon och friade ?

Världens bästa minne i världens bästa stad !

Läs mer om vår resa här.


Jag tror jag försöker visa : "där ska den sitta"

 


 Lite nya bilder jag inte visat förrut ....         

   

     

       


 

Av Vivi - 6 juli 2012 10:00

Tyvärr var det lite för få som engagerade sig i Madeleins utmnaing bloggkärlek

så hon kände att hon lade ned den under en period nu.

Detta innebär ju inte att vi inte kan sprida lite bloggkärlek ändå !


Idag vill jag ge lite extra kärlek och uppmärksamhet till bloggerskan Thessan!

Thessan är en tjej som gått igenom mycket och är stark nog att berätta om det!

Förrutom hennes berättelse, så är hennes blogg fylld av en massa söta små figurer

då hon virkar Amigurumis !

Hon är otroligt duktig och sprider verkligen glädje med dessa små figurer!

Titta gärna in till henne och säg hej !


Denna söta påskkärringen vann jag hos Thessan i påskas

 

 

Av Vivi - 5 juli 2012 15:45

Jag behöver en ny telefon....

Jag har gått och dragit lite på det och kan nog dra på det liiite till, men faktum är att till hösten hade jag velat tillhöra den skaran som ka blogga, ta snygga kort och sådan från telefonen.

Min telefon är helt okej, en vanlig LG som fungerar att ringa från och skicka SMS med, men inte mycket mer.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska välja bara...

Mina tre val står mellan Iphone, Sony Ericson Arc S  eller Samsung galaxy 3 - 2 ?

Min förhoppning är att priserna går ned på dessa till hösten, men Arc S är hyfsat pris på redan nu.


Vad har ni för telefoner som ni är nöjda med och varför gillar ni dem så mycket ?


 



Av Vivi - 5 juli 2012 09:00

Jag är lite känslig mot parfymer, men använder folk dem diskret så kan det lukta himmelskt !

Min favorit just nu ( och ahr varit ett tag) är helt klart denna parfym ...


DKNY Be Delicious Woman

DKNY Be Delicious Women EdP i gruppen Parfym & Doft / Parfym - varumärken / DKNY hos <a href=Bangerhead.se (04197r)" name="produktbild" border="0" hspace="0" />


Den luktar sommar !

Andra saker som lutar sommar är:

Jordgubbar

Blöt asfalt

Nyklipptgräs

Varm häst

Solbränd hud

Kokos

Havet

Tång


 

Vad tycker ni luktar sommar ?

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards