MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Blåbärspaj !

Av Vivi - 1 augusti 2012 12:00

När jag var ute på en liten shoppingrunda med mina mor & svärmor i sommras så hittade ngt jag letat efter länge, små portionsformar som tål ugn, micro och diskmaskin!

Dessa tycker jag var ursöta, köpte 8 st då man kunde köpa 4st för 69kr, billigt och bra i Båstad på lågprisbutiken!

De skulle ju invigas också så jag gjorde blåbärspaj till makens förtjusning och naturligtvis trixade jag lite med receptet, så här kommer ...


Blåbärspaj ala´ Missvivi (till ca 4-6 portionsformar)


3dl Mjöl

1dl Socker

1tsk Vaniljsocker

1tsk Bakpulver

1krm Salt

175gr Smör


Fyllning

En nypa kanel

En nypa vanilj 

1 msk socker

½dl hackade nötter (hasselnöt eller mandel)

250gr blåbär


Blanda de torra ingredienserna, smält smöret och arbeta ihop allt till en deg.

Tryck ut degen i formen, häll i fyllningen och om du vill gör ett litet lock och lägg över.

Sätt in i ugn i 200 grader i ca 15 min.


 


 




 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

1 augusti 2012 12:06

ÅÅÅ jag plockade ju blåbär i förrgår som jag går o smaskar på här;)Ska nog göra blåbärspaj tror jag;) Denna verkade mumsig!!Men har inga småformar så jag får väl trixa lite;)

http://hummingbird.blogg.se

 
♥Sojka♥

♥Sojka♥

1 augusti 2012 14:25

Nä det var verkligen jobbigt i morse. Då rasa bara allting och jag kände att INGEN tror på oss! Fruktansvärt jobbigt att känna i hjärtat att jag har rätt och så kan jag inget göra! :(
Ja jag får kolla upp vart man vänder sig! Tack vännen! Nu håller vi på att byta vårdcentral iaf! Kram!♥

http://www.sojkasframtid.se

 
trollet

trollet

1 augusti 2012 15:41

haha, jag har oxå en del att gå igenom efter bara några dagar i stugan=)). Gott med blåbärspaj men äter inte maken lchf? ;)
Hoppas du får mer att göra på jobbet=)) Kramen!

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Johanna

Johanna

1 augusti 2012 17:02

Mm så gott det såg ut!
Ja vi hade det kanon :) Det regna när vi åt men det märkte vi inget av förrän vi kom ut och såg gatan :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

1 augusti 2012 17:34

Nu ligger din länk ute som tack för ditt tips om nya bloggar.

du hittar inlägget här:
http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/08/01/8358706-fick-manga-tips/#kommentarer

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

1 augusti 2012 18:18

Låter gott!
Bakade kladdkaka igår, nomnomnom. Finns en liten, liten bit kvar i kylen idag!
Måste säga att formen var väldigt mysig också! Ett litet hjärta. HIHI.
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
F R I D A - djur&natur fotograf

F R I D A - djur&natur fotograf

1 augusti 2012 19:10

Åh vad det ser gott ut!

http://www.fridakarolin.blogg.se

 
lady thirty

lady thirty

1 augusti 2012 19:57

mumsigt!

Du, tack sötis för ditt länkningstips inne hos Johanna :D

kram
Maria

http://ladythirty.blogspot.se

 
Linda

Linda

1 augusti 2012 22:18

Ser gott ut :-)
De formarna är supersöta. Jag fick sex stycken i present av Oscar och Oliver när jag fyllde år. I olika färger. Jag älskar dem och får nog köpa några fler så att jag kan duka med dem när vi är fler än bara vi i familjen :-)
Verkligen ett kanonpris på dem som du kom över...jag har sett dem för 20:-/st på nätet och för 30:-/st i 'vanliga butiker'
Kram Linda

http://www.enlitenvra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards