MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

En syssling är & en pyssling där

Av Vivi - 6 augusti 2012 10:32

I helgen var jag på en stor släktträff, över hundra personer var inbjudna ,

men tyvärr kunde "bara" 50 personer komma.

Det var verkligen jättelänge sedan jag var på en så stor släktträff och det kändes nästan lite konstigt att träffa så mycket människor på en och samma gång som man är släkt med på ena eller andra sättet. Det var riktigt roligt att skaka tass med en massa personer och sedan försöka gissa sig till hur man är släkt  

I ett fall diskuterandes det mellan sysslingar hur deras barn var släkt och plötsling utbrister den ena:

"De blir väl som de heter ..pysslingar!"

Den korrekta termen är väl bryllingar, men jag tycker pysslingar lät trevligare !   


Själv träffade jag både på nya sysslingar som jag aldrig träffat förrut och sysslingar som jag inte sett på många år, det var verkligen jätteroligt att både få återknyta och lära känna nya människor och vi hade riktigt riktigt roligt !

Det finns absolut många av dem som jag träffar igen och förhoppningsvis blir det en fika snart med min ena syssling som inte bor allt för lång härifrån!


Tyvärr har jag inga roliga bilder från festen, då jag lät andra agera fotografer,

men jag kan visa vad jag hade på mig ....

 


 

 
 
♥Sojka♥

♥Sojka♥

6 augusti 2012 11:36

Vad roligt! :) Ibland drömmer jag om en stor släkt! :)
Kram!♥

http://www.sojkasframtid.se

 
lady thirty

lady thirty

6 augusti 2012 11:41

Låter skoj och vilken fiiin klänning du hade på dig!

kramkram

http://ladythirty.blogspot.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

6 augusti 2012 12:19

ÅH vad kul!!Stort Grattis verkligen!! Så underbart!! Åh dags för UL då;)Så mysigt då blir det liksom verkligt! Åh tjohooo detta har jag väntat på!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

6 augusti 2012 13:02

Vilken mysig sommarklänning du hade på dig bland alla Nils Karlssons små pysslingar ;)
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

6 augusti 2012 13:06

Vad avundsjuk jag blir på alla som har så stor släkt. Själv har man nästan ingen. Har inte ens kusiner. Och den lilla släkt utöver mor & farföräldrar man har har man aldrig träffat för de finns utspridda i hela USA.

http://bodypalace.blogspot.se

 
Thessan

Thessan

6 augusti 2012 14:01

ja absolut gör vi det!! Hoppas du har en bra dag

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

6 augusti 2012 15:31

Precis, viktigast att man bara har någon som står en nära. Men mer släkt hade ju inte skadat, för visst är det nått speciellt med blodsband.

Helt klart är att jag i alla fall kommer att sälja den turkosa t-shirten för det var i stort sett bara den som gick nu i förbeställningen. Den svarta och vita vet jag inte. De hade tagit bort guldfärgen när jag skulle beställa hem så det blev inga sådana. Men det kanske kommer tillbaka, annars får jag kanske hitta en ny passande färg till texten. Något förslag? Du kan ju avvakta med t-shirtinlägget eftersom jag inte kan sälja de som jag har tänkt.

http://bodypalace.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards