MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Skakis

Av Vivi - 6 augusti 2012 14:15

Denna måndagen blev ju lite mer spännande än en vanlig måndag. ...

Klockan fem i morse låg jag och halvsov då jag sovit ganska oroligt hela natten, plötsligt vaknade jag till av att våra gaderobsdörrar skakade och sängen vibrerande. Jag insåg direkt att det handlade om ett jordskalv och lite häftigt kändes det då jag aldrig kännt av det så kraftigt förrut.

Tydligen var epicentrum ute i kattegatt och det låg på 4,4, på richterskalan (läs mer här).


Däremot får jag ju erkänna att även om jag inte var rädd och även om jag nu blivit lite mer sugen på en säng med inbyggd massage/vibrationer   så får det gärna stanna runt 4-5 på skalan.

Kraftigare skalv slipper jag gärna !


Kände ni av skalvet ?



 
 
chris

chris

6 augusti 2012 14:36

men läskigt det lätt:0 aldrig känt av något sånt!

http://chriisss.blogg.se

 
Jenny

Jenny

6 augusti 2012 14:52

Spännande! :)

Ja, jag har fått en bra kortisonkräm som fungerar för stunden, men eksemen kommer att fortsätta att komma tillbaka om jag fortsätter med ett sådant här jobb :/ Men nu är det bara den här och nästa vecka kvar, fr.o.m 20 augusti är jag arbetslös.

Tack vad snäll du är som säger så, om mig som modell! :D

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

6 augusti 2012 18:26

nix, häruppe kändes ingenting. Däremot har jag upplevt två jordbävningar i norra Bohuslän, en på 80-talet och en på 90-talet. Två på 90-talet kom jag på nu. Lite virrigt känns det innan man vet vad man varit med om :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

6 augusti 2012 19:06

Märkte inget här, sov gott då! Men vi hade ett för några år sedan och det vill jag inte vara med om, tror det var på 6 då, not funny!

Ja, fick en ursäkt av bolaget idag och lite frågor om vad som hänt, för han ville utreda det hela! Så det känns skönt att de tar sånt på allvar! kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

6 augusti 2012 19:48

Jodå, jag låg vaken o kände väl av det! Lite otäckt men det räcker gott o väl med 4,4, det håller jag med om!

Kram

http://yoycefunderingar.blogspot.se

 
Linda

Linda

6 augusti 2012 19:55

Jag kände inte av skalvet, men det ska tydligen ha märkts av här nere också. Har aldrig märkt av ngt. För några år sedan var det ett skalv som vi här fick känna av rätt så rejält...vi sov oss dock genom det ;-)...tio minuter innan vi skulle vakna och gå upp inträffade det. På hemmet där jag jobbar rörde sängarna på sig och mga av de boende blev skrämda.
Det låter som 4,4 är fullt tillräckligt :-)
Svar: jag tror och vet ju att allt kmr att gå bra och bli bra på jobbet...men vad jag inte kan skriva hos mig (eftersom kollegor läser där) är att vi bara är två personal per pass på min helg och det är ny personal som tillkommit. Jag vet: man ska inte ta ut ngt i förskott men när jag kör förbi först på ena hållet och en kvart senare på andra hållet och samma person står ute och röker...då blir jag lite skeptisk, tyvärr. Men samtidigt kan det ju bara bli bättre isf, eller hur :-)

Jag får väl fortsätta att vara nyfiken i några veckor till då ;-)

Visst är det skoj att gå i djurparker även som vuxen!

Ha en bra kväll.
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

6 augusti 2012 21:50

Ja min väninna som bor Båstad vaknade av det också :-)
Jag tror du har rätt tll viss del ang det där med vkten. Sen tror jag att krav från samhället ställer till det en hel del.

http://madelein.se

 
Malin

Malin

8 augusti 2012 19:49

Jag och Angelica kände inte av det alls, men några här omkring kände av det. Lite synd tycker jag, för lite häftigt hade det ju ändå vart ifall man märkte det ;) hihi

Sv: Haha nej det är lite det jag är rädd för också, att det inte kommer bli lika många sleepovers som jag har med mina vänner nu, senare. Det är så himla kul och mysigt!! Haha, ja det kan jag förstå! Alltid lika kul att vara med sitt tjejgäng :) jag och mitt lilla gäng brukar träffas före jul och ha liten jul-myskväll :)

Åh! Det låter ju helt fantastiskt! Skulle mer än gärna också åkt iväg till något varmt place, synd att flygrädslan hejdar mig bara.. Fast just nu längtar jag faktiskt till hösten! Vilket kan låta lite sjukt eftersom att det varit höst i princip hela "sommaren" :P
Många kramisar!

http://malinemiliaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards