MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Jag kom in !

Av Vivi - 7 augusti 2012 13:45

Jag sökte faktiskt till högskolan i våras och kom in på båda alternativen jag sökte, yey !

Det känns alltid skönt att komma in på de linjer man sökt.

Jag har dock valt att inte plugga på heltid just nu, så det arbetsvetenskapliga programet jag kom in på har jag tackat nej till. Däremot känns det lite lagom att testa mig själv genom att läsa en 7,5 poängskurs på halvfart denna termin, så via Gotland ska jag läsa arbetsrätt i höst.

Vi får väl se om jag tappat läshuvudet helt eller om jag lyckas ta mig igenom denna kurs med godkännt.

Lyckas jag så får vi se om jag kanske väljer att plugga på heltid i framtiden. Det är inte säkert att det blir just arbetsvetenskap, även studieyrkesvägledar-programmet lockar !


Några gamla bilder från min studietid i STHLM,

jag pluggade jättehårt...jag lovar ! ....   

       


 


 
 
Fnulan

Fnulan

7 augusti 2012 14:02

Ååå GRATTIS!! Jag har läst arbetsrätt så hojta om det är ngt. Har massa böcker med. Kramen

http://bloggfamiljen.se/fnulan

 
Johanna

Johanna

7 augusti 2012 14:53

Vad kul du kom in grattis! :) Hoppas det blir intressant.
Nej nog bara trött i allmänhet, kom i säng rent för sent, sen blir jag slö av inget göra! :)

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
p

p

7 augusti 2012 15:11

grattis Vivi, härligt att du kom in på båda. Jag är säker på att du kommer lyckas med kursen:)

http://patriciac.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

7 augusti 2012 15:40

Ja just det vecka 18 är det kanske. Har en vän som är i vecka 12 nu med sitt ndra barn o på hennes syns det ganska tydligt nu, hur är det med dig?
Jaaaa Eleonore gillar vi, rar tjej!!Idag var vi påväg mot äventyr men det regnade för mkt så det blev inställt =(
Grattis till kurserna!!Jag har inte fått svar än men sökte ju Informatik 30p distans på halvfart,hehe..samtidigt som jag jobbar kan bli tufft om jag kommer in men får väl ge mig attan på det..=) Sökte ju så sent o det var ingen platsgaranti om inte denna gång så får det bli nästa termin;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Suzan

Suzan

7 augusti 2012 16:10

GRATTIS!

http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

 
Teskedsmamman

Teskedsmamman

7 augusti 2012 18:17

Grattis :)

Tack för dina ord om bilderna :) Våra djur är som sagt inte så där jättenormala ;)

http://www.teskedsmamma.se

 
Sofia

Sofia

7 augusti 2012 20:31

Ser ut som ett super hårt studieliv ;) Ja älskar sport så kan bara inte låta bli OS, hade helst tagit ledigt för att se hela dagarna om det gått ;)

http://bian.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

7 augusti 2012 21:18

Vad roligt att du kom in :) grattis!!! Hoppas du kommer att trivas med att plugga :)

Den där oron är ingen höjdare. Det är jättejobbigt. Första graviditeten var det så jobbigt att behöva vänta (vi fick tid väldigt sent för UL, i vecka 21 eller 22 tror jag) sp vi bokade tid för ett privat UL i Stockholm och åkte dit (25 mil enkel resa) fram och tillbaka enbart för att få veta att där FANNS en bebis och att den mådde bra :)
Sp om du blir nekad av din BM - åk och gör
Ett privat UL. Man mår såååå mycket bättre när man väl fått bekräftat att allt ser bra ut :)

http://Livetmedskorpan.blogg.se

 
trollet

trollet

8 augusti 2012 08:13

Ha ha, om det är bilderna du eftersträvar krävs bara lite träning;)
Micke är strålande lycklig och tackar för grattis, nu återstår bara att hitta en gammal häck så han får köra lite;)

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Jenny

Jenny

8 augusti 2012 11:55

Grattis!!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

8 augusti 2012 18:20

Grattis! Själv blev man bara 18:e reserv till det jag helst ville läsa (socialpsykiatrisk vård) men jag får nöja med en psykologi kurs på ett år och försöka igen nästa gång.

När jag loggade in nu igen så fanns det faktiskt guldfärg igen. Verkar som att vissa färger tillfälligt kan ta slut. För övrigt finns det hur många färger som helst så jag knappt kan bestämma mig för vilket som är snyggast. Blå text som du sa blev ganska snyggt det med. Men den vita och turkosa kommer jag sälja. Nu blir det dock oklart när jag köper in fler än de som jag tog förbeställning på. Gör ett inlägg om det sen nån gång när jag väl köpt in dom. Har även planer på att låta fota några vanliga personer som ska få agera modell åt plaggen samt till en ny header.

http://bodypalace.blogspot.se

 
malin-helena

malin-helena

10 augusti 2012 21:49

Vad roligt att du kom in Vivi!! :) Själv ligger jag bara som reserv fortfarande. :/
Jag ligger dock som nr 2, men är så jobbigt när man bara går och väntar och inte vet vad man ska göra om några veckor.

Jag har ju varit lite av och an på bloggen nu, trodde att jag skulle hinna komma in i vardagen (och där med bloggandet) nu när jag började jobba igen. Men nu har jag jobbat i 3 veckor och är fortfarande helt väck i huvudet. :P
(du kan läsa mer utförlig version på bloggen) ;)

Japp, jag ska på kryssning med mamma på måndag, ska bli fint. :)

Hoppas du får en bra helg! Oplanerad och skön! ;D
kramar!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards