MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Du bryr dig mer än alla andra....

Av Vivi - 28 augusti 2012 11:45

Hur många gånger har man inte stått där och kollat sig i spegeln, granskat och kritiserat.

Hur många tjejer och killar finns det inte som vill ha sex med lampan släkt för att de skäms så mycket för sin kropp, det är otroligt sorgligt! Antingen tycker man att man är för tjock, för smal, har hår på fel ställen eller kön som inte ser "normala" ut, men ärligt talat....

När du träffar någon som du gillar, någon som är speciell eller för den delen någon du bara vill slita av kläderna... om han/hon nu följt med er hem och in i sängkammaren så lovar jag att personen ifråga inte kommer  springa därifrån när ni klär av er! Jag lovar också att personen framför er inte granskar er som ni själva gör.


Nej vi är själva våra värsta kritiker. Jag säger inte att utseendet inte spelar någon roll, men det är allt för många som lägger alldeles för stor vikt vid det !  Livet blir ju så mycket roligare och lättare om man försöker att koncentrera sig på sådant som är bra hos sig själv, antingen det gäller egenskaper eller utseende!


Killen som driver den fantastiska bloggen Bodypalace

hjälpte mig att hitta detta klippet som jag verkligen älskar, det stämmer så bra !!!

 
 
Cecilia

Cecilia

28 augusti 2012 17:32

Hej fina fina Vivi!
Jag ber sååå mkt om ursäkt för att jag inte svarat dig, har inte dissat eller så. Jag har en massa kommentarer "liggandes", har läst men inte kunnat svara då jag bara surfat från mobilen. Har ju en ny , och jag och touchen - vi är inte bästa vänner. Jag som älskade att skriva sms förr hatar det nu, haha. Nåväl.
Jag ska kika igenom din blogg här i dagarna när jag får mer tid. Nu är Patrik i Norge i tio dagar så jag ska allt hinna. Imorgon ska jag till Ullared med min nyfunna vän från jobbet faktiskt :) för vi är lediga.
Hoppas att du mår bra??
Naturgodis har det blivit mycket av, flera gånger i veckan. Men dåligt med riktig mat så det går jämnt ut antar jag :-s men jag mår okej faktiskt. Tänker inte på det, men jag försöker hålla ångesten borta och äter sånt som känns bra för stunden. även om det är miniyoghurt så är det bättre än inget :) Men kanske inte så bra.

Nåväl, nu behöver vi inte fokusera på det :) Jag tänker inte jättemycket på det faktiskt. Har inte tid, haha.

Ska vi ta oss ett kundvagnsrace på ullared imorgon ? haha, du bor väl i närheten?
Nej men nån gång med bättre planering kanske man kan ta en bloggträff där på deras "röda fika" eller något, =)

Kramar

http://www.ceciliadarling.se

 
Johanna

Johanna

28 augusti 2012 18:54

Ja det vore häftigt, tänk lilla jag har 400 följare, cooolt! :)

Och du är så klok fina vivi! kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

28 augusti 2012 20:57

Ja du har helt rätt!! Tack, det var trevligt!

http://madelein.se

 
Fnulan

Fnulan

28 augusti 2012 21:20

Du är så klok min fina vän!!! Jag hoppas att jag får träffa dig igen snart!
PUSS

http://bloggfamiljen.se/fnulan

 
Emm

Emm

28 augusti 2012 21:26

Jag kan av egen erfarenhet säga att man är själv sin värsta fiende när det handlar om dåligt självförtroende. Kram

http://emmli89.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

28 augusti 2012 21:38

Helt rätt, ingen vits att hela tiden bry sig om hur du ser ut.
HAHA.
KRAM

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

29 augusti 2012 10:12

(nu vet jag inte om det blir två kommentarer här...men då får du ta bort den ena)
Du skriver (som vanligt :-)) så bra. Visst är vi själva värsta kritiker, varför är vi så hårda mot oss själva?
Har precis tagit en titt på Bodypalace. Vilken bra blogg! Alla borde ta sig en titt där =)
Önskar dig en härlig onsdag.
Kram till dig.

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Anna

Anna

30 augusti 2012 15:02

Det är en otroligt söt film. Jag tycker om den.
Och budskapet är fint. och framför allt så är det SANT!!!
Vilket fint inlägg Vivi :)

http://livetmedskorpan.blogg.se

 
Jenny

Jenny

4 september 2012 09:45

Bra skrivet och ett underbart klipp!
<3

Innan jag träffade Johan hade jag bara haft sex med en person, min fd pojkvän från gymnasiet som sa "jag tror att jag älskar dig", hdae sex med mig och en vecka senare sa att han inte var kär i mig längre och dumpade mig.
Innan jag träffade Johan pratade jag med en väninna som var kraftigt överviktig och hade ett aktivt sexliv. Jag frågade henne hur hon gör för självförtroendet, för att kunna ligga naken framför en annan människa. Hon sa att hon i början föredrar lampan släkt, och om man ligger på rygg med armarna utsträckta så ser man smalare ut/magen plattare ut. Men så sa hon också att efter ett tag så glömmer man bort alla de där tankarna och bara ger sig hän.
Jag hade inte varit med någon på närmare sex år första gången Johan och jag hade sex. Det tog nog ca 15-20 sekunder innan jag var helt bekväm med hans ögon på min kropp.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards