MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Dagens...

Av Vivi - 13 september 2012 08:30


Dagens inlägg:

Idag har jag varit lite modig och skrivit ett inlägg med foton som publicerats på Bodypalace, ni kan läsa det här ! Jag skriver om att bli vän med sin kropp, idag verkar många tycka det är viktigare hur man ser ut än att man mår bra, utseende före funktion tyvärr.


Dagens grattis:

Stort grattis till söta bloggerskan Cecilia som fyller år idag !!! Hipp hipp!!!

...och även ett försenat grattis till Eleonore som fyllde år igår !



Dagens sämsta:

Sovit dåligt hela veckan, vaknade 4.30 i morse och kunde inte soman om. Igår gick det dessutom jättedåligt på träningen, mådde så himla illa efter bara halva passet... attans. Kanske hänger det ihop det dålig sömn iof ...  


Dagens bästa:

Fika med tjejjorna !


Dagens stripp:

Kalle & hobbe   

 



 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 september 2012 09:21

Ja, nog är det viktigare att må bra än att se bra ut - men tyvärr fokuserar många på helt fel sak!

Sv: Tack :) Dessa är mina små ögonstenar :)

http://www.henrikolsson.eu

 
My heavenly life - Johanna

My heavenly life - Johanna

13 september 2012 11:39

SV:
Hej!
Tusen tack!Jag hoppas att jag kan hjälpa någon att känna lite hopp och inte ge upp.
Kram

http://www.myheavenlylife.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 september 2012 11:59

Sv: Mina har inget direkt problem med dammsugaren, men de flyttar sig gärna om jag puttar lite på dem med munstycket :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Hanna

Hanna

13 september 2012 12:01

Häftigt att vi har nästan exakt samma vikt. Eller ah, nästan är nästan att ta i. För jag är 172 lång och väger 73 kilo. Bra att du har en sundare relation till din kropp nu. Har dock ett minne av att du skrivit om det på bloggen förut så jag kände mig inte speciellt förvånad. Häftigt att lägga upp bilder på bodypalace!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

13 september 2012 12:38

Modigt, jag skall kika in på bodypalace :-)
Tack!! Ja det är ju det käraste man har!

http://www.madelein.se

 
Mia

Mia

13 september 2012 14:50

Modiga du! har skrivit där, så skynda in o läs sen när det blivit godkänt ;-)

http://fredthevov.blogg.se

 
Linda

Linda

13 september 2012 22:40

Som vanligt skriver du så bra så bra, Vivi. Så klokt och redigt :-) Jag blir glad när jag läser dina inlägg, vad det än må vara för inlägg...missförstå mig inte nu men glad över sättet du skriver på, hur du skriver.
Jag har tittat in på Bodypalace. Det är modigt att lägga upp bilder där. Själv dras jag med en hel del kilon för mycket och tycker det är 'roligt', 'trevligt' eller vad man nu ska säga att en tjej/kvinna skriver att hon inte är nöjd med sin kropp när hon väger (eget uttryck nu) 10 under längden och mer nöjd när vikt längd ligger på samma. 10 under är ju inte för lite, men det är ju så som du skriver att det är absolut viktigast att må bra än att se bra ut. Du ser alldeles strålande ut nu, tycker jag!!! (kanske lite blurrig kommentar, men jag hoppas att du förstår vad jag menar :-))

Hoppas att du snart får sova bättre på nätterna. Kanske kommer du ikapp när det nu är helg och inte behöver upp tidigt på morgonen.

Stor kram till dig.
KRAM

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Anna

Anna

14 september 2012 09:37

Läste ditt inlägg på Bodypalace - FAN vad du är bra (ursäkta ordvalet!)
Vad tuff du är!!!
Och vad härligt att du är mer nöjd med dig själv nu! Har nog att göra med att man hittar sig själv med åren och en inre trygghet skulle jag tro?!r som helst: You rock!!!
Hu

http://livetmedskorpan.blogg.se

 
Cecilia

Cecilia

14 september 2012 17:18

Åh tack snälla du! Vad söt du är :-)

Nej men be inte om ursäkt för det, herregud, jag blev ju nästan lite bortskämd ett tag där av dig och dina fina ord :) Nu får jag stå på mina egna ben. Jag känner mig inte "sjuk" längre. Kroppen mår bra, jag tänker inte exakt lika mkt på vad jag äter, vågar äta mer saker och så vidare. Små steg. Men det har slinkit ner mkt gott, stora portioner och egentligen fel saker. Så en viktuppgång på cirka 3,5 kilo sen i vintras :-s Icke förvånat dock., Äter ju som en häst.
Har till och med ätit mer än Patrik några gånger så han har tittat frågande, konstigt hur det kan bli. Men men, nog om det...

Jag hoppas verkligen att ni snart blir gravida och att det går bättre! Förhoppningsvis var detta bara en engångssak.
Låt det inte dra ner dig för mycket, försök igen, upp på hästen igen. Men jag förstår dig väldigt väl. Jag gjorde en abort när jag var endast 15 år och den mådde jag dåligt över fram tills kanske för 2 år sen. Och det var ändå MITT val. Dock ville jag av vissa egoistiska skäl behålla det men det gick ju inte så som jag levde då. 15 år och i ett ytterst destruktivt förhållande. Icke.
Så jag har stor förståelse att du/ni mår dåligt ska du veta. Det var ju inte ditt val att mista det livet. Men det kommer igen ska du se. Och söt kommer h*n bli, det vet jag i alla fall. Hoppas på att få se en liten babybula här snart, det är så vackert!! :-)
Sjukskrivning en kort period skulle kanske vara en bra idé? Har du funderat mer på det? (inte hängt med mkt i bloggar det sista alls :/...)
Det bästa du kan göra nu är att ladda upp batterierna, sköta om dig själv och se framåt. Ha en mysig helg med din make. Ja fast nu såg jag iofs att ni ska på en resa med :D Då får du nog ladda upp en del. Vill med utomlands, helst nu!!
Ja alltså hösten, det är något särskilt med den. Nystart men samtidigt ångest och depp - för många! Tyvärr.

Och du: Starkt av dig att lägga ut det på bodypalace! Riktigt vågat, modigt och BEuNDRANSVÄRT. Du är så klok Vivi, så klok! Önskar jag hade ditt tänk, önskar verkligen det. Du är himla vacker, på alla bilderna!

Stooor kram!

http://www.ceciliadarling.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards