MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Längtar redan tillbaka...

Av Vivi - 15 oktober 2012 10:54

 


Ja det där med hemma bäst känns nästan lite överskattat när man kommer från ljumma vindar och sol till regn, rusk och kyla, men hur mycket jag än vill bo i solen så är steget till att flytta till varmare breddgrader rätt långt borta.

Vi tar ärligt talat ganska mycket för givet i Sverige. Det är otroligt hur väl-organiserat och väl-fungerande vårt land är när det gäller transport, sjukvård, skolor och annat jämfört med många andra länder. Vi betalar visserligen hög skatt i detta land, men faktum är att vi ändå får mycket för pengarna.

Vi kan gå i pension tillexempel, på Mauritsius talade vi med en taxichaufför som jobbade trots att han var över pensionåldern, detta för att han hade barn kvar i skolan och behövde betala för deras skolgång.

Nej, sverige är himla bra ändå, det är ju bara det här med klimatet man gärna hade sluppit....


Jag har iaf haft en helt underbar semster, helt underbar. Jag har varit lyckligare än på länge.

Kommer berätta om den i omgångar, men nu är det på tiden att jag läsa ikapp mig lite på era bloggar.


KRAM


   

 
 
Linda

Linda

15 oktober 2012 13:07

Ser fram mot att få läsa om din resa.
Roligt att ha dig hemma igen och få dina dagliga inlägg :-)
Visst har vi det bra här i Sverige! Även om man lätt så här på höstkanten hade bytat regn mot mer sol. Tror att vi behöver uppleva ngt annat för att riktigt förstå att vi HAR det bra är med våra höga skatter som du skriver, men vi får faktiskt mkt bra ut av dem.
Önskar dig en skön måndag, trots regn och rusk.
Kram Linda

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Margita

Margita

15 oktober 2012 14:23

Välkommen hem! Även om vädret inte är det bästa...förstår din längtan till varmare breddgrader och håller med dig fullständigt om att vi har det (i alla fall än så länge) väldigt bra i Sverige jämfört med hur det är i många andra länder. Själv betalar jag gladeligen mycket i skatt bara jag vet att jag får tillbaka i viss välfärd, jämt fördelat i befolkningen. Fattiga mer och rika mindre, om du förstår vad jag menar. :) Ser också fram mot reseberättelser och bilder. Vacker ödla förresten!!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

15 oktober 2012 15:57

Vilken fin bild!
Har med fullt upp de två kommande helgerna, bröllopet är nu på lördag! Men sen är det lugnt igen!

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Fina Frun

Fina Frun

15 oktober 2012 16:22

Vad härligt fina du! Ser fram emot att höra och se mer från er resa :)

http://finafrun.se

 
chris

chris

15 oktober 2012 17:59

vi är rätt bortskämda i Sverige :P

http://chriisss.blogg.se

 
Emm

Emm

15 oktober 2012 19:46

Sverige ska vi absolut inte klaga på. Ett ekonomiskt tryggt land utan krig och problem. Fina bilder du lägger upp. Blir så avundsjuk på den där värmen från semestern du verkar haft, haha. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

15 oktober 2012 23:23

Hej igen.
Glömde tala om att när vi firade Oscar i helgen bjöd jag på chokladtårtan du lade upp receptet på för några veckor sedan. Dock köpte jag chokladbottnar, kände att jag inte hann baka dem själv. Tårtan var jättegod. Jag vispade lite grädde att ha bredvid om man ville. Den kommer jag att göra fler gånger.
Visst är Oliver lik Oscar. De är väldigt lika varandra. Mer än utseendet...hjälpsamma och ordentliga :-) De och Tilda är lika mig och Elin är lik Janne...
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

16 oktober 2012 12:20

Härligt att semestern var lyckad!
Skönt att du har fått vara lycklig under en lång period!
KRAMAR

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

16 oktober 2012 13:17

Nu var inte jag på ett sånt tropiskt ställe som du var, bara till Alanya Turkiet men nog så längtar man tillbaka! Vi hade det så underbart varmt och en härlig strand. Det vore härligt att få fly verkligheten ett tag till..
Har du varit sjukskriven. Nu märks det att man inte hängt med i bloggens värld ett tag. Hoppas det inte är något allt för allvarligt du varit hemma för?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards