MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2013

Av Vivi - 18 mars 2013 11:00


 


Här har ni nog mina favoritsektion i vår filmhylla, underbara Tim Burton !!

Alla dessa filmer är regisserade eller producerade av Tim Burton på ngt sätt oc det finns inte en film jag itne gillar, bara de jag tycker mer eller mest om !

  

Det som gör att jag förmodligen tycker så mycket om hans filmer är att de nästan allihop är sagor för vuxna. De har ofta en mörk underton, men nästan alltid mer eller mindre lyckliga slut.

Enligt mig fångar Tim Burton sina fans med jälpa av den där magiska känslan när man sätter på en av hans filmer. Han väljer dessutom otroligt bra personer att samarbete med som Danny Elfman som gör mycket av musiken till hans filmer och så underbara skådespelare som Johnny Depp, Helena Bohem Carter m.fl

Ärligt talat har jag aldrig blivit besviken på en Tim Burton film.

Min favorit ? .... väldigt svårt att säga,

men den jag sett flest gånger än nog Kalle och Chokladfabriken.  


Är ni Tim Burton fan ?


Av Vivi - 17 mars 2013 13:42

Jag tror inte jag överdriver om jag säger att det var ÅR sedan jag lät det gå en hel dag utan att ha ett enda inlägg i bloggen, men igår hände det faktiskt !

Tanken var att spendera lite tid vid dator redan igår, men jag tog en liten fika hemma hos mamma & pappa och fikan blev till en liten promenad som också blev till en liten middag. Väldigt mysigt !!

Det blir på något sätt extra mysigt när sådana saker bara komer av sig självt, lite spontant så där !


Idag har jag mest fluffat runt i min morgonrock mest hela dagen, men det är ju några timmar kvar som jag kan göra ngt konstruktivt med .... eller så kan man fortsätta fluffa runt och mysa ned sig framför en film till.

Jag har redan sett Tim Burton Dark Shadows idag, ska man kanske se ngt annat av käre Burton ?

Tänkte appro på det visa er en sektion av min filmhylla i morgon, det blir några inlägg framöver om mina favorit sektioner i filmhyllan och varför jag älskar de filmerna, hoppas det är ngt som kan vara liiiite intressant!


Hoppas ni har en underbar Söndag !!

Massa kramar !!

SLAPPESÖNDAG !

 



Av Vivi - 15 mars 2013 15:00


Den otroligt engagerade och gulliga bloggeskan Chris

har verkligen öst på med bloggkärlek i sin blogg.

Detta är det fina inlägget hon skrev.

Tack snälla Chris för dina underbara ord.

Blev så glad och så rörd !!

  


Av Vivi - 15 mars 2013 11:16

Tjoho!!!

Idag är det fredag och en hel helg med filmtittande & mys med maken väntar, ser verkligen fram emot det !

Igår hade jag det lite lyxigt med sovmorgon då jag hade ett möte på morgonen det avr ett himla bra möte, men som vanligt får jag berätta mer om den lite längre fram. Jag gillar ju att hålla er på halster *moha ha ha *

Denna veckan har annars varit fullt, mest utanför arbetstid och nästa blir det fullt rulle på jobbet, men som jag sagt förr så är det väldigt mycket roligare att ha en massa att göra än ingenting!   


Hur har ni förresten haft det med snö? Här har vi iaf minst en decimeter, massor!!

Visst är det fint, men tillochmed jag känner att det räcker nu. Jag vill ha vår !!

Nepp... kanske skulle jobba lite till ...

Vi hörs i helgen alla fina !!

Gårdagens sovmorgon var mysmys....

 




Av Vivi - 13 mars 2013 20:23


Tid och ork, där har ni en bristvara, men snart så ...

Ett roligt möte att se framemot...

Snön som man suckar lite över...

Nya människor och gamla rutiner...

En helg med mys, film och förhoppningsvis lite tid för kära bloggvänner att se fram emot !

Saknar er, men snart så ...


2011 i mars var jag brunett minsann...

 



Av Vivi - 13 mars 2013 11:00


 

Av Vivi - 12 mars 2013 21:59

Finns det något som är roligare än att få en fin bröllopsinbjudan i brevlådan.... ??

Det är nog det bästa som kan hamna i brevlådan!

Speciellt detta bröllopet, det ska bli så otroligt mysigt att få se dessa två underbara människor lova varandra att spendera resten av sina liv tillsammans!


Jag älskar verkligen bröllop och vad det innebär.

För mig innebär bröllop just den ultimata kärleksförklaringen tillvarandra,

hur man än väljer att göra det.

Sedan är bröllop ingen garanti, mycket kan hända på vägen,
men det är ändå en cermoni där man lovar att kämpa för varandra och med varandra!

Det har jag & min man lovat varandra och efter 3½ år som gifta må vi vara nybörjare, men vi har faktiskt redan tagit oss igenom ganska mycket

och jag vet att det är han och ingen annan jag vill ha vid min sida.


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards