MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Det är kanske inte så konstigt...

Av Vivi - 9 juli 2013 17:40

Bloggarna blir lidande när sommaren sättter igång, det blir både mindre läst och mindre skrivet oftast. Det är kanske inte så konstig tnär man tänker efter, för på sommaren har vi antingen semester och är fullt upptagan med att göra allt och ingenting och jobbar man fortfarande (som jag) så fylls vardagskvällarna av besök, spotangrejjer m.m

Man är nog helt enkelt mer aktiv med sitt IRL-liv på sommaren eller vad tror ni ?

  

Helgen har varit supermysig , men ganska intensiv. En jättemysig lördag blev det ju med besöket vi hade då och på söndagen åkte jag iväg en snabbis för att träffa söta Malin-Helena. Det var jättekul att få träffa henne igen även om det blev en snabbfika på förmiddagen innan jag åkte för att hämta maken & svärmor för ett IKEA-besök.

Det är nog det mest spännande IKEA-besök jag har gjort. Inte för att det hände något egentligen, men det är något speciellt med att handla de första babymöblerna till barnrummet. Nu står ett skötbord och en spjälsäng redo att monteras!

   

Igår blev jag faktiskt hemma, när vi körde till jobet höll jag på att svimma två gånger i bilen och efter lite övertalning av maken insåg jag att det kanske var bäst att åka hem och vila.

Samma sak hände på vägen till jobbet idag, men bara en gång och denna gång valda jag att ta mig till jobbet i vilket fall oc ringa barnmorskan. Det är nog så att vårt lilla pyre kommer åt något av de större blodkärlen när jag sitter i bilen och det är därför jag nästan svimmar. Det är bara att försöka ändra på sittställningen så ska det förhoppningsvis lösa sig.

(Precis som du sa Magdalena).


Nej nu är det dags att göra maten i ordning och underhålla Herr E & Bruce som borde komma när som helst.

Nog är sommaren intensiv, men det är ju så mysigt med alla besök man får & gör !!

  

Jag & maken 2012

 

 
 
Margita

Margita

9 juli 2013 22:57

Så är det nog oftast att vi är mer i livet så att säga under sommaren.
Jag har heller inte tid för bloggen tycker jag, eller rättare sagt så är det nog mer så att under sommaren vill jag vara ute så mycket som möjligt och inte sitta vid en dator. Det kan jag göra sen när vintern kommer.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

10 juli 2013 04:57

Det är klart man lägger bloggen åt sidan på semestern :) Ha en underbar onsdag!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards