MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2013

Av Vivi - 21 augusti 2013 19:43

Visst tusan !

Här skriver jag en massa om Pyret, naglar och annat och glömmer helt bort att berätta de glada nyheterna...

Athena är friskförklarad från ringormen !!!

  

Ni anar inte hur lättad och lycklig jag blev över det beskedet. Trodde faktiskt inte att vi skulle få henne frisk så snabbt, men tydligen (enligt en av alla de vetrinärer som vi pratat med) så är ringormens smittrisk lite överdriven. Enligt henne är det oftast människor och djur med nedsatt immunförsvar som får ringorm. Sedan kan det räcka med att du har en lätt infektion i kroppen, men i alla fall !

Så sanering & medecinering, allt vi kämpat så hårt med, verkar faktiskt ha gett resultat. Nu behöver vi inte oroa oss när pyret kommer till världen.


Däremot är det lite lustigt vad många kan ha åsikter om katter & att skaffa barn. Det finns de på mitt jobb t.ex som faktiskt sa att de tyckte vi skulle avliva katterna när Athena fick ringorm. Ännu fler tycker att det inte är en bra ide att ha katter alls med en nyfödd i huset för risken att katten lägger sig på barnet eller att de blir agressiva. Har tillochmed läkare som tycker att jag åtmindstone ska sluta hantera katterna nu när jag är gravis. Visst... man ska inte tömma deras kattlåda pga toxoplasmos, men att inte ens klappa sin katt känns väldigt överdrivet !!

Folk har haft djur i alla tider, man överger inte sitt husdjur, sin familjemedlem, bara så där.
Speciellt inte när det faktiskt handlar om små risker som EVENTUELLT kan inträffa.


Har ni varit med om eller hört något liknande ?

Hur reagerar ni ?


Pyrets "syskon" !!!

      




Av Vivi - 19 augusti 2013 10:45

Snart ryker dem...

Får passa på att pilla med naglarna nu medan jag fortfarande har lite tid !

Så här gjorde jag dem inför bröllopet i början av Augusti !

   

Av Vivi - 18 augusti 2013 13:15

Vissa människor är så himla omtänksamma, man behöver dessutom inte alltid vara generös bara när det gäller pengar utan även i engagemang, tid, omtanke m.m

När jag kom hem i fredag väntade ett litet paket i brevlådan...


 


Tack snälla snälla Magdalena, jag ÄLSKAR babyflten du skickade!! Jag blev så glad och överraskad, den är supermjuk och jättefin !! Pyret komemr säkert älska den lika mycket som jag!!

Vill ni kika på fler fina saker Magdalena alias Teskedsmamman virkar kan ni kika in på hennes sida Virkaholic!

Tusen tack ännu en gång !!


 

Av Vivi - 17 augusti 2013 14:00

Denna killen har gjort en helt fantastisk version av Fattig bonddräng!

Oavsett vem man röstar på i valet, så måste nog alla hålla med om att vi har en ordentligt vårdkris.

Javisst har vi bättre sjukvård än många länder, men det är ändå sorgligt att se hur besparingarna har gjort att vi faktiskt riskerar människors liv!

Lyssna , tänk och njut !


Av Vivi - 16 augusti 2013 12:00

Jag vet inte om ni tycker sådant här är roligt, själv brukar jag älska gissningslekar! Så....  

 

En klassisk gissning på pyrets ankomst för de som vill.

Jag kommer skriva upp era namn och era gissningar i detta inlägget, för den som kommer närmast väntar ära och ett litet pris.


Det ni kan gissa på är först och främst datum

Sedan kan ni även (om ni vill) gissa på kön, vikt och längd!

Det datum som är beräknat födelsedatum just nu är den 3 oktober !


?

 


VAD TROR NI ?


Ida/Lilla-Pys: En tjej som kommer den 14 oktober

Anna: En gosse som kommer den 10 oktober
Eleonore : En liten tjej som kommer en 9 oktober

Johanna (lifeofJohanna): Jag är ego och gissar på han tittar ut på min födelsedag den 9oktober. 3845g och 52cm

Filozophie (moster) : En liten tjej som kommer den 8 oktober

Sussie: En pojke som kommer 7 oktober, 50 cm och 3200gr

Jenny: Gissar på 5 oktober, 49 cm lång, 3468 gram oooooch... En gosse gissar jag på!

Margita: En pojke den 4 oktober

Helene: En liten kille, 1 okt, 3560 gr

Bodypalace: En pojke den 30 september

Trollet:  En flicka på 3.843g och 47cm som tittar fram sista september

Sojka: En pojke som kommer den 28 september, 51 cm lång och väger 3400gram.




Av Vivi - 15 augusti 2013 13:41

Vad det gäller resor och boenden så skriver jag aldrig några recensioner för att jag får rabatter eller betalt. Jag gör det för att jag gärna tipsar mina läsare och även de som bara tittar in här tillfälligt om de små guldkorn/smultronställen man kan hitta här i Sverige. Det finns ju inget tråkigare än att åka iväg och lägga ut en massa pengar och sedan bli besviken. Jag älskar själv att läsa inlägg där det tipsas om restauranger, cafeér, hotell och så vidare. Dessutom vill jag gärna lyfta fram de ställen där man fått lite extra bra service.

Fick faktiskt denna kommentaren efter mitt inlägg om Aspa Herrgård, blev både rörd och glad över att de blev så glada och hade läst mitt inlägg, tack Sofia med personal !

  


Aspa Herrgård

Aspa Herrgård

Onsdag 14 aug 13:08

Hej!

Va roligt att ni trivdes hos oss! ...det stämmer bra att vi inte är så många som arbetar hos oss, totalt sju personer om jag ska vara exakt :-) Därför är vi noga med hur många gäster vi tar emot, så att vi verkligen ska hinna med alla och ge god service utan att det känns som att vi är kort med personal ibland... och det verkar vi ju ha lyckats bra med :-) Det innebär ju med vår lilla personalstyrka också att det ibland blir extra långa dagar, i synnerhet under semestertider- och ditt fina inlägg är precis det som gör att man tar sig igenom långa nätter och tidiga morgonar. Då tänker man lite extra på varför vi egentligen gör det här, och det är mycket värdefullt för oss att ni njuter av er vistelse i fulla drag. Tack för fina ord, och lycka till med lillen/lillan :-) Kanske ses vi igen... glöm inte bort att skämma bort er lite extra även när familjen blivit större!

Varma hälsningar önskar vi på Aspa Herrgård!

/Sofia Lindholm, VD

http://www.aspaherrgard.se
IP: 37.197.216.126

Av Vivi - 13 augusti 2013 09:44

Andra arbetsdagens efter semester och datasystemet ligger nere *suck*

Jag får ju iaf lite extra tid för er !

  

Jag hade en suuuuppermysig söndag med mina tjejjor i Göteborg, det var bara vår lilla american girrrl som saknades för att vårt gång skulle vara komplett. Det är ju förstås lite svårt för henne att åka från USA till Sverige bara för en helg, som tur är kommer hon förhoppningsvis hem en sväng i höst! Yey !!

Vi hade iaf som sagt en riktigt mysig dag med lite stadsvandring (stadsvaggning för min del) och en lååång mysig fikastund i ett av mina nya favorit cafeér, Condeco !


Annars känns det helt okej att vara tillbaka på jobbet, men visst, lite tröttare än vanligt är jag nu. Det börjar bli lite tungt. Jag har ju faktiskt bara fem veckor kvar, jag går hem i mitten på september och Beräknat datum för pyret är den 3 oktober, så ungefär 2 veckor får jag hemma innan liten kommer till världen. Fast man vet ju aldrig... Pyret kan ju välja att både komma tidigare och senare.

Kommer nog ett litet inlägg snart för de som känner för att gissa datum, kön osv.

Nepp---- dags att jobba lite igen, systemet kom precis igång !!


Jag i söndags....

 


Av Vivi - 11 augusti 2013 11:45

Ahhhh ...

Sista dagen på semestern idag!

En dag i Göteborg med mina tjejjor planeras, enda dagens vi lyckats få till då vi är nästan allihopa, det är lite svårare nu när vi spridit ut oss.   Det ska bli väldigt mysigt och väldigt välbehövligt !!

 

Snart fyra år sedan ....

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards