MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Barnrummet

Av Vivi - 25 september 2013 12:30


Första månaderna kommer vårt lilla pyre sova här i vaggan

hos oss i sovrummet

 


Men så småningom kommer bäbisen få eget rum och det är även i detta rummet vi har skötbordet.

Jag vill vänta lite med vissa detaljer som gardiner och matta t.ex

Vill lära känna vårt barn först innan man bestämmer för mycket, men ändå vill jag ju ha lite babykänsla. Här har ni en liten "sneakpeak" av vårt barnrum!


Överkast Ellos & Garderob Ikea

  

Tavlorna får ni tänka bort, men möbler & sängkläder ... IKEA


 


Hyllorna fulla med barnböcker & ungdomsböcker förstås ! Nallen fick jag av kollegorna på jobbet !

     

 
 
Patricia

Patricia

25 september 2013 15:23

Hihi, man kan ju nästan tro att du redan fått barn så som ni har det. Väldigt fint! Där kommer pyret trivas bra tror jag.

Tusen tack vännen. Ja hon är duktig min svärmor. Jag bad henne virka ett par naturfärgade shorts inför resan, men istället gjorde hon tre par i olika färger - på en vecka. Men efter det var hon trött på att virka shorts;)
Jag älskar ju rosa så vad roligt att du tycker att jag passar i det.

Nej att bli sjuk under en resa är inte kul alls och njurstensanfall är hemskt smärtsamt (kan gissa att gallstensanfall inte gör så gott heller). Fast jag hade tur, det blev ett "mildare" anfall denna gången så jag klarade mig utan smärtlindring på sjukhus i alla fall. Något positivt;) Ja, hade jag vart hemma så hade det nog blivit vila, men eftersom detta var redan första dagen på resan så ville jag ju uppleva ön så det fanns inte tid för vila:(

Kramar i massor


http://patriciac.blogg.se

 
mohammedi

mohammedi

25 september 2013 20:44

Delta gärna på min tävling som är igång, där 3 vinner en varsin Goodiebag!
Direkt länk: http://mohammedis.se/2013/september/tavling-3-vinner-en-varsin-goodiebag.html#comment

http://mohammedis.se

 
Ida

Ida

25 september 2013 22:21

Så mysigt ni gjort det till det lilla grynet. Vagga tycker jag är underskattat av många. Vill nog också ha det när jag får barn. Det är nog bra att vänta med att möblera helt innan ni vet mer om vem den lilla personen är. Ska bli spännande att se! :D kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Fina frun

Fina frun

26 september 2013 09:19

Åh så mysigt ni har fixat!

http://finafrun.se

 
Sofia

Sofia

26 september 2013 10:06

Åhh vad fint ni fått det, vad roligt!! :)

http://bian.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

26 september 2013 22:11

Så fint pyret kommer att få det! När jag väntade mitt första barn hade vi bara en vagga klar, inte ens blöjor eller kläder, hehe, det köpte fadern på väg hem från sjukhuset när bebisen var född. Det är som vi numer säger, min syster och jag, vår generation är "förlorad", vi skulle leva i nuet och inte bry oss om praktiska saker, jaja....;) peace, love and rock and roll you know - oh my god...vilken tur att ni ungdomar inte gör likadant som vi gjorde! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Bodypalace

Bodypalace

27 september 2013 10:07

Väldigt neutralt inrett och inte som många andra gör och inreder med färg och saker beroende på könet på barnet. Tummen upp för det tycker jag :)

http://bodypalace.se

 
Sojkas framtid

Sojkas framtid

30 september 2013 09:57

Men gud så fint ni gjort det! <3
¨Kram

http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards