MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

En award

Av Vivi - 16 december 2013 21:42

Jag fick en award av Johanna,

det var ju länge sedan jag skrev roliga listor så jag blev så klar jätteglad !!

Tack Johanna!


Hur fungerar awarden? Här är reglerna:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.

- Skriv 11 random fakta om dig själv.

- Svara på dem 11 frågorna du fått i awarden.

- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).

- Skriv 11 frågor åt de du nominerar.


11 random fakta om mig själv.


1. Min största last är socker

2. Jag avskyr spindlar , är nästintill fobisk rädd för dem

3. Jag har jobbat som barnflicka

4. Jag är dricker hellre drinkar än öl & vin

5. Jag är ett Tim Burton - fan

6. Jag drömmer om att äga de perfekta svart pumpsen

7. Approppå det har jag nästan 40 par skor...

8. Jag ÄLSKAR att bada badkar

9. Jag har RLS (restless leg syndrome) 

10. Jag vill ha fler tatueringar

11. Jag har varit en riktig partypingla


 

11 bloggar att nominera

Kommer inte på 11st om jag ska vara ärlig, så kära läsare ...känn dig nominerad ! Skriva bara att det är jag som nominerat dig och gärna en kommentar här att du tar dig ann utmaningen så kan jag länka till dig!

 

Johannas 11 frågor

1. Om du måste välja en blogg du bara får läsa, vilken blir det då?

Svårt, har ju många bloggvänner som jag vill följa, men måste jag välja får det ändå bli min bästa vän Fia i USA <3

2. Hur firar du jul?

Hos mina föräldrar (som vanligt) med familjen ! Precis som jag vill ha det och i år blir det speciellt eftersom det är första julen utan min systers svärmor , men också första med Emil !! 

3. Vilken är din favoritårstid?

Sommaren, varma lata dagar och kvällar utomhus ! 

4. När går du och lägger dig?

Oj.... förr var det runt kl 22, men nu med en liten kan det variera. Har haft lite svårt att somna sistone.

5. Vad klarar du dig inte utan?

Lätt...  min familj!

6. Äger du någon pyjamas?

Nepp, bara morgonrock !

7. Varför började du blogga?

När jag var arbetslös för att ha något att göra. Många år sedan nu !

8. Var befinner du dig i livet om 10år?

Förhoppningsvis ett jobb jag trivs med , bor i ett lite större hus med katter, maken & Emil, kanske en liten till ?

9. Vad står det i ditt senaste sms?

Oki Puss Puss

10. Vad är ditt favoritgodis?

Geisha och djungelvrål tror jag !

11. Kan du tapetsera?

Vet inte, har aldrig försökt, men jag tror jag skulle kunna det !


Mina 11 frågor

Vad var ditt första husdjur ?

Favorit film ?

Om du bara fick äta en maträtt resten av livet vad skulle det vara ?

Vad tycker du mest om med julen ?

Skäms du för något ?

Ditt bästa köp?

En konsert du inte kan glömma ?!?

En sagokaraktär du tycker liknar dig ?!?

Vad är roligast, att köpa presenter eller att få?

Vad tycker du om med min blogg ?

Vad tycker du saknas i min blogg eller du vill läsa mer om ?



 



 
 
En plats i solen

En plats i solen

16 december 2013 22:43

Kul läsning :)

Ja det skall bli spännande och vara domare, man säkert svårt med..

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
En flicka som är stark

En flicka som är stark

16 december 2013 22:58

Roligt att läsa :)

http://enflickasomarstark.se

 
En plats i solen

En plats i solen

17 december 2013 06:25

Nu är vinnaren dragen i lucka 15. Lite senare på vissa. Vann du maila mig på enplatsisolen747@gmail.com så du kan få din vinst.

Tack för att du var med i tävlingen! Var gärna med i dagens och kommande luckor!

Länk direkt till inlägget
http://enplatsisolen.bloggplatsen.se/2013/12/17/10415364-donut-makern/#kommentarer

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Fia

Fia

17 december 2013 15:59

Aww gulle!

http://emeraldcityreflections.blogspot.com

 
Fia

Fia

17 december 2013 16:04

Jag är inne här och tittar varje dag - det är så himla trevligt att följa dig och lillmysen, även om det är på avstånd. Bloggar och instagram krymper helt klart sträckan mellan Sverige och USA! :) Kramar till er <3

http://emeraldcityreflections.blogspot.com

 
Margita

Margita

17 december 2013 18:07

Roligt att läsa såna här listor!
Ska se om jag hinner få ihop något mellan pluggandet...

Sv Ja, jag fortsätter som förut, med mitt sammelsurium! haha
Kram
Pussa den lille från mig, han ser ju så go ut, som en liten marsipanbit som man bara vill äta upp...., men jag lovar jag ska inte göra det! ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

17 december 2013 18:17

Kul med listor! Kommer tyvärr inte att göra den dock. Vet aldrig vad jag skall skriva, vill vara lustig men är inte så bra på det. Är alldeles för seriös eller något...

Massa kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Sojkas framtid

Sojkas framtid

18 december 2013 13:02

sv:Ja du kanske vill starta egen butik en dag?! ;) Hon ska ju börja med fler butiker så kanske vill du öppna en hos dig hihi.

http://sojka.nu

 
Sojkas framtid

Sojkas framtid

18 december 2013 13:03

sv:Tack för tipsen! <3 KRAM Jättebra!!!

http://sojka.nu

 
En plats i solen

En plats i solen

18 december 2013 17:10

Presentkortet gäller ett år, men Anna är inte den som är den, hon kan förlänga sånt :) speciellt om jag flörtar lite snällt med henne :)

Kul att du är med i tävlingen! Lycka till!

Haha ja det kanske är så, sen var det ju att bordet brukar stå under lampan, men var flyttat så var nog mest det :) Ja har gjort övningarna länge, men det har inte hjälpt, så tror ju knappt det nu heller, men jag gör det och hoppas slippa operation.

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards