MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Vårtecken !

Av Vivi - 11 mars 2014 14:42


 


Inatt var frosten här, men som ni ser gav den vika för solen!

Det har varit helt underbara dagar de senaste dagarna, soligt och rätt så varmt,
man ser vårtecken överallt !

Klara vårtecken för mig är helt klart solkatter, solglasögon, krokus och torkställningar med tvätt!
Vad tycker ni är säkra vårtecken ?


 


Jag har gått en promenad varje dag denna veckan (vilket iof bara är två än så länge då he he ) och har försökt njuta av solen så mycket jag bara kan !

I morgon hoppas jag på ännu mera sol och på kvällen blir det en fika med mina tjejjor. Ska faktiskt åka in till stan och fika UTAN lilleman, maken får ta han om honom och lägga honom, lite lyxtid för mamma!

På torsdag är sedan en stor dag .. dags för andra vaccination på Emils Fem-månaders dag! Håll tummana för att allt går bra.

Kram på er alla fina !! 

 
 
Jonnie

Jonnie

11 mars 2014 16:38

ja de får vi hoppas, men de tror jag nu, väderprognosen såg positiv ut

http://www.Alwaysfabulous.se

Vivi

11 mars 2014 17:03

Låter bra!

 
Hanna

Hanna

11 mars 2014 17:28

Mysigt med vår!

Emils vaccination går nog fint!

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

11 mars 2014 19:57

Som man väntat på den här våren. Äntligen är den här :) Lite tidigare än vanligt, vilket inte gör något alls..
Fast jag har tittat lite snabbt på tomten, tycker mig inte se några blomknoppar någonstans :( Men gräset börjar bli grönt på sina platser..
Så härligt med lite egentid med vänner. Hoppas du fick en trevlig stund.
Ett vårtecken för mig är när man går ut och känner att solen faktiskt värmer.. Underbart!

Sv. så mysigt med en familjedag i lördags. Jag blev nöjd med vinnaren. Vad tyckte du?

Kramisar

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

11 mars 2014 23:41

Så härligt med lite vår äntligen! Vi har haft fint väder här också....har även jag varit på promenad varje dag...än så länge. Torsdag och fredag blir det lite mindre av den varan dock.

SV: Ja det ska bli intressant att se hur de smakar. :) Har höga förhoppningar och hoppas kanske kunna köpa hem såna själv ifall jag tycker om dem. Känns som en smidig grej. ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Sojkas framtid

Sojkas framtid

12 mars 2014 10:19

sv:Ja det är en hårfin balans där! Men det är ju skillnad att förfalla och inte bry sig om sig själv eller om man tar hand om sig. Sen ska ju inte saker gå till överdrift!
Ja mysbyxor är ju underbart!!! =D
KRAM <3

http://sojka.nu

 
Emm

Emm

12 mars 2014 18:57

Vårtecken för mig är gula fält med vintergäck i parken, fullpackade uteserveringar, hopplöst letande efter ledig bänk i parken, solglasögon och när barnen får lov att ta av sig överdragsbyxorna. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

13 mars 2014 06:55

Åh vilka härliga vårbilder!! Verkar faktiskt som våren verkligen kommit!

Tack för kommentaren om min dotters bilder, ska framföra till henne, då blir hon glad! :)
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

13 mars 2014 10:40

Det är så härligt när man kan börja hänga ut tvätt rycker jag. Det är definitivt ett vårtecken för mig, även solglasögon och när blommorna ute börjar ploppa upp, och fågelkvitter på morgonen ;-)

Ha en fin dag ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

13 mars 2014 16:35

Jajajaaaa nu är det vår känns det som. MEN snön kan ju komma ändå som den gjorde förra året lagom till påsk eller vad nu det var;)
Påskliljor & krokus är vår för mig & att det är ljusare på morgon & kväll och solen!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards