MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2014

Av Vivi - 7 mars 2014 20:09

Idag är det fredag och dags för pepp, tyvärr har jag en "tröttsomengnuontikroppenbehöverpausVarförharjagfåt
tmensfastjagammar"-dag så jag får hänvisa till gårdagen inlägg! Återkommer när energin är tillbaka, dvs förmodligen i morgon! Kram alla fina

Av Vivi - 6 mars 2014 15:27

Jag har ju skrivit en hel del inlägg om vikthets och kroppsideal!

Bland annat har jag skrivit "siffror gör dig inte vacker",  om min viktuppgång

och jag varit en "size-hero" i veckorevyn,  (läs här).  

Tänkte att det var dags för ett inlägg igen som förhoppningsvis kan inspirera lite.


Det här med att jaga kilon igen då ...

Jag blundar inte för att det finns viss övervikt som är ohälsosam och att då väga sig är kanske det lättaste sättet att se om man nå resultat. Jag ÖNSKAR dock att det inte behövde vara så, att det vore tillräckligt att börja motionera och äta lite nyttigare och att enbart känslan av att du mår bättre skulle vara nog!

För när vi bestämmer oss för att bli sundare så handlar det oftast om att träna mer, äta nyttigare OCH tappa något kilo, för ofta handlar det om att vår kropp förändras på ett sätt vi inte är nöjda med, så vi vill ändra tillbaka den, men det är egentligen att börja i fel ände.


Vi borde tänka mer på hur vi ser på oss själva.

Vi borde sluta jämföra oss med andra eller med oss själva för den delen, vi borde fokusera mera på allt som är bra med oss själva just nu och att inte fokusera på det ytliga.

Jobba med ditt tankesätt mer än du jobbar med träning och mat ! Jag tror absolut att om du rör på dig, om du inte äter allt för onyttigt hela tiden utan hittar en balans mellan det nyttiga och onyttiga, så kommer du må bra och din kropp hitta ett läge som passar den! 

Det är så lätt att sätta upp stora mål och bli bittert besviken när man misslyckas med dem, lätt att då tänka "äh vad fasen jag har ju ändå misslyckats".


Jag födde barn för 4 månader sedan!

Jag väger 78kg och är 172cm lång!

Jag behöver INTE gå ned i vikt, jag behöver inte bli smalare,

jag behöver däremot röra på mig mer och bli av med mitt sockerberoende !

Prioritera, tänk om, fokusera på rätt sak!

För en massa bra kroppsinspiration besök Bodypalace ! EN AV MINA FAVORITBLOGGAR !!


 

Av Vivi - 3 mars 2014 09:26

Då var det måndag igen ! Har inte februari gått ovanligt fort förbi ?

Helgen var rätt intensiv med IKEA besök i lördags och en snabblunch med fina Johanna och hennes mystiske herr E, mycket trevlig kille det där. Hoppas han fortsätter i den stilen och håller hårt om lilla Johanna !

  

Emil tyckte IKEA var väldigt fascinerande, han fick sitta i vår Ergobaby-sele hela besöket och det var väldigt spännande tydligen. Riktigt bekvämt att inte behöva ha med vagnen varje gång man ska någon stanns, både vi och Emil ger tummen upp för bärsele !!

Det blev ingen storhandling denna gång, några fina lådor till kläder och leksaker och matstolar hem till farmor och mormor, nu ska bara vi ha en barnstol också !

Har ni någon rejäl och bra barnmatstol att rekommendera ??


I söndags var det babysim som vanligt, alltid lika roligt! Sedan har vi börjat med en ny tradtion i vår familj... den första söndagen i varje månad ska vi ha familjemiddag. Så igår hade vi en mysigt stunf tillsammans och åt fantastiskt god lax mina kära mästerkock till mamma lagade.


Idag är det vardag igen. Det har blivit en liten promenad, tittat på när grannarna röjjt i trädgården och en del slappande framför TVn ärligt talat. I morgon ska jag träffa min/vår BB-kompis igen och det ska bli supermysigt och på onsdag får jag min födelsedagspresent av maken ...en massage och hel eftermiddag för mig själv. Gissa om jag längtar, gissa om min RYGG längtar !

Hoppas ni haft en bra helg !

Spännande att titta på grannarna

 


Matstol... han kan nästan sitta själv nu sötnosen!

 



Av Vivi - 2 mars 2014 12:56


Idag satt jag och kollade på något BB/förlossningsprogram, oj vad jag grät !

Det är ju en så stor grej och man minns sin egen förlossning och alla känslor man hade.
Detta påminde mig om att jag har faktiskt glömt att gratulera en massa fina människor

som blivit föräldrar nu i februari/mars !


Goa goa Malin-Helena har fått en fin liten kille

En söt liten Alex blev det.

Är så glad för er skull gumman !!


Fina Ladythirty har fått en liten Tinythirty,

en liten tjejja som kom på min fördelsedag minsann.


Sist men inte minst så blev ett par goda vänner till oss föräldrar till en söt liten tjej
som överraskade med att komma drygt 3 veckor för tidigt !

Är så glad för deras skull och det ska bli så kul att träffa Emils lilla kompis ! 


Emil helt ny   

 


Av Vivi - 1 mars 2014 11:00


Attt jag är VIP-bloggare för Krakel Spektakel mässan har ni väl kappast missat

------->

(som dessutom fått Erik Ståhl som gästföreläsare,
det kommer bli en mässa full med intressanta möten!!!)


Men nu har min gulliga bloggvän Sojka startat upp något spännande också,

Sojkawalles!

Jag hade gärna blivit VIP bloggare där, det verkar väldigt spännande!

Om ni är nyfikna kan ni läsa mer om det på Sojkas blogg

eller söka information på istagram eller Facebook på #sojkawalles


 


Idag är jag iväg nästan hela dagen

Ikea med maken, Emil och svärmor
och då blir det även en fika med fina Johanna och hennes herr E, spännande !!

Full rulle ....



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards