MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2014

Av Vivi - 24 oktober 2014 16:09


 


 

 

Av Vivi - 24 oktober 2014 11:30

Jag vet inte riktigt vad jag skulel göra utan våra föräldrar.

Jag är fullt medveten om att det finns de som inte har sina kvar och de som faktiskt aldrig haft några närvarande. Därför blir jag lite extra tacksam över det stöd vi får.


Min mamma    

Min mamma är helt enkelt min mamma. Den jag ringer först när jag behöver stöd och råd, när jag behöver få tycka synd om mig själv eller bara för att höra hennes röst ibland.

Just nu är min mamma i USA och hälsar på sin bästa vän och jag saknar henne en massa!! Även om jag nu har min egna lilla familj nu och själv blivit mamma, så kommer jag alltid behöva MIN mamma.


Min pappa   

Pappa är lite som superhjälten i mitt liv. Jo min make är min superhjälte också, men medan maken är superhjälten i tajts och mantel som räddar mig från mig själv ibland, så är pappa superhjälten med snickarbyxor!

Det är pappa som kommer på fem röda när en fågel lyckats fastna i badrumsfläkten. Det är han som lyckas få ut fågeln (dammig, chockad men levande) utan att förstöra fläkten och dessutom rengöra hela fläkten så den fungerar bättre än innan. Hur superhjätigt är inte det ??!!!


Min svärmor   

Jag har haft tur som fått en så gullig svärmor, men jag anade faktiskt inte hur stor hjälp hon skulle bli när vi fick Emil. Hon har ställt upp en massa som barnvakt och framförallt ställde hon upp när Emil smittade mig med kräksjukan. Hon blev själv sjuk och fick vara hemma från jobbet, men hon tvekade aldrig på att ta honom när jag ine kunde för att jag var så dålig.


Riktiga superhjältar !

 

Av Vivi - 23 oktober 2014 11:23

Ikväll ska jag iväg på roligheter igen, jag ska på tjejkväll hos Mekatt. Det blir en liten visning av Me & I, trevligt sällskap och lite vin! Väldigt mysigt ska det bli och extra kul då min BB-kompis också ska dit !

Bäst av allt är att det är i närheten av mina föräldrar, så jag ska sova där. Jag får en barnfrinatt + att jag kan dricka ett glas vin eller två, tjohooooo!


Sedan får jag erkänna att det blir mer lyx i helgen....

Snällaste svärmor passar nämligen Emil så att jag ock maken får lite ensamtid. Vi ska på bomässa en sväng och sedan äta en tidig middag för att sedan åka hem och mysa ned oss framför en film.

Det tar faktiskt lite på förhållandet att gå hemma båda två i ett litet hus, även om vi är duktiga på att kommunicera och ge varandra egen-tid, så behövs stunder då det bara är vi.


Det gäller ju att inte glömma bort varandra i familjen

    




Av Vivi - 22 oktober 2014 12:00


 


Det ena roliga efter det andra händer nu i bloggvärlden!

Ni vet Linda .... Hummingbird-Linda och Mia...Fredthevov-Mia ... ----> (länkar)

De har startat ett eventbolag tillsammans !!

Det är så himla kul att just de två startat ngt ihop
och jag ser fram emot att vad de kommer hitta på!


Läs mer om deras företag och framförallt ...gå med i deras nätverk! 

Här är deras blogg !!!

Av Vivi - 21 oktober 2014 20:00

Först stort tack igen till Sofia och Anna som anordnade detta, hann inte prata så mycket med er, men jag tycker ni gjorde ett jättebra jobb med allt !

Tyvärr var det flera man inte hann prata med så mycket man ville, vi satt vi ett långbord och då blir det ofta att man fastnar med bordsgrannarna, men jag sörjde inte jäääättemycket kan jag erkänna.


Träffade Linda först, sicken härlig tjej!! Vi bor faktiskt inte alls för långt ifrån varnandra, tom i samma kommun så vi bestämde oss för att samåka. Vi hade en bilresa + en middag att lära känna varandra på och jag hoppas vi ses fler gånger !! Tusen tack för en super kul kväll! 

Sedan hade vi även Angelica och Anna, två supergoa tjejer som jag kunde skratta mycket tillsammans med. Angelica var nykter och körde precis som jag, men det hindrade inte oss att ha hur roligt som helst med alkoholfridrinkar och vi festade på precis lika mycket som de som drack akolhol tyckte jag !


         


Själva bloggmiddagen hölls på Kitchen and Table i Helsingborg. Ett otroligt mysigt ställe med urvackra lokaler !! Blev lite kär i just lokalerna och faktiskt stolarna då de var jättesnygga OCH bekväma.

Personalen (vår servitris) var trevligt, men kanske lite virrig.

Maten helt okej, men jag tror jag tyckte förrätt och efterrätt var godast.  Jag kan rekommendera Kitchen and Table som restaurang, men jag ska också erkänna att priserna på maten är lite höga om man jämför kvalitén, däremot om man väger in trevlig personal och lokaler så tycker jag absolut det är värt ett besök!


Pasta med musslor åt jag

   


Efter middagen gick vi faktiskt vidare, vi var på Bishops...nånting en PubPub!

Sedan var vi även på Stinsen som var (vad jag kallar) ett sunkhak, men man skola icke underskatta sunkhaken då de ofta bjuder på billig dricka, bra musik (iaf i detta fall) och ragg.

  


 


Nu var vi alla upptagana och över 30 år (vilket våra ragg INTE var) men det var attans kul att se de små liven försöka väcka vår uppmärksamhet. Dock har jag kommit till det stadiet då man mest har lust att nypa dem i kinden och ge dem lite varm choklad.... de ser ju hur unge ut som helst ??? Jag har säkert aaaaaldrig sett SÅ ung ut när jag var ute och festade.

  

Som sagt... en supermysig kväll...

Det var bara en sak som saknades.... Meekatt! Den stackaren kom aldrig med till middagen utan hon låg och vred sig i magsmärtor, hoppas att hon mår bättre snart.   

 


Av Vivi - 20 oktober 2014 20:30

I lördags hade jag en av de roligaste kvällarna på länge ...

Jag har inte fått mycket sömn i helgen, men det var det värt !!

För er som inte hängt med/ vet  så var jag på bloggmiddag i Helsingborg. Träffade en massa härliga människor där och lovar att berätta lite mer om kvällen och människorna i ett senare inlägg. Är dock fortfarande så J-KLA trött rent ut sagt att jag faktiskt "bara" berättar för er om goodiebagen idag, för jag måste erkänna .... goodiebags är faktiskt en av de roligaste sakerna med att gå på blogg event!

  

Det är en fantastisk goodiebag som Anna och Sofia (som anordnade eventet) har fått ihop !!!

   


Här är några av mina favoriter, men det fanns så mycket roligt...

Helsingborg choklad, Meekatts julkort och lite lyx från b.la Bodyshop och Emma S

     


Tusen tack tjejjer, riktigt bra anordnat
och tusen tusen tack till alla gulliga företag som sponsrade med saker !!!



Bars & vattenflaska från Svenskt Kosttillskott,

Kryddmix från Spicemaster


Body Cream från Emma S,

Bars från Nutrilett,

Shake från Allévo


Seaweed snack från Nutri-Nick,

Läppbalsam från Naked Lips,

Tandtråd från Plackers


Basik fotkräm från EFI,

Halstabletter från Fisherman's Friend


Lipikar Baume AP från L'Oréal,

Tandkräm från Colgate,

Tepåsar från Mighty Leaf


Trosskydd från Tena,

Tamponger från Reddville


Colour Collector från Dr. Beckmann,

Bindor & etui från Libresse


Prover & parfym från NUXE,

Teisseire Mix & Go från Saturnus


Vitaminer från Acrilex,

Glass-pops & slickepott från Pufz,

Praliner från Chocolatte


Godis & laktosfri choklad från de Bron,

Bokmärkespinne från Vackert Udda


Body butter, nagellack, parfymprov, rabattcheck & makeuprådgivning från The Body Shop Väla


Budskapsarmband från LJ Wildheart,

Vanthållare från LillaGrodan Design


Julkort från Meekatt Media,

Filmcheckar från SF Anytime,

Presentkort från Solentro


 


Vinster:


Pläd från AsIf4476


Rivsalt från Rivsalt        (detta vann jag tjoho)


Produkter från Rosenserien


Presentkort från Espresso House


Armband från Yeni Design


Dildo från Lustjakt


Bondage Tape från MartinShop


Presentpåse från The Body Shop Väla



Så här mycket fint är ju underbart att få,
men det är lika roligt att dela med sig
så snart kommer en tävling upp i bloggen !!!





Av Vivi - 19 oktober 2014 16:31

Alltså... Jag ska snart blogga om den fantastiska dagen igår.... Snart! Det har varit mycket idag och blev lite sent igår...

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards