MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Älskar att spela spel!

Av Vivi - 4 november 2014 13:09

I helgen hade vi ju besök och det vi valde att sysselsätta oss med på kvällen var att spela spel,
kort närmare bestämt, Gin Rummy för att vara exakt.

Jag ÄLSKAR verkligen att spela spel, tycker det är ett jätteroligt sätt att umgås eller att fördriva tiden. Tyvärr gör jag det alldeles för sällan.


Kort är jätteroligt att spela, men jag tycker nog frågesport är allra roligast. Favorit kategorin är nog natur eller underhållning. Ärligt talat vet jag nog inte riktigt varför jag tycker det är så kul med just frågesport för jag är oftast ganska dålig på det *ha ha*, men jag tror det är för att man ändå lär sig något samtidigt som man leker/spelar. Sedan är det ju lite kul när man faktiskt kan svara på en udda fråga ingen annan kan.

Andra spel som kan spelas här hemma är Monopol eller Med andra ord, någon tjejkväll har även twister åkt frma *fniss*. Brukar ni spela spel eller frågesport? Har ni några favoriter?? 


    



 
 
Annie

Annie

4 november 2014 15:39

Å jag gillar också att spela spel! Det är ett roligt sätt att umgås på ;-) Om jag är på tjejkväll eller hos föräldrar/svärföräldrar åker gärna spel fram :-)

Anar Mononpol på bilden ;-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
MADDISENJ.SE

MADDISENJ.SE

4 november 2014 16:02

Tack, jag är i v. 26 :) Så den lilla är beräknad till 15/2!

http://maddisenj.se

 
natalia

natalia

4 november 2014 17:18

Jag älskar monopol!! :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

4 november 2014 18:16

Åh jag älskar att spela spel men tyvärr så är min sambo inte så road av det.

Det ska jag absolut ta och göra. Får be sambon att ta med sig barnen och hitta på något så att jag får vara lite själv. Kram

http://thestoryoflilo.blogg.se

 
Margita

Margita

4 november 2014 19:45

När jag var liten spelades det ofta Fia med knuff eller Kinaschack.
När barnen var små spelade vi ofta Monopol och oftast hade vi också en skål med nonstop som vi kunde mumsa på :)
Kortspelet Canasta spelar vi ofta nemer och det är ett jätteroligt och spännande kortspel! Kan verkligen rekommenderas!
Annars älskar jag också just frågespel, jag vill ju kunna briljera med mina kunskaper, haha. Då blir det Jeopardy, det spelar vi alltid på julafton.

Sv Haha...nja det är inte jag som funderat ut nånting, det är Emelie, det väntas kattungar hemma hos henne och den blivande kullens mormor är min Blossom Betty :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Fröken.A

Fröken.A

4 november 2014 21:35

Åh nu blev jag sugen på en spelkväll. Galet länge sen ! ;)

http://www.meningsfylleri.blogg.se

 
sojka

sojka

4 november 2014 21:52

Tack snälla Vivi! 😄 jag känner mig så full av inspiration! Kram 💕

http://www.sojka.nu

 
Sofia

Sofia

5 november 2014 19:58

Har ett helt skåp med bara spel, älskar också det :D Ja tycker jag har flera kul :D Kvinna vs man, Geni, Så det kan låta, Med andra ord :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Clin

Clin

5 november 2014 20:29

Jag älskar Gin rummy! Har lärt mina barn det också så när de har kompisar över så kör vi hårt med det ;)
Älskar alla sällskapsspel. Kampen mellan kvinna och man är så roligt=) Har du spelat det?
Sv Vår hallooween var som vilken helg som. Inget speciellt alls här. LIte tråkigt kanske men men....
Kram

http://emmaclin.blogg.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

6 november 2014 09:41

Spela spel är så himla kul. Vi brukar oftast spela med andra ord, galenpanna eller rappakalja när vi är några stycken. Och ibland när jag och sambon är själva så plockar vi fram monopol eller Bondespelet.

sv: Nej alltså de där föräldrarna. Jag kan nästan tycka synd om ungen. För det första, hur kunde de låta honom leka fritt på parkeringsplatsen så utan att ha uppsikt över honom. Han sprang till och med bakom bilen när vi skulle köra och då rann bägaren över och vi vevade ner rutan och skrek åt dem att faktiskt hålla koll på ungen. Till svar av dem får vi: "Har ni ingen ratt på bilen"..
Åh jag blir så arg bara av att tänka på situationen alltså. Nu i efterhand kommer man på så mycket man hade velat säga till dem!

Kramar♥

http://patriciac.blogg.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

6 november 2014 09:42

Förresten, kommenterade jag med rätt adress nu?? sessie.se fungerar inte längre utan man måste gå in via patriciac.blogg.se vet inte om jag skrev in rätt..

http://patriciac.blogg.se

Vivi

6 november 2014 21:57

Jo det gjorde du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards