MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Söker en vinnare & snö

Av Vivi - 7 januari 2015 14:17

Idag vaknade jag upp till ett vitt landskap, underbart !

Lite mindre underbart är att allt nu förvandlats till slask, jag AVSKYR slask !!

Hade tän åka in en sväng till stan i eftermiddag eventuellt, men tappade sugen lite nu, vill inte slaska runt.

Ish !


Elle ... du som vann babypaketet, har inga kontakt-uppgifter till dig ! Hör av dig innan Fredag denna veckan, annars får jag dra en ny vinnare !


Igår hämtade jag i vilket fall ett efterlängtat paket som innehöll denna vackra skapelse från Johannasrockabilly och den var superfint även i verkligen. Satt förvånansvärt bra också, trodde den skulle vara för liten då jag beställde stlk 12 och jag har nog egentligen ngn cm innan jag är där. Den kommer dock sitta bra även utan mina extra centimetrar :P . Jag håller ju på att lägga om min livsstil lite, mindre socker & mer motion, så att ryggen och resten av kroppen blir lite gladare på mig. Jag räknar med att tappa ca 5-7 kilo, om jag ligger mellan 70-75kg så mår kroppen bra, helst vill jag inte komma med under eller ligga över. 

Som jag tjatat om tidigare får inte siffror besstämma, men de KAN vara en riktlinje om man behöver tappa ngt kilo för att kroppen ska må bra.

 

Lovar att visa klänningen på så snart jag kan och även visa de söta extra presenterna jag fick med i paketet. Nu ska jag ta hand om lilleman som nyss vaknade och skjuta fram ångesten inför inskolningen på måndag ... kommer ett inlägg om detta snart....


Kram på er och kudos om ni orkat läsa hela stycket .... en stripp som belöning !

I morgon blir det Gekås-fika !


 






 
 
MartinaOlsson

MartinaOlsson

7 januari 2015 15:04

sv; verkligen! härligt :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Madde

Madde

7 januari 2015 18:49

Själv har jag slutat med snask och vin. Har redan tappat tre kilo men det är väl vätska första tiden. Äter som vanligt annars så det känns bra.

http://www.madelein.se

 
Emm

Emm

7 januari 2015 19:22

Vad spännande det kommer att bli att se klänningen. Den stilen klär dig verkligen :) Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

7 januari 2015 21:12

Snöslask är inte skoj alls! Här har vi ingen snö och har väl bara haft en eller två dagar med snö den här vintern. Nu vill jag inte ha någon alls! Dels för slasket som följer (oftast iaf) och dels för att det mildväder vi har bara kan fortsätta.
Klänningen är såååå fin!! Älskar modellen.
Tala gärna om hur det går med dina kilon ~ om du upplever att de håller sig mer fast vid dig efter att du fått Emil eller om du tappar de lika enkelt som innan graviditeten.
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.se

 
Chris

Chris

8 januari 2015 10:44

Va verkligen tungt att gå till jobbet imorse när man såg vädret! Hoppas du får en bra dag!

http://Chriisss.blogg.se

 
Patricia

Patricia

9 januari 2015 13:21

God fortsättning på den nya året Vivi, och en en gång, tusen tack för presenten, den var verkligen uppmuntrande♥ Boken tänkte jag att jag skulle spara och ha med mig och läsa när jag åker till Lanzarote i februari:) Du är bäst, vet du det!

Stor kram♥

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards