MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Kompromissa ?

Av Vivi - 19 januari 2015 13:55

Min fina bloggvän Margita skrev ett så starkt fint inlägg om sitt handikapp och gav mig inspiration till att skriva detta.... tack vännen!


De flesta av oss har lärt oss att kompromissa, att det är något bra ! Frågan är bara hur mycket ?

För ärligt talat har jag alltid tyckt jag varit en mästare på att kompromissa, men när man hela tiden väljer bort sig själv och det man själv vill, då är det ju egentligen inte en kompromiss ?

Eller hur ?


Jag kan visst säga vad jag vill och önskar, men hamnar ändå ofta i situationer där jag nästan slår knut på mig för att anpassa mig efter andras behov oavsett om de faktiskt bett om det eller inte.

Jag misstänker att en hel del kanske känner igen sig i detta.


Grejjen är att ingen kommer göra detta åt dig.

Det är något man måste lära sig själv och jag håller fortfarande på att förska lära mig att komma på vad JAG vill och vilka gånger jag faktiskt kan säga nej.


Bara några tankar så här på måndags kvällen!


ATT INTE KOMPROMISSA BORT DIG SJÄLV GÖR DIG GLADARE !

 

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

20 januari 2015 19:35

Hej!

du får denna kommentaren för du tävlat hos mig innan. Nu har jag en ny tävling uppe på bloggen som du kan delta i. Du hittar den här

http://lifeofjohanna.se/2015/january/tavling-i-samarbete-med-lugna-lyktan.html

http://lifeofjohanna.se

 
Margita

Margita

20 januari 2015 20:21

hihi, så det var därför mitt besöksantal sköt i höjden igår! :) Tack för det! :)
Vad roligt att jag inspirerar och att du tyckte om inlägget. Det var fler som gjorde märkte jag och fler som kände igen sig.
Detta med att kompromissa är intressant. Jag kämpade med det i många många år....först visste jag inte riktigt vad jag egentligen själv ville...det var så sammanblandat med andras viljor så jag kunde verkligen inte skilja ut vad som var jag. Det kom så småningom och när jag var 50+ fast det blev en dipp när jag var ihop med en man...sen jag skilde mig från honom gick det absolut rakt ner, men sen...rakt upp!!!
Det var jag det, jag har tagit tid på mig att bli vuxen....;)
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Clin

Clin

20 januari 2015 20:51

usch ja. Det där känner jag igen, tyvärr.
Vill alltid ställa upp och vara alla till lags. Men vad tjänar jag på det i slutändan? Jo att allt jag vill göra förblir en dröm.

Hoppas din dag har varit underbar gumman
Kram

http://emmaclin.blogg.se

 
natalia

natalia

20 januari 2015 21:54

Tack så mycket <3 Kan jag mejla dig? <3

Kramar

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

21 januari 2015 16:57

Har mejlat dig, kommer nog inte svara så snabbt bara <3

Kram o tack för att du finns!

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

21 januari 2015 18:35

Ja, men imorgon skall jag fixa lite inlägg som jag bara kan publicera när jag inte orka använda hjärnan när kaoset blir för stort, men jag hoppas det inte blir så mkt mer kaos nu :) kram

http://lifeofjohanna.se

 
Annie

Annie

21 januari 2015 20:06

Sv: Tack så mycket!! :)
Ja precis verkligen, lika bra att ta sig upp så fort det går ;)

Imorgon blir det nog träning igen haha, helt beroende ;)
Har mått bättre idag och haft mindre ont, skönt :)så känner att träningen hjälper mig :)

Bra inlägg :) Det är ju lika viktigt att välja sig själv, om inte viktigast! ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards