MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Flyttplaner och egentid

Av Vivi - 4 februari 2015 09:35

Denna veckan blir ganska lugn.

Emil är på förskolan idag och i morgon och idag har jag lovat mig själv lite egentid, lite läsning kanske en film. Jag är lite sliten fortfarande sedan vi alla var sjuka och sedan sömnbristen, har lite svårt att lära mig att sådant inte fixas på en eller två dagar utan kan ta lite längre tid än så.


I morgon ska jag däremot städa lite och planera inför helgens födelsedagsfirande, jag har redan bestämt vad det blir för tårta iaf (eller det det blir två eftersom vi har en glutenintolerant & flera kaffe-hatare).

Den ena tårtan blir ett frösök till att göra en cupcake-tårta och den andra en tårta med kaffesmak från en av de bästa böcker jag har...


 


Sedan hoppas jag börja med flyttplanerna för bloggen denna vecka.

Jag har nämligen bestämt att gå ifrån bloggplatsen. Den har fungerat hyfsat, men servicen här är obefintlig och jag har nu haft denna "hobby" i över 8 år och det är dags att skaffa ett eget place för bloggen helt skild från portaler och bloggforum.

Har köpt en underbar illustration av en tjej som ska vara som header, det är ju det som varit roligast... beställa headern he he , men det är dags att ta tag i att skapa sjäva bloggen också.


Så går ni in på missvivi.se kanske det kommer vara lite kaos och se helt ennorlunda ut ngn vecka, men jag finns här också på www.missvivis.bloggagratis.se och ska försöka få ordning på det så snabbt jag kan !


Många kramar !!

 
 
malin

malin

4 februari 2015 12:22

Haha ja nä sömnproblemen tar fler dagar mer än så att fixas :) man tänker att en natt ska göra sitt men nej.

http://majzans.vimedbarn.se

 
Patricia

Patricia

4 februari 2015 13:12

Åh, det ska bli väldigt spännande att höra om hur tårtorna blir. Kommer du visa upp dem här sedan?:) *hoppas*. Själv har jag alldeles precis stoppat in en stor cheesecake i ugnen. Hoppas den blir bra. Tänkte jag skulle ta med den till familjen och bjuda på så då vore det ju roligt om den blev någorlunda ätbar. Dock brukar de inte vara så kräsna haha.

Tack snälla snälla du för att du gillade bilden, det gör mig så glad:) Jag har haft så himla dålig inspo nu den senaste tiden så det är helt makalöst svårt att få något vettigt på bild. Inte ens kossorna har vart speciellt roliga att fota. De har stått som fastfrusna på de mest komplicerade ställena haha. Det är roligare när det är lite rörelse på dem.

Hihi, det blev ingen vilodag igår:P Jag sköt på den tills idag istället. Eller sköt och sköt, idag har jag inte så mycket val. Sambon är på annat håll med bilen och jag vägrar ta mig till träningen med att åka buss/tåg/spårvagn:(

Tack, ja jag hoppas att det släpper snart, men bostadsmarknaden här har varit knasig i två år nu ungefär:( Jag förstår inte vad folk hittar pengarna till att buda på så som de gör. Till och med på lägenheter som inte ligger speciellt bra:S eller är speciellt vackra.. Jaja, det där är något jag aldrig kommer förstå.
Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Ida

Ida

4 februari 2015 16:53

Låter härligt med egentid! :) Hoppas tårtorna blir lyckade.

SV: Ja det låter väldigt bra. Jag är dock sån att det är allt eller inget som gäller. Fuskar jag eller tar bara lite leder det nästan alltid att jag tar mer och mer. Därför får det fortsätta såhär. ;) Dock är jag sjukt sugen på Coca-cola light men håller mig ifrån det också. Lycka till! Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

4 februari 2015 17:20

Så spännande att skapa blogg o roligt! :D

Skönt med lite egentid ibland ;)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Internet

Internet

4 februari 2015 17:24

Gud va kul att du har tagit ett stort steg till egen hemsida/blogg. Ska bli kul och se en unik tema :)

http://bredbandsleverantorer.se

Vivi

5 februari 2015 19:50

Tack !

 
Emm

Emm

4 februari 2015 21:08

Men Åhh vad spännande. Det ser jag verkligen fram emot att se. Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards