MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Glasögon

Av Vivi - 4 mars 2015 19:29

Jag var iväg och kollade synen idag ....

Som jag misstänkte behöver jag glasögon, iaf när jag kollar på Tv... ser en film ... kör bil...

Ja ganska ofta med andra ord.


Jag var inne på Smarteyes, de har ju ganska bra erbjudande på just glasögon, men funderar på att kolla även spec.savers Har ni någon erfarenhet av dessa butiker ? Tips ?


Tyvärr fick man inte låna med sig bågarna hem, så det blev extremt dåliga foton, men funderar lite på dessa tre olika modellerna.... vad tycker ni, behöver hjälp !!

Det är ju bara så sjukt svårt att välja!


 


 
 
Emeline

Emeline

4 mars 2015 19:50

Jag använder linser och glasögon, och jag går hos Specsavers. Jag tycker att de har bra service och de kan svara på frågor man har o.s.v Dessutom fick jag hem ett litet fodral med lite olika bågar som jag fick ha en vecka tror jag det var, så att man kunde gå runt med bågarna då och då, se vad som kändes rätt o.s.v Verkligen ett svårt val måste jag säga! Men jag tyckte att bågarna i mitten var snygga :) Lycka till med glasögonen!

http://nouw.com/emeliine

 
Annie

Annie

4 mars 2015 19:53

Jag har glasögon ( ibland, inte alltid ;) och dem är köpta på spec savers, har jag för mig ;) Dem är bra! :)
Jag tycker nog översta eller nedersta ;)

Sv: Tack :) ja det tycker inte jag! ;)

Aha ok, låter kul :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Mimmi

Mimmi

4 mars 2015 20:15

De första bågarna passade riktigt bra på dig :)

http://mittlivsommiimz.wordpress.com

 
Linda

Linda

4 mars 2015 20:18

du är fin i alla tre paren, men jag tycker nog du passar bäst i nummer ett, ganska tidlösa.
Här har både Janne och jag samt Elin glasögon (och jag räknar därmed med att alla barnen kommer att få glasögon tids nog ;)) Janne hår till synsam ~ de är bra, jag har också gått till dem förut...de är dock lite dyrare tycker jag och sist jag skulle skaffa nya glasögon gick jag till specsavers...bra priser och bra service :)
Kram

http://www.enlitenvra.blogspot.se

 
natalia

natalia

4 mars 2015 21:59

Jag har glasögon jag med, ska kolla min syn imon igen tror jag. Ska börja övningsköra så behöver kolla den :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Sara

Sara

5 mars 2015 07:34

Välkommen till glasögonens värld, så dumt att du inte fick låna hem.
Jag har några som liknar de översta och är nöjd, problemet är det blir glasögonen i fokus och det är inte alltid jag vill det.
Om du kan tänka dig att åka en liten bit så vet jag en toppen optiker som hjälper till att se vad man passar i, men förstår om du vill gå till någon närmare :)
Lycka till i jakten och prova många tillslut är det några som fastnar på näsan.
Kram Sara

http://ensarasblogg.wordpress.com

 
Jesper

Jesper

5 mars 2015 10:56

Jag går till en mindre kedja som jag vet är personlig och erbjuder bra service samt mer unika bågar. Har dålig erfarenhet av de butiker du nämner. Billigt oftast lika med sämre tyvärr.

Men duger bågarna där du testat så tycker jag de på mellersta bilden ^^

http://bodypalace.se

 
trollet

trollet

5 mars 2015 10:59

Det är så himla svårt!! Dom nedersta tycker jag är fina... Behöver oxå gå iväg...

http://lchftrollet.blogg.se

 
Margita

Margita

5 mars 2015 12:54

Sjukt svårt...jag håller med! Men jag föredrar glasögon nummer 1 och nr 3.
Kan tyvärr inte nåt om de där firmorna...

Ah förstår att du tycker om att shoppa till Lilleman. Jag längtar till jag kan få göra det till mina barnbarn...om det nu blir några...

Så himla roligt att du inte tyckte jag var tråkig....;) jag vill också gärna träffas igen. Vet hur det är att resa med småbarn. Jag hade ingen bil när min Daniel var liten så vi tog tåget...herregud jag var svettig varje gång. Han var överallt och ingenstans men han gjorde succé bland resenärerna...haha
Det skulle vara roligt att besöka er också om du känner att du orkar med det. Jag kollade på tågpriser och det blir en summa för mig som känns stor...det är frustrerande att ständigt ha ont om pengar...men kanske om jag sparar riktigt duktigt. Upptäckte att det ju bara tar 1 timme till Halmstad! :)
Vecka 24 i juni, närmare bestämt på måndan där eller några dar efteråt så kommer min syster och jag att passera Halmstad med bil på väg ner till en kusinträff i Skåne! Kanske vi kunde ses en snabbis då om min syster tycker det är ok?? :)
Kramar

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

6 mars 2015 12:23

Du är wn sån som passar i alla glasögon könns det som. :) gillade de första bäst :) trevlig helg!

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards