MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

En bra grå trist dag !

Av Vivi - 26 mars 2015 12:21

Fasen vilket trist väder! Kallt, grått och regnigt, jag skulle ju göra vårfint i trädgården !!

Det är ändå en riktigt bra dag idag, kunde inte börjat bättre !!


1) Emil sov hela natten, hostade en stund vid 04 men somnade om utan att jag behövde gå in.


2) Hämtade mina glasögon


3) Skulle operera bort ett födelsemärke och var lite nervös då sist jag gjorde det var läkaren otrevlig och det blev ett jättefult ärr, men jag slapp... typ! De stora tyckte läkaren skulle sitta kvar, men tog bort ett pyttelitet vid bröstet och fick tillsägelse att hålla koll på några andra.


4) Fixat tavelupphängning så idag blir jag klar med canvas-väggen (resultat kommer i veckan)


5) Fått en intervju nästa vecka till ett jobb som verkar super roligt! Visserligen är det bara 50% men för de jobbet kan det vara värt att ha två jobb, men lite tur kan man hitta ett extrajobb i butik som kan passa! 


6) Köpte EHs påsk-latte.... nomnom för en latte som smakar nougat !!!


7) Idag stod vågen på 75,3, så nu vägar jag vad jag gjorde när jag blev gravid! Ska skriva lite mer om min livsstilsändring i ett annat inlägg, har nu gått ned 7kg. Siffran är itne det viktiga, men ändringarna jag har gjort är det !


Nu ska jag äta lite lunch (rostat bröd och stekt ägg blir det idag) och slappa en stund framför lilla huset på prärien innan jag hämtar lilleman.

Puss på er !!!


 pussfoto från 2008 då vi fick vår första och enda kull kattungar

 


 
 
Veiken

Veiken

26 mars 2015 15:51

Det var svårt idag och igår att komma in på din blogg, men är man enveten så....
Helt rätt att ta bort lite luriga födelsemärken. Tyvärr så gör inte alla det! :( Ha det fint!

http://www.veiken.se

 
Mia

Mia

27 mars 2015 01:48

Är en gift mamma och har två barn och vi bor på landet. Är 44 år.

Ni kommer att få följa mitt liv som att vara annorlunda med diganoser m.m & mitt liv. Jag är född -70, lever med min man och 2 barn, 6 hundar, Hundar är mitt liv, Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Jag är en person som har svårt att möta ensamheten och inte ha någon att bolla mina tankar med. Jag behöver ha någon som orkar lyssna. Jag har vänner som jag känner jag inte vill tära på mer. De är vana vid mitt glada jag och det känns att jag vill kunna prata med människor som inte har förutfattade meningar och samtidigt kan ge mig perspektiv på mina tankar och funderingar.

Vad jag gör på min fritid!
Jag tycker om att hitta på saker på min fritid som allt från att träna, kolla film, äta något gott, åka någonstans, bara vara, ut i naturen, fiska, vad som helst helt enkelt. Det finns inget jag inte kan tänka mig att göra. Tycker om när det händer något eller inte på rätt sätt.

Om den jag söker!
Jag söker den som är villig att förstå, som har en drivkraft och är ärlig i sina avsikter och som kan värdesätta utbytet av tankar och goda råd. Någon som är rak och intresserad av att ge och ta.
Vad vill jag göra med dig
Det är svårt att säga, beror alldeles på personen i fråga. Ibland är det tillräckligt att prata, ibland att göra något roligt eller intressant. Sådant visar sig efterhand.

Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, Chatt, Träffas på tu man hand, Träffas flera och hitta på nåt kul
Etniskt ursprung Europeisk
Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän

Läs gärna min blogg:

miamiamia.bloggplatsen.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
trollet

trollet

27 mars 2015 10:04

Låter som en toppendag! Hoppas solen skiner på Er och helgen blir magisk=)

http://lchftrollet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards