MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

21 månader

Av Vivi - 13 juli 2015 15:25

    Lilla pyre....

 


Idag är du 21 månader, tiden går vansinnigt fort,

men om det är möjligt älskar jag dig lite mer för var dag som går.

Det finns dagar då jag undrar om jag verkligen var skapt att bli mamma,

då tröttheten tar över och du trotsar & är gnällig.


Sedan kommer de stunder då du dansar runt här hemma och sjunger, när du vill kramas och pussas helst med båda pappa & mig samtidigt eller du lär dig ett nytt ord, när du sover sött & rofyllt....

Då svämmar kärleken över till dig.


Idag äter du bra, men har fortfarande lite knepig smak.

Viss pasta går bra ...ibland

Viss potatis går bra .... ibland

Pannkakor går bort, men chicken nuggets är det godaste du vet tillsammans med gurka och majs.

Du äter själv och dricker ur glas, men oftast får du fortfarande drickflaska.


Du är väldigt bestämt och kan vara rätt envis när du vill något.

Du dansar och sjunger, du kör omkring på din bil & ritar. Du älskar att busa och springa runt och jaga eller bli jagad. Du älskar att vara utomhus och att bada är absolut det bästa som finns.


Vi har börjat lite lätt pott-träning och det går lite uppochned beroende på humör.

Du pratar fortfarande väldigt mycket och tillochfrån poppar ett nytt ord fram som

"Mahmah" (Macka)         "Memil" (Emil)          "Kacka" (Anka)


Du är vårt största bekymmer och vår största glädjekälla

Älskar dig till månen och tillbaka ....och lite till !

   

 




 
 
natalia

natalia

13 juli 2015 16:29

Jag håller verkligen med dig i det du säger! Så roligt att höra din åsikt om feminism :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
natalia

natalia

13 juli 2015 16:34

Jag håller verkligen med dig i det du säger! Så roligt att höra din åsikt om feminism :D

Jag ska snart skriva ett inlägg och skriva vad jag tycker o tänker om feminist, kika gärna in o läs det sen :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Sara

Sara

13 juli 2015 20:47

Vart tar tiden vägen, jag tycker det är nyss som min äldsta låg i magen och maken konstaterade att han ätit större cheeseburgare än vad knodden i magen var stor, det är snart sju år sedan det ultraljudet.
Grattis på 21månaders dagen Emil!! 🎈

http://ensarasblogg.wordpress.com

 
chris

chris

14 juli 2015 15:02

Så fina han är. Låter som en sån härlig kille och känner igen det där med maten. Av alla ungar jag tagit hand om är det bara min systers minsta son som äter vad som helst. Haha :)

http://chriisss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards