MissVivis synvinklar

Alla inlägg under februari 2009

Av Vivi - 3 februari 2009 21:30

Jag är så trött, jag sov inte så bra inatt eftersom lillan rumblade runt , katterna var annars ovanligt duktiga i natt för att vara särade.

I natt får de sova tillsammans fr nu har jag "finjusterat" Di-skyddet ( Ska försöka lägga ut en bild Margita ;)  ) ..nu fungerar det !!

Lillfisen lyckades förresten hoppa upp på ovansidan av köksskåpen i natt, en av anledningarna till att jag fick gå upp flera ggr i natt, samtidigt är jag lite imponerad det är en och enhalv meter från diskbänken till ovansidan av skåpen....de är duktig de små lurviga!


Idag har jag jobbat till halv fem, hem, slänga i mig en macka ut på stan och fixa Ellenpresenter, sedan på möte på manpower kl 1800, hemma vid halv åtta, andas och sedan baka kakor.... jösses nu är jag trött!

Nytt jobb och lite sömn samt fullspäckat schema...

I morgon är det Jobb, sedan direkt från jobb till träff med alla samtalsledarna i Ellen , hem , börja på tårta inför torsdagens avslutningsträff med Ellen...

Torsdag, Jobba, sluta lite tidigare, Hem och fixa i lägenheten och göra iordning för avslutningsträffen (vi ska vara hemma hos mig) Träffen är till 18 :) Vi har extra lång träff denna gång :)

Efterträffen ska jag äta middag med en kompis som fyller år, DET ska iof bli underbart! Träffa min underbara Maria och bar afå njuta av en god middag och kanske ett glas vin i hennes sällskap! På lördag har vi ju vår gemensamma födelsedagsfest också ...

Fredag har jag inget planerat och ska så förbli !!!!!

* P U S T *

Av Vivi - 3 februari 2009 19:48

Jepp...som ni sett i tidigare inlägg anser jag att det är min värsta olat, att jag är just LAT!

Jag har denna egenskap privat men inte när jag jobbar, tyvärr är det vääääldigt lite för mig att göra på mitt nya jobb, det är trevligt och jag gillar verkligen att svara i växeln, men det är i princip det enda jag gör. På andra jobb har jag haft post, sortering av olika papper, skriva brev/mail m.m

Jag har redan försökt fråga om jag kan hjälpa till med annat men de säger att det inte finns ngt annat... Jag har en del dötid så det blir en del patiens på datorn. Jag är bara så orolig att de ska uppfatta mig som lat elle roengagerad, jag skulle så gära göra mig "oumbärlig" vill ha en fast arbetsplats snart, men missförstå mig rätt ...jag är JÄTTE tacksam över att ha fått ett jobb och dessutom ngt jag trivs med .



Av Vivi - 2 februari 2009 20:20

Oki ..jag snöar in mycket på 80-tal men det fanns/finns ju så mycket bra musik ....

Denna är från filmen working girl, passande idag ju ;)

Av Vivi - 2 februari 2009 19:51

Jag har haft en bra första dag. jobbet är jätte roligt så som receptionistjobb ofta är :)

Det enda är väl att jag inte har så mycket samtal och inte så många fler uppgifter än att svara i telefon, så det blir en helt del dötid. Vi får ju se hur det blir eftersom jag har detta fram till sommaren ungefär :)


I dag shoppade jag lite "nödvändigheter" efter jobbet, några linnen, rättare sagt 3 linnen och en topp, allt för 300kr ...bra pris! Speciellt eftersom jag hade ett presentkort på 200 kr ;)

Köpte också en mascara och ett par barntrosor, trosorna har jag klipp lite i och försökt göra om till ett Di-skydd, det funkar bra ....tyvärr är de lite stora runt magen på Athena så de glider av efter ett tag. Så vi vågar nog inte katterna vara i samma rum i natt heller..... får se hur det går ....

Av Vivi - 2 februari 2009 07:05

Japps...snart ska jag sminka mig och fixa iordning det sista, sedan tar jag bilen till mitt nya jobb *oki liiite nervös är jag*


Det är spännande och samtidigt ganska uttröttande att börja nytt jobb, nya ansikten , nya namn massa nytt att försöka pränta in så fort som möjligt. Hade nog varit lit emindre uttröttande om det var så att jag inte hade haft fyra olika jobb på 2 år :P


Katterna har fungerat rätt bra inatt.

Tror att de kommer jama en massa när vi gått till jobbet idag tyvärr.

De gillar INTE att vara åtskillda men så får det vara iaf en vecka nu ...har iof fått en genial ide jag ska prova ..ska köpa ett par små små trosor, klippa lite och violá  ...ett di-skydd!!! ;)

Så .....nu måste jag smita ...todeloooo!

Av Vivi - 1 februari 2009 18:16

Japp en sympfoni av maju mjau hörs här hemma, efter flera försök med avklippa nylonstrumpor, kirurgisk tejp m.m så har vi särat på våra katter. Athena måste få sin antibiotika (se tidigare inlägg för vad) och lillfisen får då inte dia, det är dessutom på högtid att hon slutar dia....hon är 6 mån. snart!!!!!

Vi har inte testat gasbinda ännu, dvs göra Athena till en liten kattmumie. Det är vårt nödalternativ....

Det verkar som Athena tycker det är jobbigt att vi stänger av en viss del av lägenheten för henne, hon verkar inte riktigt lika besviken över att hon inte är i samma rum som Angelique. Angelique saknar mamma men blir lugn när vi är i samma rum som henne så för henne är det nog sällskapet istället för ytan.

Stackars lilla katterna!!! 

Av Vivi - 1 februari 2009 15:29

..har inte så mycket mer att tillägga mer än att .... varför ?? :D

Och tack till alla de som läser!!!!

Speciellt tack till Margita, Malin-Helena & Karin som är så duktiga på att kommentera!!!!

Av Vivi - 1 februari 2009 15:23

 24 personer har röstat och vindrickarna vann!!!

De verkar som om de flesta dricker vin till fest på delad andra plats kom faktiskt cider och Läsk!


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards