MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Det bor en mus i vårt hus!

Av Vivi - 10 mars 2009 12:49

Jag kanske skulle berätta lite mer om hur det fortskrider med våra husplaner! Besiktningen gick ju som sagt bra, inga större fel alls bara lite smått här och var, slarvfel av den förra ägaren som gjorde renoveringen.

De har däremot fixat en av pukterna vi tog upp och det var balkongdörren, mycket bra och sedan ser det ut att bli ett uppgörelse i pengar för det andra....

Är det ngn som vet om man kan ordna ett vattenlås i ett badrum själv??

Spontant känns det ju som om det inte skulle vara varken så dyrt eller svårt... vi vet att vi behöver en fackman som ordnar till det som saknas i badrumsfönstret men resten kan vi nog ordna själva! Det är bara lite fog och lite plåtarbete och plåtarbetet har min fantastiska far sagt att han kan hjälpa till med.

Ett litet bekymmer....vi har nog möss.... vet inte riktigt vad vi ska göra åt det! Är INTE pigg på råttgift , det är jättejätte plågsamt + att jag är livrädd för att det skulle påverka katterna på ngt sätt... fällor ...noup, vem ska tömma dem? INTE jag !... Hmmm.... ngn som har ngt tips???


Helt galet roligt att vi i princip är färdiga snart!

Den 5 Juni ....tick tick ... Det är ju snart ...lite mindre än 3 mån. Jag vill ha tillgång till huset NU ! Men den som väntar på ngt gott ;)


 
 
Zandra

Zandra

10 mars 2009 13:14

Tror inte man ska göra avloppsjobb själv. Om det skulle bli en läcka eller något framöver finns risk att försäkringen inte täcker om inte en fackman fixat det.
Att höra med försäkringsbolaget är nog det bästa.

Vad härligt att flytta in i huset precis i början av sommaren!
Finns ett gammalt husmorsknep att enbär (eller eventuellt enris) ska hjälpa mot möss i huset. Man ska lägga det där mössen kommer in. Vet dock inte om det funkar.

http://drak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

10 mars 2009 16:14

för att försäkring ska gälla i badrum och sånt ska det vara utfört av fackman har jag för mig.

möss.. du har ju två ypperliga jägare!! annars är det nog fällor som gäller.. det är ingen höjdare om de ligger och dör i väggen..

 
Ingen bild

kapten kommer med klokord

10 mars 2009 22:15

Den som vänta på något gott väntar
ALLTID
för länge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards