MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Livet går vidare...

Av Vivi - 3 maj 2010 08:30

Helgen har varit väldigt.... intensiv, tror det är rätt ord.

 

Beskedet om Morfars bortgång i fredags var jobbigt, men inte så jobbigt det kunde varit. Han var gammal, han hade ont, det var bättre att det skedde relativt snabbt än att han hade spenderat månader av lidande i en sjukhussäng.

Han somnade in lugn & värdigt.

Jag kommer sakna min morfar, sörja hans bortgång och att jag nu inte får chansen att dansa vals med honom på min bröllopsdag,

men jag kommer också vårda de fina minnena jag har av honom.

Tack för alla stöttande & gulliga kommentarer jag fått,

jag har verkligen uppskattat dem !!!

 

  

 

Kommer ni ihåg att jag har pratat om en överrraskning som pojken planerat denna helg?

Jag fick veta att det inte alls var pojken som hade planerat hemligheter utan han har hjälpt mina bästa vänner (mitt tjejgäng sedan högstadiet)

att planera en överraskningshelg.

Planen var att de skulle kidnappa mig på fredagen, men eftersom morfar gick bort så ringde de och frågade om jag orkade med en helg med dem.

Finns de några utom familjen som kunde "ta hand om" mig så är de dem så jag valde att fullfölja helgen med dem.

 

Det var ett bra val och trots det som hänt kan jag ändå säga att helgen var underbar, jag har blivit så otroligt ompysslad och fått så mycket kärlek från mina fina vänner.

Jag fick inte veta vad vi skulle hitta på så allt var en överraskning.

Var rätt nervös ett tag att både chippendales och kansiga fotografer var inblandade, men jag behövde inte oroa mig.

Det blev en mysig middag med spel & singstar, lyxig hotellfrukost dagen efter och en två timmars underbar ridtur på islandshästar.

Jag är öm i baken, men har haft så troligt roligt och det var så skönt att bli ompysslad av er!!

Jag har sådan otrolig tur att jag har er och jag älskar er alla så mycket!! 


 

 


 
 
Karin

Karin

3 maj 2010 16:07

det var en så mysig helg! vi har sådan otrolig tur att vi har dig också!!

http://www.ka-os.se

 
kurrelina

kurrelina

3 maj 2010 16:32

Oh vilka underbara vänner du har och naturligtvis ska man både skratta och vara lite småtokig även om bland det käraste man har gått bort, med all säkerhet hade inte Morfar velat att du skulle avstå från att få vara glad, han har det säkert jätte bra där han nu är,
Ha det gott
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

3 maj 2010 21:15

Vilka härliga vänner du har! Guld värt!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

3 maj 2010 23:59

Jag har läst ikapp mig nu *känner mig stolt*

Vilken tur du har såna underbara vänner! Det måste betyda massor!

Tack för ditt stöd och puch när jag känner mig kalaskass. Jag behöver dock arbeta vidare med min självkänsla.. gah!

KRAMAR!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

4 maj 2010 07:39

Det finns nog inget bättre sett att spendera helgen när nåt tråkigt har hänt än med sina bästa vänner..
Vilka roliga saker dom hade hittat på :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards