MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Tips/recept & halv åtta hemma hos mig

Av Vivi - 8 april 2009 12:40

Jag som nästan aldrig lägger ut andra recept än på kakor, tårtor och drinkar ska ge er ett matrelaterat recept/tips ! 


I förrgår fick jag ett sådant där ryck som jag kan få ibland när jag lagar mat. Vi lagar ju nästan ALLTID samma mat, stekt kyckling, wokad kyckling, kyckling i ugn, lax i ugn, om och om igen... ibland har vi lite kycklingfärs, tomatsoppa eller annat att variera med.

Så i förrgår fick jag ett ryck, det knäppte till någonstanns i jäklaranamma-nerven.. nu skulle det exprimenteras. Jo laxen blev det och pastan men jag ville ha ngt roligt vid sidan om , det blidde en morotsröra!

Inspirationen till morotsröran kommer ifrån familjen jag var barnflicka hos (listan på mina yrken hittar ni här ).


Morotsröra ala Vivi


Morötter 1-2 st, rivna

Creme fraiche ca 1 dl.

Vitlök ca 2-3 klyftor , pressad

salt , peppar & lite citronsaft


Denna serverade jag kall men går minst lika bra att värma ( tex i mikron dagen efter på jobbet ) Det är jätte gott att ha till lax eller kyckling, godast tycker jag personligen den blir till fisk!


Appropå mat, följer ni programmet halv åtta hemma hos mig ?

Min kära mor ska få hem ett Tv-team som ska provfilma hemma hos henne, hon kanske får bli en av kockarna !!

Min mamma lagar världens godaste mat och är ju dessutom bäst på alla sätt och vis så konstigt vore det om hon INTE fick vara med i programmet!

 
 
Zandra

Zandra

8 april 2009 14:10

Tack för den fina kommentaren om bilden! =)

Vad häftigt! Hoppas hon kommer med! Älskar det programmet!

http://drak.bloggagratis.se

 
Kim

Kim

8 april 2009 14:15

ha ha. tack :) du får hålla ögonen öppna. landar minst ett varje dag i min blogg =)

http://www.kimstolpe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards