MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Barslig och tjurig flickvän

Av Vivi - 28 juli 2009 09:38

I morse måste jag verkligen vaknat på fel sida, jag var ju inte trött förra veckan trots att jag sov dåligt, allt verkar komma denna veckan istället.

Jag har varit så otroligt trött på morgonen, igår lade jag mig vid tio och trodde jag skulle vara utvilad, men icke sa nicke :P


Tyvärr så blev jag sur på pojken i morse på väg till jobbet bara för att han inte stannade och lät mig köpa en latte ...det gick till ungefär så här:


Jag förklarade tydligt för pojke att jag ville ha en latte:

Pojke: - Vi är ute i väldigt god tid idag

Jag: - Vi kanske kunde stanna på drive in:en så kan jag kanske köpa en latte?

Pojke: - Har ni inte kaffe på jobbet?

Jag: -Jo, men det är i princip odrickbart.... Hmmmm....ja nej, jag kanske inte är så sugen!


Klart han borde förstått där att jag egentligen behövde och ville ha en Latte och att jag bara tvekade för att han låtit negativ.


Pojke: - Okej skulle vi svänga av här eller ?

Jag: -   .....öhhhh.... hmmm...

Pojke: - Börjar bli lite bråttom nu....

Jag: - äsh strunta i det då

********************tystnad********************* 


Klart att pojken nu skulle kommit ihåg och förrutse att jag ville ha en latte och svängt av i tid   :P

Jag satt som straff tyst hela vägen in till hans jobb och ingen hejdåpuss fick han. När jag åkte därifrån fick jag otroligt dåligt samvete eftersom jag insåg hur otroligt barnsligt jag hade betett mig.

Som tur var ringde jag och bad om ursäkt. Tänk så man kan bete sig ibland :)  Stackars min sötis, tur du står ut med mig älskling!!


  

 
 
Zandra

Zandra

28 juli 2009 10:48

Hehe, känner igen det där. Just i stundens hetta känns det som att man gör precis rätt. Men när man lugnat sig kommer man på att det kanske var helt fel. Men då är det ju bar att man kan ångra sig och be om ursäkt. Man ska visa sina känslor! Både bra och dåliga.

http://drak.bloggagratis.se

 
sanne

sanne

28 juli 2009 23:02

Ungefär som när man är ute och åker. Jag ser ett fik efter vägen och säger "älskilng där är ett fik"
Han: jag det är det
Jag sur.
Efter en kvart undrar han varför jag är så tyst och då upplyser jag om att jag har akut koffeinbrist och att han är en jäkla träbock som inte fattar nå´t
Då blir han putt och säger att man ska säga att man är fikasugen och att vi ska stanna för en kafferast.
MEN DET VAR JU DET JAG SA JU. Eller hur??

http://zephyren.wordpress.com

 
Ingen bild

Erik

4 februari 2011 12:54

Griniga gris. Sluta tro att han kan läsa dina tankar.

Blir så trött på självupptagna tjejer som dig som tror ni är i världens centrum.

Vivi

4 februari 2011 14:27

Det där var nästan en skrattretande dålig kommentar, du kan inte ha tur med männsikor om du dömer alla lika hårt! Lycka till i livet, det lär du behöva !

 
Margita

Margita

7 februari 2011 13:45

Men det är ju faktiskt så att män och kvinnor har ett något olika språk. Medan män oftast går rakt på sak, så uttrycker sig ofta kvinnor väldigt luddigt, liksom frågar om saker, istället för att säga det rakt ut. Det har inte att göra med att tjejen skulle vara självupptagen, Erik. Snarare är det en effekt av hur strukturen ser ut mellan män/kvinnor. Vi lever i ett patriarkat där mannen ses som något viktigare än kvinnan coh det visar sig på tusen och en olika sätt. Bland annat via språket där kvinnan inte får vara för kaxig - alltså, hon kan inte säga rakt ut vad hon önskar, då är hon ingen fin, riktig kvinna. Hoppas ni nu förstår att detta är rent allmänt, alltså att det skiljer mellan individer, men i stort är detta fortfarande tyvärr sant. Speciellt i min generation och äldre, jag är 59.

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards