MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2009

Av Vivi - 21 augusti 2009 09:51

Igår var en arbetskamrat och hälsade på hos oss, han hade med sig sin nyfödda dotter, hon var kanske max en månad och såååå söt!

Det var nästan så att jag blev liiite sugen, men bara nästan.

Jag är ju inte den som längtar efter barn, jag vet inte varför, de flesta av mina kompisar som jag trodde AAAALDRIG skulle vara sugna på barn har blivit det.

Jag kanske blev avskräckt när jag jobbade som barnflicka :)

Då jobbade jag långa dagar med en kille på 1½ år och en flicka på 9 mån. det var rätt kämpigt kan jag tala om och flera kvällar stod man i den klassiska pose:en med en unga på höften , en skrikandes vid fötterna, rörandes i en gryta samtidigt som man försökte tala i telefon ...

Nu fick jag nog ta ansvar för ovanligt mycket men men ... jag insåg iaf att det inte var ngn picnic att uppfostra barn!


Jag TROR jag EVETUELLT vill ha barn i framtiden, som de säger...

Om du inte skaffar barn är det tillslut för sent att ångra sig, men OM du skaffar dem så kommer du inte ångra dig.


Om jag ska vara ärlig ....

De människor i min närheten som skaffat barn ångrar det absolut inte, det är det bästa de har gjort och ändå ....

De flesta verkar ha blivit olyckligare och mer vilsna än innan de skaffade barn .....


Men visst är ungar söta!


 

Av Vivi - 21 augusti 2009 09:17

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose
Av Vivi - 21 augusti 2009 08:04

Oj jösses, inatt har jag verkligen legat och vridit mig i sömnen , det är sällan jag kommer ihåg mina drömmar men i morse gjorde jag det...


Jag har drömt att jag höll på att förbereda mig inför bröllopet och min syster hjälpte till, vad jag än ville göra så sa hon att det var lugnt och att det fanns tid. Helt plötsligt fanns det inte tid och mitt i allt detta skiljer sig min syster från sin man. Bröllopsfrisyren hinner vi inte med och då visar det sig att det bara var ett bröllopsrep. vilket gjorde mig frustrerad för nu hade ju pojken sett mig i min klänning :(

Helt plötsligt är vi på ett hotell typ kvällen innan den riktiga vigseln och det är en massa killar (pojkens kompisar) men vi är bara tre tjejer och ut kommer flera snygga tjejer som börjar typ strippa och dansa sexigt inför killarna. Det kommer ut två killar som dansar för oss tjejer också men jag tyckte de var äckliga , min syster tjoade dock glatt :)

Mitt i allt detta är det naturligtvis också någon snubbe som brottas med en krockodil i en damm .....


Ha ha ..det är inte klokt vad man drömmer ibland ...ngn som vågar sig på att tolka *fniss* 


Av Vivi - 20 augusti 2009 21:28

Kan inte sluta ..måste dela dessa juveler med er ....

När jag lyssnar på denna låten blir jag en flicka på 17 igen med så mycket känslor och så mycket som vill ut .... ljuvaljuva vemod!

Av Vivi - 20 augusti 2009 21:23

Detta är också en favorit, älskar fortfarande denna filmen och ja ...älskling ... Ryan är mitt "wildcard"  ;P 

Vem vad det du ville ha ? *fniss*

Nej men helt seriöst så älskar jag fortfarande denna filmen och jag älskar soundtracket !!!

Av Vivi - 20 augusti 2009 21:18

Fasen vad jag älskade denna låten ....

Av Vivi - 20 augusti 2009 16:27

Jösses vad ont jag fick i huvudet!!

Det bara kom, jag har väl haft lite molande värk i flera dagar men nu fick jag t.o.m ta en Ipren och det är sällan jag tar tabletter!

Alla här på jobbet har huvuvärk mer eller mindre och min söta pojke är jättesnuvig och har huvudvärk .... hur ska detta gå :(

Det lutar åt köpemat ikväll.....


Jag undrar dock vem det är som bankar där inne....

Hoppas huvudet är tåligt ....

Av Vivi - 20 augusti 2009 13:07

Hummm....

När kan man skicka ut inbjudningkort till et bröllop och vad får de kosta ???

Hummm...

Om vi bokar Lögnäsgård måste ju folk boka rum tidigt för att kunan bo över..... Hummm....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards