MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Vi är som tjejerna i SATC

Av Vivi - 10 september 2009 12:59

Hur många har inte kännt igen oss med de olika karaktärerna?!

Hur många av oss som följt serien från början har bytt karaktär ? För några år sedan var du Carrie, men sedan började du glida in på Charlotte & Miranda...


För mig och mina närmsta kompisar är det mycket igenkänningar, jag var och är fortfarande till stor del Carrie.

Jag är helt galen i skor, var lätt störd när det kom till nära relationer och med hemliga skribent drömmar levde jag ett ganska typiskt "Carrie innan Mrs Big"-liv när jag var singel.

Sedan träffade jag MIN mr Big som i ärlighetensnamn mer är en Adrian, han är stabil, lugn, trygg och helt perfekt, han tog hand om mig och mina nycker och jag har blivit mer harmonisk tillsammans med min älskling.

(men det var inte hit jag egentligen var på väg!)


I vårat "gäng" har vi en Samatha, hon är helt underbar. Hon är otroligt passionerad i det hon gör och en av de häftigaste kvinnor jag känner. 

Jag skulle också vilja säga att vi två Miranda, mest för deras otroliga engagemang för sitt jobb/utbildning och sin klara logik i olika situationer.

Charlotte har vi ondare om , alla har vi drag av henne men... det är nog mer en till Carrie till som hamnar i gänget...


I slutändan har vi nog alla lite Miranda, lite Charlotte, lite Samatha och mycket Carrie i oss Flört



Känner ni själva igen er i karaktärerna ?




Times Square nattid   Beekman-drink   Empire-utsikt     


 
 
Zandra

Zandra

10 september 2009 14:20

Jag har aldrig sett SATC. Har fått för mig att det inte riktigt är en serie för mig.
Jag följer just nu en vampyr-serie ^^ Som blir sjukare och sjukare för varje avsnitt...

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

10 september 2009 15:45

Pssst... Din kisse måste uppdatera sin hemsida. Var inne där och kikade. Nu för tiden bor hon ju i tjusig villa :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

10 september 2009 15:54

Hjälp, nu måste jag fråga blogg-designexperten igen. Hur i allsin dar har du fått bakgrunden på dina menyrubriker så där fint rundade? Mina blir bara fyrkantiga :( Hoppas inte det har med "Ram" att göra, för någon sådan rubrik har inte dykt upp hos mig ^^

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

10 september 2009 16:02

Du är ovärderlig! Du är min bloggdesign-guru! :D

http://drak.bloggagratis.se

 
"Mamma"

"Mamma"

10 september 2009 20:42

Fin din blogg är :-) Såg en av dina kommentarer. Dina ord ger mig styrka

http://tillminneavminangel.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

11 september 2009 06:51

haha jag vet precis vad du menar! jag tror att det är därför de har lyckats så mkt med den där serien för att det finns en samantha, miranda, carrie och charlotte i alla tjejer... :) jag och mina tjejer brukar oxå kalla oss sex and the city...fast minus en eftersom vi bara är tre :)

http://ido.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards