MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2009

Av Vivi - 24 september 2009 11:50

Känns som om vissa saker börja kunna checkas av snart...


Ringarna är nu fixade, mycket skönt!

  

Det är väl vigselringen då som vi ska ordna, kommer använda mammas förlovningsring, bara putsa uppden, förminska den och ev. byta upp diamanterna. Sammanlagt går väl det på ca 4000-5000kr enligt guldsmed så det är jag jättenöjd med.


Lokalen är nu bokad, det blir Lögnäsgård , vi har förbokat ALLA rum och deras festlokal som faktiskt inte är färdigbyggt ännu. Det låter dock som om den kommer bli helt fantastisk!!!


Maten är i princip fixar, vi måste bara smaka av och godkänna den eventuella huvudrätten och bestämma vad vi ska ha för tårta och vart ifrån vi ska beställa den.


Korten har vi nu så gott som bestämt att vi ska göra själva, min söta och duktiga Karin kommer hjälpa till med det. Det blir kanske tom så att vi gör en heldag av det, jag och mitt tjejgäng säter oss och pysslar ihop alla inbjudningarna på en dag!


Kyrka är preliminärbokat, ska bekräftas i Oktober....


Det rullar på nu ;)

  



Av Vivi - 24 september 2009 09:55

Fasen vad trött man blir på alla dessa idioter som verkar tycka det är helfestligt att plåga stackars oskyldiga sjur!

Expressen har en artikel idag om katten Sticky, som fått sitt namn för att de hittade honom helt inlindad i silvertejp! Vilken sjuk människa gör detta?

Gör du illa ett djur ska du straffas och det är hårt!

Ge mig den skyldiga naken och en bunta silverteljp så ska vi se hur roligen han/hon tycker det är (extra kul om det är en kille och enligt statistik är det ju oftast män som gör sådant här)!!


Jag tycker vi ganska ofta nu för tiden hör om folk som plågar eller dödar djur, vart går gränsen mellan att vara en blivande psykotiskt mördare och ett par små grabbar som "bara busar"?

Jag tycker lagarna är för otydliga, dåliga och slappa vad det gäller djurplågeri, det är INTE okej!

Varför har vi inte i Sverige en djurpolis?? Med allt som hänt sista tiden så vet vi ju att det behövs!


Athena & Angelique vill också lägga klorna på den skyldige!


   Athena Maj flyttkatter  Tittut från tvättkorgen  



Av Vivi - 24 september 2009 09:02



Hi hi hi .... dagens Nemi var såååå söt *fniss*

Jag brukar tycka Rocky är okej, men inte jätteroligt, dagens stripp var däremot helt klart läsvärd! 

Kommunikation vänner ...kommunikation!


Tungan ute


När jag ändå är i gång kan jag ju lägga in dagens Rose is Rose



 (Klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 24 september 2009 08:22

Japps....jag blinkar... en massa!

Mina ögon krånglar något alldeles fantastiskt idag, dock har humöret vänt efter gårdagens ompyssling så jag tänker inte låta några dumma ögonproblem ta ned det. Flört

Kanske har det ett samband med att jag grät ögonen ur mig igår när jag såg på säsongsavslutningen på Greys Anatomy.


Jag brukar inte följa serier, men Greys har fångat mig, jag är fast!

Jag lyckades missa säsongsavslutningen nu sist så det var lycka när jag satte på TVn igår och såg att Greys gick och dessutom dubbla avsnitt och SÄSONGAVSLUTNINGEN *Wheeeeee*

Det var toksorgligt och mycket gripande alltihop så jag som är så blödigt grät som ett litet barn, efter avsnitten så fick jag krypa upp i min pojken famn, han fick trösta mig medan jag gråtandes försökte förklara varför det hade varit så sorgligt.

Min söta pojke bara klappade mig på huvudet och sa *dumma dumma stygga Greys Anatomy*

Har jag nämt idag att jag har världens bästa pojke ??




Det var verkligen en välbehövlig dag igår, första en fika med världens bästa vänner sedan överraskning från världens bästa pojke och till sist världens bästa Greys Anatomy!



Av Vivi - 24 september 2009 08:08

Ni som följt mig vet ju vilket humör jag varit på de senaste dagarna SkrikandesGråterGladObestämdRynkar på näsan

Hade väl sagt till pojken att jag behövde lite extra uppmärksamhet och tålamod denna vecka, detta kom jag hem till igår.


  


Han hade köpt blommor, choklad & lagat sin goda pizza som han gör så bra!

Pizzan var fantastisk, chokladen jättegod (mja... fin lyxchoklad räknar jag inte som "godis" så mitt löfte där är obrutet enligt mig ;)  ) tyvärr ingen vinst på trissen, men jag har ju redan finaste priset!


Kan man bli annat än överlycklig för att man har en så otroligt fin pojke!!

Han är finast, lyckliga jag!

Nu är det minsann min tur att betala tillbaka,

får planera ngt riktigt bra för dig älsklingen!

  

Puss vid operan

Av Vivi - 23 september 2009 15:39



Vad kan man annat säga än att vi behöver fler som Lizzie Miller.

Inget fotofusk och konstiga vinklar, bara äkta!

Underbara vackra människa som visar att man är perfekt när man trivs med sig själv.




Av Vivi - 23 september 2009 15:03

Efter att lyssnat på denna låten blev jag lite vemodig, det vill inte riktigt släppa, men det är ju höst nu.

För mig är det vemodets och orkeslöshetens tid, jag är glad att låten inte skär i hjärtat som den brukade utan att jag nu kan njuta av den utan självömkan.

Tänkte jag ändå skulle ge er ett litet minne idag varför den låten är så speciell...

Det handlar om min första kärlek Daniel, jag har ju berättat lite om hur vi träffades, men inte hur vi blev ihop...


Jag hade gjort det, jag hade gått med på att träffa honom.

Jag skulle kombinera besöket hos min lillasyster i Stockholm med en träff med honom...

Vi var ute, jag är säker på att det var ett uteställe vid Norrmalm, men jag kommer inte längre ihåg vilka jag var där med, kan det varit du Kelly?

Vi stod och dansade och du kom med en sådan där ros som en rosförsäljare har.

Det var lite "corny", men samtidigt gulligt, när du såg vilket problem jag hade med att placera rosen så bröt du av stjälken åt mig. Praktiskt före traditionellt!

På vägen hem hade den första snön kommit, ett tunnt lager låg på kullerstenarna när vi varndrade omkring i gamla stan klockan fyra på morgonen. Jag tror du kysste mig första gången då ....

Dagen efter tog du mig till julmarknaden i gamla stan och snön föll i mjuka flingor runt oss när vi nykära gick omkring och letade mistlar....

Det var den helgen VI började.


Du var inte min prins Daniel, du gjorde mig illa för att du inte orkade ta itu med dig själv och du var väldigt egoistisk.

Jag är ändå tacksam, jag tror någonstanns att alla de stigar vi tar i livet leder oss till den väg vi är ämnade att vandra.

Det tar olika tid för oss att ta oss fram, men utan de erfarenheter jag fick av dig och vårt förhållande kanske jag inte hade träffat min underbara Thomas.


Thomas är min prins, min saknade bit, min räddare i nöden och snart min äkta man!

Jag älskar honom mer än han förstår och precis så mycket han förtjänar,

även om jag ibland är besvärligt och dålig på att visa det!

Älskar dig!


Jag & Pojken  





Av Vivi - 23 september 2009 14:16

Tjoho, hittade en jätterolig tävling med Karins hjälp, man kan vinna biljetter till Wapnös Bröllopsmässa i Halmstad och ja ... vill jättegärna vinna !!!

Vi har pratat om att gå på mässan, men har inte riktigt råd just nu.

Om ni är nyfikna på tävlingen eller bara vill kika på bra och inspirerande scrapbooking, gå in här på Mima´s Scrapbooking! 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards