MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2009

Av Vivi - 9 september 2009 15:45

Jag var inne på en hemsida som handlar om *konstpaus och... tada* BRÖLLOP, men ärligt talat nu VAR det faktiskt ett tag sedan jag pratade om bröllop (glöm att jag skrev ett inlägg igår om service & bröllopsklänningar) Tungan ute


Hursom ... jag trillade in här, på brollopssidan.se och de hade en massa tips om roliga saker man kan sysselsätta gästerna på bröllopsfesten. Det fanns bingo, tipspromenad osv. det fanns en massa saker jag blev inspirerad av, tro inte att ni kommer sitta och rulla tummarna på mitt bröllop.

Jag hade faktiskt också lämnat in ett tips som kom med...




Av Vivi - 9 september 2009 14:53

Japps, just nu mailar jag och mina kompisar fram & tillbaka för att planera våran tjejhelg vi ska ha denna helgen. Vi ska ned till Kivik och bo där från fre-sön och det ska bli hur mysigt som helst. Det krävs en del planering dock, vilka tider ska vilka hämtas, vem ska köpa med sig vad osv. i slutändan kommer det bli hur bra som helst, det är jag övertygad om, det viktigaste är ju att vi är tillsammans Cool


Jag har tjuvkikat lite på denna i några dagar, bilder från nya SATC filmen. SJP blir verkligen snyggare och snyggare även om jag kanske inte tycker att 80-tals stilen är hennes karaktär Carries grej. Glad


Själv är jag så himla shoppingsugen , men jag FÅR inte, måste spara till bröllopet!! Det blir ju itne bättre av att jag snubblade in på denna webbutiken härom dagen, de har jätte många snygga stövlar och klänningar, till jättebra priser dessutom...ohhh du frestande !!!


Men som sagt .... spara var det, vi ska ju spendera en massa pengar idag då vi ska hämta våra snygga utefotöljer! Ska bocka av: hämta utemöbler och åka till tippen, idag på "To do"- listan, duktig flicka !


Till helgen kommer jag inte vara duktig ett smack då blir det denna inriktningen !!


partyfaces  



Av Vivi - 9 september 2009 13:21


Hi hi ....igenkänningen är total i dagens stripp med Nemi.

Visst är det så att man ofta förkastar en film eller serie bara för att sedan fastna totalt,

tänkte på dig Karin när jag läste denna Flört





Av Vivi - 9 september 2009 10:09

Okej ...denna är en liten fräckis, känsliga lyssnare varnas ;)

Kan inte låta bli att asgarva när jag hör denna killen, detta är amerikansk humor när den är som bäst Tungan ute



Av Vivi - 9 september 2009 09:54

Igår satte jag och pojken oss ned och skrev en massa listor, vi har skrivit en lista för träning, en för mat och en "To do"-lista. Träninglistan har vi främst sagt vilka dagar vi har som fasta träningsdagar, vi har båda valt tisdagar och lördagar. Jag har också skrivit upp vad jag ska träna och valt Yoga, simmning, raska promenader och så självklar vårt hemmagym :)

Matlistan är mer ett matschema på fyra veckor, vi börjar nästa vecka. Skönt att ha något att gå efter, vi behöver inte följa den slaviskt, men detta kommer spara både tid och pengar!

Den viktigaste listan är "To do"-listan, har skrivit upp vad som behövs göras i år vad det gäller hem & hus. Saker som golvvärmen i badrumet, kolla taket, olja matbord, beställa tid för vaccinering av katterna, ordna med bröllopslokalen m.m


Känns jätteskönt att ha ngt att gå efter och få bocka av när man är klar med något, projektet idag är att vi ska försöka hinna hämta våra utemöbler och dessutom hinna till tippen innan de stänger.

Vi får se hur det går ;) 


Av Vivi - 9 september 2009 08:08

Godmorgon...eller bara morgon kanske ...


Jag är verkligen grymt trött idag, jag har sovit oroligt, har ont i magen, ont i min ischiasnerv (har ingen aaaning om hur det stavas) så jag är verkligen allt annat än pigg & glad idag. Antar att det kan ha ett samband med vad som hände igår.


Har haft massa sjuka drömmar i natt också, om aliens (THE Alien, från filmen) det konstiga var att alien var ganska snäll, mitt upp i drömmen visade sig att en av tjejerna i drömmen var min flickvän. Plötsligt låg vi i en säng och hon klädde av sig. Allt jag tänkte var "jag vet väl inte hur man gör med sånt här???"  sedan vaknade jag  *skrattar*.

Verkligen en riktigt konstig natt och definitvt en av de sjukaste drömmarna jag har haft ....

Av Vivi - 8 september 2009 18:39

Hårda ord men det är en upprörd matte som skriver, gud vad glad jag är (återigen) att mina katter inte vistas löst ute (inte för att döma ngn , men jag vill ha mina inne och detta är ett bra exempel)!

På väg hem idag så hittade vi en död katt på vägen, nu är inte jag en sådan som låter sådan vara, kanske på en motorväg eller liknande, men definitivt inte så nära hemmet. Så vi åkte hem, hämtade spade m.m och var tillbaka på plats 4 min. senare, tyvärr som jag trodde så hade den dött, inte ett uns liv kvar Gråter

Det enda positiva var att jag utifrån den kraftiga huvudskadan (det var inte vackert kan jag säga, förvånas ibland över hur metodisk och saklig jag kan bli vid sådana tillfällen) den måste dött omedelbart. Nu vet jag inte om det var det bästa att göra eller ens lagligt , men jag och sambon åkte direkt till skogen och begravde den. Stod inte ut med tanken på att låta denna söta fina lilla honkatt ruttna i ett dike.

Lappar ska jag ordna i morgon...

Att köra på en katt kan hända, det kan vara en olycka.

Det som gör mig riktigt förbannad är att köra på en katt och sedan bara sticka! Lämna den där utana tt veta om den är död eller levande! Inte ta ansvar för sina handlingar, man GÖR inte så !!!Skrikandes

Så du jävla idiot (rent ut sagt) som gjort detta jag hoppas olycka drabbar dig personligen snart, som jag brukar säga : "Karman kommer och biter dig!! "... och du förtjänar att få ngt avbitet!!!

Jag höll hårt om mina kissar när jag kom hem, gud vad jag älskar de små liven och vad jag tycker synd om den person som läser våra lappar och känner igen beskrivningen....

flyttkatter  

Av Vivi - 8 september 2009 15:38

Jag har ju hittat en bröllopsklänning jag älskar, det har jag nog nämt förrut Skrattande

Problemet är väl att jag har mailat butiken TVÅ gånger utan att få svar... detta tyckler jag är rätt dålig stil.

De har dessutom skrivit att de kollar sin mail dagligen, tom dygnet runt!

Min systern har hittat en tärn eller rättare sagt en värdinneklänning i samma butik, jag är verkligen jättesugen på att prova denna klänning och åka dit, men blir väldigt tveksam när man inte alls får svar .

Dumma! Gråter 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards