MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Under isen!

Av Vivi - 7 november 2009 21:58

Mamma & pappa har precis blivit hemskjutsade efter en mycket trevlig middag här hemma, det var så roligt att få laga mat till dem! Annars är det ju alltid mammamästerkock som får laga maten, det är roligt att kunna bjuda igen och dessutom få göra det som ett tack till pappas hjälp av renoveringen!

  


Det tyckte faktiskt att jag lyckades jättebra med min improviserade karibiska kyckling med Curry och de älskade verkligen pannacottan med jordgubb/lime smak & jordgubbs-/ passionsfrukts-täcke!

Lät det krångligt ? Det var det inte Glad

Kanske lägger ut recept ngn dag, iaf på pannacottan för den karibiska kycklingen har jag knappt ngn aning om hur jag gjorde Tungan ute



Det var en underbar avslutning på dagen som annars inte varit så bra.

Jag försöker trycka ned de där ångestkänslorna och "jag är värdelös"-tänket djupt ned i skorna , men de läcker liksom igenom ibland.

Jag är ju inte uppsagd ännu ....är inte direkt varslad heller, men faktum är att min tjänst kommer tas över av någon annan i februari. Det får en verkligen att känna sig tämligen värdelös faktiskt, du duger inte vi tar en annan!

Det är visserligen itne riktigt så , förnuftet vet det men inte känslorna.


Det jobbiga är att det är främst som arbetare jag har riktigt bra jälvförtroende, det är det enda jag verkligen tycker jag är riktigt duktig på. Jag KAN service, jag ÄR service och är bättre än de flesta på det, känner bar aatt jag inte får chansen att verkligen utyttja min fulla potensial och är rött på att flyttas runt ...


Så om det är ngn sm säkeren bra evicemedarbetare *blink blink*


Neee nu ska jag sluta gnälla och kela lite med kissarna lite ..eller nått ! Flört


    

 
 
Sussi

Sussi

8 november 2009 01:11

En middag som tack brukar oftast uppskattas mer än pengar eller nåt annat!! Pannacotta är min favoritefterrätt att göra, bara för att det är så enkelt och det är ju gott också ;-)

Malin Åkerman skötte sin roll väldigt bra men nån Greta Garbo vet jag inte om hon var...

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

8 november 2009 09:31

Det blir godast just då man inte riktigt vet hur man gjorde... hihi. Mycket av det som jag/vi lagar kommer till "under" matlagningen. Man hittar en snutt av nåt och nåt mer av annat osv.
Så kom vår middag till igår. Potatis och lök finns alltid hemma, nån köttbit (igår en bit cassler) och korv finns oftast i frysen. Man tar vad som finns och blandar med lite omsorg, brukar det bli bra!
Fast om den blir extra gott, kan det vara svårt att göra om det *fniss*
Så brukar det vara med köttfärssåsen, den smakar aldrig exakt lika från gång till gång.

Ha en trevlig söndag!
Kram

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

8 november 2009 11:59

Klart du duger som du är! Att jobba på bemanningsföretag blir mycket runtflyttning.
Ta en paus fram till nyår. Bara skit i alla de där tankarna. Och så tar du nya tag i januari och söker jobb aktivt.
du ska se att det löser sig, jag vet att du är en duktig tjej med hög arbetsmoral och arbetsgivarens dröm! Du måste bara hitta rätt arbetsgivare som passar för dig också.

http://isdrommar.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

8 november 2009 18:07

Oh, lät mysigt! =)

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

8 november 2009 18:07

Oh, såg just att jag står blabd dina vänner! Vad skojjigt! :)

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards