MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2009

Av Vivi - 21 november 2009 17:00

Det har varit otroligt mysigt idag, har varit inne i stan och fikat med C, tänker mycket på henne nu för hon har verkligen fått en hel del att bita i och inte bra saker Rynkar på näsan

Ush när människor man verkligen tycker om mår dåligt eller har det jobbigt önskar man ofta att man kunde ta över deras problem iaf en dag eller två så det kunde ha semester från sina bekymmer Rynkar på näsan!

Trotts allt har det varit underbart att träffas, blev lite sugen för hon skulle ut ikväll och jag vet att jag är mer än välkommen att hänga med , samtidigt känner jag att jag vill ta det lite lugnt nu när jag varit borta i fyra dagar från jobbet. Vill itne dra på mig ngt igen.


Självklart kunde jag itne komma tomhänt från stan så det blev ett par söta örhänge som var på rea (som gick sönder det första de gjorde *suck*) och glöggte från Village, ska bli spännade att prova!!


Naglar  


Tusen tack för alla gulliga och stöttande kommentarer nu när jag varit sjuk!!

  

Av Vivi - 20 november 2009 10:21

Tycker denna videon är hur cool som helst!





Av Vivi - 20 november 2009 10:07

Ja, jag blev hemma idag också, en lyxdag är vad jag kallar det, inte så sjuk att jag egentligen behöver vara hemma , men en dag att hämta tillbaka lite krafter.

Jag ska snart slappa lite i soffan , men senare idag ska jag utnyttja det underbara vädret och gå ut en liten sväng och få lite frisk luft. Har inte varit utomhus på 4 dagar Tungan ute om maninte räknar att jag gick ut i förrgår kväll/natt och kollade vindsluckan, det blåste ju storm här i söder och ett tag trodde jag tak och vind skulle blåsa bort.

Hur är ganska stadiga ändå ...


Det är alltid lite stressande att vara hemma och vara sjuk, speciellt när man är inhyrd.

Tankar som "kommer de tycka jag är dålig nu när jag varit sjuk så länge ? " poppar alltid upp och man känner att man varke har råd eller tid att vara hemma sjuk.

Tyvärr tror jag att stressen på jobbet, det här med att jag ev. förlorar jobbet snart påverkar mig ganska mycket, tror som Zandra säger att stress påverkar immunförsvaret. Jag avskyr dock att jag låter det påverka mig så mycket, man känner sig mesig och svag.

Kanske är det för att min jobbsituation har varit liknande i snart 2 år.... det tar på krafterna!

Nepp nu är det soffa och frukost som gäller!


Av Vivi - 19 november 2009 20:47

Flåt att jag inte skrivit på ett tag, jag är så himla trött och orkar inte riktigt med datan just nu ...

Fått ngn slags trött/ontihuvudet/snurrig - sjukdom.

Får se om jag tar mig till jobbet i morgon, just nu känns det ärligt talat lika bra att vara hemma och verkligen bli frisk, men samtidigt tänker man på alla pengar som tickar bort och alla arbetskamrater som får det jobbigare.

Känns jättejätte tråkigt att jag missade en middag ikväll med favvotjejerna på jobbet, en av dem ska sluta så vi skulle ätit middag för att "fira av" henne Gråter

Dumma dumma sjukdom!


Jag lever iaf och förlåt att jag inte svarar på alla era gulliga kommentarer!!

Jag hoppas vara på banan igen snart!


Kan meddela attd et är tråkigt att vara sjuk länge men jag har iaf sett Silver Fang (hela boxen) och 3 av 5 Angelique filmer.... mycket tid framför TVn blir det ....


Massa kramar till er alla !!

Av Vivi - 17 november 2009 10:38

He he ...don´t mess with the kitties !



funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Påminner mig om en katt vi hade på Öland, en kaxig liten kille.

Han hade bara ett öga och pappa sa alltid att han såg allting häften så stort, det var därför han var så kaxig Glad

En riktig sötnos och pappas favorit!


Av Vivi - 17 november 2009 10:23

Hjärncellerna i mitt huvud har party, det dunkar och bankar, vettitusan vad de håller på med, tänk att så få kan föra så mycket liv  Flört


Jag kom inte ur sängen förrän nu och inte blir det mycket tid framför datorn idag, tyvärr.

Det blir rostmackeätande, iprenknaprande, tvtittande och bokläsande, tror eventuellt det blir en del småsovande också.

Sedan måste jag ju göra mig någorlunda respektabel för ikväll kommer faktiskt LarmNisse , men den luringen försökte minsann ändra tiden i sista sekund "det var väl vid halvfyra?" Pffff den lätta går inte jag och mina hjärnceller på, så han kommer vid femtiden.

Är fortfarande lite osäker om jag ska ta detta larmbolag, om servicen är så dålig kanske utryckningarna inte är bra, tänk om de glömmer att vi har katter och släpper ut dem ?? Nepp...blir ett ordentligt snack med kundtjänstNisse oventuellt chefNisse!


Har ni förresten tänk på att det aldrig finns det man är sugen på när man är hemma sjuk.

Jag är sugen på ägg, blåbärssoppa och djungelvrål och inte ngt av det har jag hemma, typiskt!

Ha en bra dag alla därute och hoppas ni är i bättre form än vad jag är !!



Av Vivi - 16 november 2009 16:01

Tjoho ...nu börjar omröstningen gå åt rätt håll Glad

Hoppas det var en och annan själ som fick en liten lektion i feminism av mig *fniss*

Eller så är det bara fler som röstat som förstod vad det var från början !

Hur som helst är det roligt att se !!


Nu ska jag snart stressa iväg och lämna bilen hos pojken som ska jobba över och kasta mig på bussen hemGlad

Undra vad pojken vill ha till middag ?? ....man får ju fixa middag om den stackarn måste jobba över...

I morgon ska förresten ett sista försök göras med LarmNisse ...får se hur det går Tungan ute

Av Vivi - 16 november 2009 13:29

Ja ...det är bara olika hur vi hanterar det Flört



funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards