MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2009

Av Vivi - 24 november 2009 08:39

Rent tekniskt sett så har jag ungefär 5 timmar efter jobbet jag kan spendera hur jag vill innan jag börjar göra mig iordning för sängen. Det är ju egentligen rätt mycket tid, men konstigt gjort är det sällan ngt vettigt görs på de timmarna.

Mat lagas och äts i en hast och oftast utan direkt tanke eller uppskattning och sedan dimper man ned framför TVn...

Det är helt okej att det är då , men ibland blir man lite trött på att man är så lat och inte får ngt gjort Glad


Jag skulle gjort nytta igår, tränat på vår nya fina crosstrainer (japp den kom i förra veckan och jag har inte invigt den ännu, men pojken har) , jag skulle ringt ett viktigt samtal (som jag iof sköt på eftersom det ger mig ångest).

Istället degade jag bort kvällen framför Harry Potter & hemligheternas kammare och pratade i telefon, ett mindre viktigt men ack så roligt telefonsamtal, en kompis som jag inte pratat med på månader ringde.


Så .... jag får väl göra som man brukar och säga att jag ska vara nyttig ikväll istället Glad och inte köpa mer sånt här :

Godis  



Av Vivi - 23 november 2009 15:06

Vad fort man vänjer sig ...

Inatt kommer jag sova själv i vårt hus och lite tomt känns det redan,

även om jag vet att pojken kommer hem i morgon kväll så känns det lite ensamt.

Jag är van att ha honom brevid mig, jag är van att krypa upp mot hans breda starka rygg om jag känner mig lite otrygg eller om jag hör läskiga ljud utanför.


Innan jag träffade min pojke så var det tvärtom, jag kunde aldrig sova ordentligt om någon sov brevid mig, jag älskade att vara själv i sängen och kunna vräka ut mig över alla mina 120 cm.

Nu har jag 180 cm och blir det för tomt i natt så hämtar jag reserven.... nallen jag fick när han gav mig min första romantiska överraskning Kyss


Jag har iof sovit väldigt dåligt lördagnatt och idag steg jag ju upp okristligt tidigt Glad så förhoppningsvis somnar jag som en stock inatt!


Här är kissarna med den berömda nallen eller reserven  .... Flört


Mamma&dotter  

Av Vivi - 23 november 2009 13:20

Hi hi ....dessa var så söta !!

Klicka på bilderna för att se hela stripparna !



Rose Is Rose



Rose Is Rose


Av Vivi - 23 november 2009 12:50

Bha.... matte har ju varit hemma hur mycket som helst ju ..jag har inte kunnat sätta mig vid datan alls när hon har varit hemma!

Visst är det lite mysigt när hon e hemma och kan kela lite och alltid se till att vi får mat eller uppmärksamhet , men leka har hon inte orkat med, för min del hade hon då inte alls behövs vara hemma pffff....


Hon verkade tillslut inse att det var taskigt att vara hemma så mycket utan att leka med mig och mamma för i fredags fick vi vara ute en stund med henne !!! *wheeee*

Matte verkade lite nervös över att ta med både mig och mamma i sele själv,

jag retades lite med henne ibland och sprang åt motsatt håll som mamma sprang åt, men den fjanten till matte hade ju stenkoll så de gick inte att snöra in henne i kopplen inte. 


Annars har jag och mamma mest sysselsatt oss med vår favoritsyssla....

SOVA !!

ZZZZZZzzzzz....

  


Ha det bäst alla coolcats där ute !


Av Vivi - 23 november 2009 11:13

Jag har ju tidigare skrivit om jakten på festklänningar....

jag har ju blivit helt klännings-tokig Glad

Glömde visa er detta alternativet som hänger i min garderob


  

Köpte den i New York och älskar den, men den känns lite sommrig för vinterpartaj och julfester! Vad tycker ni ?


Jag har en vanlig enkel grå långklänning som jag fuderar på att ha till nyår, har haft den en gång tidigare på nyår, men för att piffa upp och förnya tänkte jag köpa ett svart sidenband och fästa under bysten.

Sedan får jag nog gärna tappa- en-två kilo för att den ska sitta okej, men då har jag ju lite motivation!


Sedan har hittade jag denna underbaring på HMs sida



H&M product image

Det finns så nånga fantastiska saker på H&M just nu! Besök hm.com för att se fler av säsongens trendigaste stilar.

 

Älskar den, frågan är bara hur kort den är, lite för kort för min smak misstänker jag Rynkar på näsan annars är denna en het kandidat till julfesten om min ekonomi tillåter!

 

Denna från Lindex är också snygg

Lindex Shop Online - Klänning

 

 Eller denna:

 

Lindex Shop Online - Klänning

 

Men jag gillar fortfarande inte Lindex dumma storleksbojkott!

Så pga av det är man inte jättesugen att handla där numera tyvärr!

Cubus och VILA brukar alltid ha ngt roligt ....

 

Jag känner att det hade varit en bra kompromiss vad det gäller klänningar,

 ett nytt och ett förnyat (den grå)!

Bra kompromiss för shoppingtokiga Missvivis plånbok Skrattande

 

 



Av Vivi - 23 november 2009 10:35


Nu är jag inte varit inne på nätet ett tag har jag ju en massa roliga Nemi,

Elvis & Rose is Rose att läsa ikapp! *lycka*


Dagens roliga blir denna strippen med Nemi!



Av Vivi - 23 november 2009 08:50

Har för mig att man ibland brukar säga okristligt tidigt om det är jättetidigt ....varför vet jag inte! Glad

Någon annan som hört det uttrycket ?


Gick upp vid fem i morse och gjorde mig iordning, körde pojken till flyget för han ska vara i sthlm två dagar med jobbet, sedan hem, vila 20 min. och sedan till Jobbet. Jag & kissarna blir alldeles ensamma nu i vårt lilla hus, nu har vi ju iaf larm istallerat Flört

Det var ju en historia för sig, han kom han såg och han segrade den där larmNisse, lite motvilliga var vi , men vi blidde övertalade. Det handlade väl lite om att jag tyckte att om vi skulle ha larm så fik det bli fixat nu, så vi fixade trotts att det naturligtvis blidde lite dyrare än vad det var sagt från början.

Lite rabatt fick vi iaf pga den dåliga servicen med installationen, så det var ju bra!


Länge sedan jag lade upp några nya bilder så här för ni kika på världens sötaste Angelique på sin nya favvoplats - runda badrumsfönstret!


  

Av Vivi - 22 november 2009 21:30

Hej kära vänner!

Jag är ledsen att det blivit så lite bloggat nu senaste veckan , det blir ju rätt stor skillnad när man brukar skriva ca 5 inlägg / dag och sedan blir det knappt 5 på en vecka Förvånad. Jag har bara varit så trött och helt oinspirerad, kan väl säga att jag sjukskrev mig ifrån bloggen också.

Hade nog varit mer sugen om man haft en liten lap top så man kunde sitta med er i soffan eller sängen, för att sitta vid databordet hade jag rakt så ingen lust med.


Hur som ....

Idag ahr vi varit på Julmarknad, det är alltid lika mysig!! ...eller nej... det är det faktiskt inte! På julmarknader får det vara lite kallt, men inte regna bara små dalande flingor...och så ska det säljas glögg och pepparkakor!

Det pissregnade, blåste och inte en endaste varm glöggmugg hittade jag!

Jag hittade däremot färska munkar som fick följa med hem och SMÖRKOLA!!!!

Smörkola är ngt som jag och min syster äääälskar (mest syster) och man hittar det bara på vissa marknader, det är väldigt sällsynt och väldigt gott!


Nepp nu ska jag kela lite med katterna, ta ett bad och sedan lägga mig för i morgon ska jag upp tiiiidigt och köra pojken till flyget!

Natti!



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards