MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Att hålla sig på rätt spår - Tips

Av Vivi - 28 januari 2010 12:35

Tänkte jag skulle uppdatera hur det går med mitt nyårs-/bröllopslöfte   

Det går sakta....

Jag går iaf nedåt, det kan ni se på Viktpejl kurvan till höger, men inte så snabbt som jag räknat med. Detta mycket pga att jag inte tränat enligt planerna och säkert för att jag ibland äter mer än vad jag ska, men jag har inte överdrivet bråttom ärligt talat, är nöjd över att det går nedåt!

Det jag är riktigt stolt över är att jag inte fuskat med sockret, trots att jag har haft chansen och varit riktigt sugen ibland så har jag inte ätit kakor, godis eller druckit läsk! Är inne på 4:e veckan nu och ska hålla fast vid detta till min födelsedag om ca 2 veckor. Vad har jag då för knep ?



  • Bestäm dig, det viktigaste är att du verkligen hittar en bra anledning och håller fast vid den.
  • Överdriv inte, då kommer det bara kännas omöjligt.
  • Ha inget onyttigt hemma! Har du kakor m.m hemma är det större risk att du nallar.
  • Du kommer bli sugen, ha nötter, frukt & solrosfrön hemma vid "krissituationer".
  • Sätt upp små mål & större,  ge dig själv belöningar när du klarar dem t.ex en skönhetbehandling, köpa ett smycke, kläder osv. 
  • Jag vet att detta är en klassiker, men drick mycket vatten!
  • Är du en Caffelatte älskare? Latte med sojamjölk är nyttigare & faktiskt jättegott, lite sötare så du kan skippa sockret och smaktillsättningar, pudra lite kanel över istället!

 

Hoppas ni fick ut något av tipsen!



 
 
Sussi

Sussi

28 januari 2010 14:01

Det där med överdriv inte håller jag fullt och fast med om. Jag tar det väldigt långsamt men nu har det gått en vecka och jag har ätit 5 godisar och det var i lördags på tjejmiddagen. Är faktiskt stolt att jag inte tog mer.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

28 januari 2010 15:07

Tack så mycket, mycket, mycket (!!!!) för din kommentar!! Den värmer jättemycket!!

http://www.malinbloggen.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

28 januari 2010 15:17

Jag tycker du är jätteduktig! Bra tips också!
Jag har faktiskt klarat mig (bortsett från när min förkylning åt några chips den där första helgen...) fast det stått en chokladask i kylen.

Jag har faktiskt gått ner 1.5 kg bara på att sluta med godis och kakor, har ju inte kunnat träna något pga förkylningen. Som förövrigt är lika intensiv fortfarande. Det börjar kännas som att jag aldrig någonsin blir frisk igen.

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

28 januari 2010 15:20

Hahaha! sitter här och gapskrattar åt dina kommentarer. Stepin closet var så mitt i prick! XD

Även kommentaren om känsliga katter! *fniss*
Tänker på tjuren Ferdinand "hon var en mycket fin och förstående mor, trots att hon var en.. ko!"

http://drak.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

28 januari 2010 16:57

Vad arg jag blir när jag ser att inte hela kommentaren kommer med!! :

tack så mycket för din kommentar! det är såå värmande!! jag grät för allt och ingenting egentligen.. jag vet inte varför?!?! :/

http://www.malinbloggen.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

28 januari 2010 19:12

Sv: Jag mår mycket bättre nu, tack. Det kom tillbaka lite imorse, men det gick över, som tur var! Igår när jag var uppe på mitt rum kändes det som att jag skulle gå i bitar av alla tårar. Men .. det gick bra :)

Att få värmande kommentarer betyder så mycket, fast det kan stå så lite. Tack, Vivi!!

http://www.malinbloggen.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

29 januari 2010 00:12

Bra tips! särskilt första är viktigt och man glömmer det ofta..!

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards