MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Man kan sätta livet på paus ....

Av Vivi - 14 maj 2010 08:30

Det är skönt att inte ha några planer, att inte göra ngt på en hel dag, inte svara på varken mail eller SMS, låta telefonen vara. Att ta en paus i livet!

Det känner jag att jag gjorde igår, det var väldigt välbehövligt.

Tyvärr fanns inte solen här nere så jag kunde samla energi och kraft från den,

så det blev mys i soffan och filmtittande nästan hela dagen.

 

Begravningen i onsdags var vacker, jobbig, men vacker och morfar hade tyckt om den. Jag har ändå forfarande lite svårt att förstå.... det är svårt att tänka sig att min starke karismatiska morfar låg i den där kistan, dessutom såg den för kort ut, morfar var väl längre än så ... var han inte?

 

Det var under sorgliga omständigheter man träffade släkten igen, men det var otroligt härligt att träffa alla samtidigt och speciellt de jag inte träffat på länge.

Det var flera år sedan jag träffade vissa av mina kusiner, så vuxna de hade blivit!

Även om sorgen var så tydlig kunde man också känna kärleken, det känns väldigt bra att vi ska träffas snart igen och denna gång under bättre omständigheter!

 

  




 
 
Maddo

Maddo

14 maj 2010 08:54

Man bör unna sig såna dagar oftare! Skönt att du kan se det positiva i att ses.

Ja, det är få som förstår den där biten med att plötsligt vara offentlig. Det är tungt men jag gillar det. Är så otroligt dubbel. Bloggisarna vet jag finns kvar men jag är less på att inte kunna berätta något mer än "en bloggkompis skrev... och då sa jag... och..." för allt annat vet de ju redan. :(

Nu ska jag och Tessan iväg med Jenny och Eddie för att möta Ludvig och Nina, eventuellt Tasso (hennes riktiga hund, Ludvig är systerns). Hundträff ab liksom.. :P

Kramar!!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

14 maj 2010 12:39

Såna dagar är nödvändiga. Ibland behöver man bara vara för sig själv och ladda batterierna..

Vad bra att begravningen var fin. Fast det brukar dom ju alltid vara..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
sandra

sandra

15 maj 2010 12:33

Ja, det är rikigt skönt att inte ha några planer utan bara slappna av!!.
Det borde man ha rikigt ofta !..
Ja, det var synd att inte solen var där, det var den hos mig ! :))

Hoppas att det är sol hos dig nu för hos mig spöregnar det..!

Jag beklgar det med din morfar. Min gammelmormor gick bort inte för så länge sedan och det var jobbigt, jag gick inte på begravningen, för jag skulle inte klara det..! Men tur att du klara dig! :)

Men dom finns ju alltid i hjärtat så..! :)

Ha det bra !

Kramisar, från Sandra ! :))

http://www.loveblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards