MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2010

Av Vivi - 4 september 2010 12:41

Dagens plan:

Spansk fest !


Dagens tilltugg:

Äppelpaj & guacemole


Dagens tack:

Till mina älskade föräldrar som tar så bra hand om mig när jag är hos dem !


Dagens stress:

Hinna baka äppejpaj, klippa mig, handla och göra mig inför kvällens tema... 


Dagens insikt:

Kanske borde lämna datorn och gå ut i köket nu ....

 

Dagens stripp:

Ungarna idag har rätt bra koll på tekniken ändå ...

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 3 september 2010 13:52

Hittade denna artikel om en australiensare som blivit attackerad en haj,

nej det är definitivt inte det som är roligt ! 

Jag är riktigt hajrädd, hatar simma över mörka vatten även i Sverige, hör alltid *du du dudududududu* (från filmen Hajen) i huvudet & bara väntar på att en hemsk best ska komma från ingen stanns och äta upp mig!

 

Något som jag däremot fnissade lite åt när jag läste artikelt är den lilla bilden uppe till höger och framför allt texten under:

 

Det är inte hajen på bilden som attackerade simmaren.

Det är inte hajen på bilden som attackerade simmaren.
 
Är det bara jag som ser anknytningen till gamla ungdomsprogramet Bullens
"Det är inte tjejen/killen i filmen som skrivit brevet"
och är det bara jag som finner det en smula underhållande!!
Jag menar ...stackars hajen, tänk om det hade varit någon som trott att just HAN hade attackerat någon!
 
 
Av Vivi - 3 september 2010 10:00

Att göra slut är aldrig lätt, jag har bara behövt göra det ett fåtal gånger i mitt liv och det har varit lika jobbigt varje gång (eller okej ... VISSA har varit lättare än andra)   

Jag tycker sättet man gör slut på visar hur mycket man har brytt sig om människan och i vissa fall också hur du själv är som människa...

Man gör t.ex inte slut via SMS, helst inte via telefon om det kan undvikas och inte via en post it lapp !

 

Sedan finns det sätt som är ännu värre.....


Av Vivi - 3 september 2010 09:15

Dagens mest korkade:


see more Failbook

 

Dagens *suck*

Jag är en jojjo! Jag måste försöka ta tag i min motion ngn dag, vi behöver ta ett allvarligt snack!

 

Dagens snacks:

Cashewnötter med sourcream & onion-smak *Mmmmm*

 

Dagens stress:

Kom hemmifrån lite senare än vanlligt i morse, såg att jag VERKLIGEN behövde tanka, skyndade till bensinstationen, tankar men upptäcker att pumpen är sönder, får ta nästa pump... jag hann PRECIS till jobbet idag, men det var på håret!

 

Dagens mys:

Jag ska hem till mamma & pappa och ha myskväll med dom idag *yehy*   

 

Dagens sanning:

Man måste uppskatta vad man har och ta vara på stunderna av lycka....

(kklicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 2 september 2010 15:30

Tjenixen alla coool cats därute!

Jag vet inte vad det är som har hänt, vi brukade ju få ha hela huset för oss själva på dagarna, men nu är husse hemma nästan hela tiden!

Det är ju nästan omöjligt att komma åt för att skriva här på bloggen och hitta på bus & röjja är minst lika svårt. Ha kattparty kan vi ju bara glömma *suck*

 

Bus & Kattparty bilder *yeah*

                

    

 

Fördelen är ju att vi alltid att toaletten fräsch, matskålen är aldrig tom och ja ... ibland är det ju faktiskt helt okej att bli kliad bakom örat!

 

Den där snygga grannkillen har inte varit här på ett tag, antar att han inte vill vara ute när det regnar *pffff* MES !

Klart att jag hade pallat av det, jag hade aldrig bangat för lite regn...

Nu kan ju jag faktiskt inte bevisa detta för jag får ju bara vara ute i sele med husse och matte och de tar ju aldrig ut mig när det regnar .... (*phu*)

 

Under de få stunder jag lyckas smyga mig till datorn utan att husse & matte märker det har jag hunnit gå in och se vad Alice, Agnes & Algot har för sig.

Tydligen har Alice blivit mamma, coolt , inget för mig , men grattis till henne!

 

Matte & husse blev lite nostalgiska när de såg de där små fjantarna de kallar kattungar och sa att de saknade tiden då jag var så liten.

Ha ha ha...jag kan aldrig ha varit så liten...  coola tigrar som jag kan ju inte ha varit en småfjant!  Brorsan som jag inte sett på jäääätte länge ...han var nog däremot en småfjant en gång i tiden, men det är ngt knas på fotot nedan för den där lilla saken till vänster kan ju inte vara jag .....

 

  

 

Ha det bra alla coolt cats !!!

 

Av Vivi - 2 september 2010 11:30

Igår på hemväg från jobbet åkte jag förbi och hämtade mina grejjer från Bubbleroom, som ni kanske redan läst så passade de inte alls. Sushin som jag också fick med mig hem den passade däremot perfekt *mums*

Har varit sugen på sushi över en månad nu !

Bästa är att det blev över  så idag til lunch får jag :

  

 

Efter det tog jag mig äntligen i kragen och gick ut på en promenad i det fina vädret, hur härligt som helst. Hoppas det blir väder för ännu en ikväll!

Vi gick den vanliga rundan som kallas "bonnarundan", passande namn för man ser bara åkrar och stora majsfält överallt, det är otroligt vackert!

Vi blev påhoppade av den söta lilla katten på det vanliga stället, men sedan stötte vi på ngt ovanligare...

Mannen reaktion: - Euuuhhhhhh

Min reaktion: - Ahwwwwww

Ha ha det är roligt hur man kan reagera olika på en liten bebisödla, jag har aldrig sett en sådan liten ödla, himla söt var den (joho det var den visst!).

 

Jag skickade dessutom äntligen iväg en jobbansökan på ett jobb jag spanat på, det är inga stora saker , men det kändes som om jag äntligen fick något gjort.

 

Får ju inte glömma...  En av mina bästa vänner fyller år idag, hon är väldigt speciell på alla de bra sätten. Framför allt beundrar jag hennes passion, hon kastar sig helhjärtat in i de projekt hon sätter sig för!

GRATTIS K!!!

 

Av Vivi - 2 september 2010 08:45

Dagens bästa:

Hade ju varit toppen om man äntligen började gå åt rätt håll med idealen, variation är alltid bäst för kvinnans kropp kommer i många former och storlekar!

Bra med modeller som har något anant än size 0 !



Dagens besvikelse:

Inget av plaggen från Bubbleroom som jag beställde satt bra, retur !


Dagens värsta:

Mensvärk ...varför är min fråga, varför !!???


 

Dagens stygga:

Jag brukar inte kolla på extreme home makeover, jag tycker det är överdrivet och programledarna verkar pressa fram tårar i programmet för tittarsiffrornas skull.

Igår fastnade jag dock och det stygga programmet lyckades få mig att storlipa, inte bli lite rörd utan verkligen   

Familj adopterar handikappade barn från kina, får hus & sedan under programet går den jäkla cancersjuke pappan i familjen och dör !! Så får man faktiskt inte göra!

 

Dagens tips:

Sitter du rätt när du kör? Hittade en bra artikel på hur man ska sitta för att vara som säkrast i bilen, läs här.


Dagens foto:

När det plingas i glas ska brudparet upp och pussas !

  

Av Vivi - 1 september 2010 12:41

Här går man omkring och tycker synd om sig själv,

känner att livet just nu är rätt trist

och sedan får man en sådan där helt fantastisk & underbar kommentar

som nästan får mig börja att gråta (på jobbet t.o.m)

 

Tack finaste Zandra för att du är så underbar!

Du gjorde just min dag oändligt mycket ljusare

(och då skiner ändå solen ute)

Jag önskar också att vi bodde närmre så vi kunde ha riktiga mysdagar med promenader, skitsnack och filmkvällar!

Tusen tack för att du finns och att du är en sådan fantastisk du !

*kramar*

 

Finaste Zandra !

  

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards